Dlouho jsem si říkal, že by mi bodlo,kdyby mělo CBFko sedmičku , tak jsem si jí pořídil.
Stávající odstupňování převodovky nebylo úplně zlé, motor byl stále při chuti, ale když můžete jet na šestku od 60km/h až do maxima za 210km/h, říkal jsem si, hodily by se těžší kvalty.
Takže jsem začal špekulovat nad změnou rozety či primárního kolečka. Podobnou změnu jsem udělal na mé první větší motorce a byl jsem tehdy spokojen. Nejdřív jsem se podíval, jaké jsou vůbec možnosti u prodejců a poté strávil několik hodin v Gearing Commanderu. (gearingcommander.com )
Nebyl jsem si moc jistý, jak velkou změnu převodu udělám, ale nakonec zvolil výměnu rozety z 42 zubů na 38 . Primární kolečko zůstalo stejné (16 zubů). Změna rozety samozřejmě znamenala i změnu délky řetězu, konkrétně jeho zkrácení o 2 články. Původní měl 124 článků, nově by mělo stačit článků 122 (včetně spojky).
(rozeta 42 zubů - standard)
(rozeta 38 zubů)
Došlo na objednávku zboží včetně nýtovačky D.I.D Craft Meyer, která dokáže řetězové spojky i "rozebírat".
Stará rozeta šla dolů dobře (pomocí pneumatického rázového utahováku/povolováku), nová sedla krásně.
No protože jsem tatar , objednal jsem řetěz na před facelift CBFko a jaký byl můj údiv, když mi na řetězu chybělo asi 10 cm . No, když už byl původní řetěz rozpojený, tak jsem v rámci dokončení této akce na nový řetěz nečekal a zkrátil ho o potřebné 2 články. Délkově vše sedlo parádně, a protože je původní řetěz stále ve výborné kondici, vydrží ještě mnoho tis. km.
Mimochodem, nýtovačka D.I.D Craft Meyer funguje velmi dobře!
A jakou změnu v otáčkách/rychlostech změna převodu přinesla? Výraznou , ostatně jak už napověděl Gear Commander.
1) 5. rychlost je nyní na úrovni 6ky, a šestka je dnes o cca 10% těžší než původně. Takže mám vysněnou sedmičku
2) Při 90km/h motor točí na šestku cca 4000 ot./min. (dříve 4400 ot./min.) (GPS)
3) V nízkých rychlostech (třeba po městě) jsou rozdíly malé, takže nemám pocit, že bych měl jedničku a dvojku příliš rychlou.
4) Tachometr dříve kecal o cca 10%, takže při tachometrových 110km/h jel člověk sotva stovkou. Dnes tachometr ukazuje zcela přesně, což je prima, ale na radarech si musím dávat pozor.
5) Konečně mám pocit, že má užití celá převodovka. Po městě jezdím většinou na 3. a 4. rychlost, a za obcí mám stále kam řadit.
6) Dynamika asi trochu utrpěla, ale stále jsem spokojený a ve většině situacích je výkonu stále nadbytek.
7) Čekám, že se sníží spotřeba. O kolik doplním, až vyjedu pár nádrží.
8) Získané převody podle mě více vyhovují cestovnímu užití motorky a to je to o co jsem usiloval.
Za mě zatím spokojenost. Lidem co furt drtí motor do bezvědomí taková změna asi nebude po chuti, ale mě to vyhovuje. Když potřebuji větší dynamiku, není problém dát o kvalt míň. I tak většinou stačí jen otočit heftem a CBF vyrazí i na těžší rychlost.
Už se těším na nějakou delší štreku.
Vlastník | JardaBar | |
---|---|---|
Vloženo | 2.3.2021 | |
Aktualizováno | 3.4.2024 | |
Zobrazeno | 2 587x |