renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW S 1000 RR (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník -MARVIN-
Vloženo 21.2.2021
Aktualizováno 29.3.2021
Zobrazeno 1 440x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Raketa...

Vloženo: 13.04.2021, Uskutečněno: 13.04.2021, Stav tachometru: 2100 km, Zhlédnuto: 21x


Takže... shrneme si první dojmy z tohoto opravdového "peklostroje"...

První věcí je omezovač otáček, prvních tisíc kilometrů, mi vždy otáčky ukázaly konec v 9000, celou dobu jsem to připisoval továrnímu nastavení z důvodu záběhu stroje. Eh.. ano, z tohoto omylu mě vyvedl technik v servisu. Ono omezení vypínají až na výslovnou žádost majitelů. V BMW zjistili, že ne málo nových majitelů, si stroje moc neužilo, z důvodu rychlého konce, obvykle v pangejtu. Před samotným otevřením výkonu se mě tehnik raději dvakrát zeptal, zda to opravdu chci. Na jednu stranu za tento přístup palec nahoru!

A k pocitům...
Podvozek - přesný, fungující, jako bych jel na obláčku s nukleárním reaktorem. Opravdu špica! Žádné kopání, žádné odskakování, prostě nic na co jsem byl na okreskách, občas, zvyklý.

Brzdy - Automaticky se dělí brzdný výkon na předek/zadek, zadní brzdu jsem beztak téměř nepoužíval, nyní se o ni nestarám vůbec, o vše se postará stroj. Funkci ABS jsem si ještě nevyzkoušel, v provoze nemám potřebu jít k limitům.. což je docela relativní tvrzení... nicméně si zatím nejsem vědom zásahu. Jediná chvíle kdy jsem ABS zkusil, bylo při převozu domů, zcela schválně a vědomě, z důvodu zajetí brzd a vyzkoušení krizového brždění. Velká pochvala za funkci automatického brždění, při zastavení, mi stroj sám drží brzdu, v kopci, z kopce mi se nemusím starat o páčku, nebo nohu na zadku. Systém se sám vypne s rozjedzem, nebo manuálně, stiskem páčky.

Elektronika - Té je opravdu požehnaně, počínaje TFT displayem, který je přehledný, jasně čitelný a hezký! Přes další elektronické pomocníky... Ani nevím jak to vše popsat, snad jen že to u tohoto výkonu je asi opravdu na místě... A nejspíš si k pomocníkům i nacházím cestu, nedávnu mi to v jedné zatáčce lehce "uchaclo" nic neobvyklého, v mém případě ovšem se zásadním rozdílem... na místo obvyklého pocitu klouznutí v náklonu, následném přivření heftu a kultivaci průjezdu zatáčky, mi zde jen zablikala kontrolka DTC, na display mi blikl lehký zásah... a to bylo vše... takto jsem zjistil že mi mašina lehce klouzla, tedy že by mi lehce klouzla, pokud by DTC nehmátlo do řízení.
Další elektronické vychytávky zatím odzkoušené nemám, to ovšem zajistí okruh.

Možnosti nastavení - Jízdní módy RAIN, ROAD, DYNAMIC, RACE... začínal jsem na ROADu, chvíli DYNAMIC, oba módy se moc nelišily, rozdíl by měl být v nastavení palivových map, odezvy na plyn a kontroly wheelie. Nyní se pohybuji v režimu RACE, ten dává trochu divočejší výkon, tedy rychleji ho posílá přes kolo na asfalt, stroj dovolí tzv. flat wheelie (lehké přizvednutí při akceleraci), brzdný účinek motoru je taktéž oproti již zmíněným módům značně utlumen. Dále je k dispozici mód RACE PRO, ten jsem zatím nezkoušel, jedná se o čistě okruhouvou záležitost, zde máte možnost nastavit si vše co vás napadne... včetně podvozku, který zůstáva stále nastevn bez změn, oproti již zmíněným módům, kdy se neustále autonomně upravuje.

Řazení - quickshifter nahoru i dolu, funguje krásně již od nízkých otáček, občas se mi stává, že si při kopání 2-1 cvaknu neutrál... což opět není nic děsivého, kor když jde o chvíle kdy dojíždíte a chystáte se zastavit, naopak při řazení 1-2 mi občas škubne, ale to bych dal spíše za vinu jezdci, než stroji. Velká pochvala za systém přepákování, na řadičce prostě řesunu hřídel řazení o pozici dál, a mám reverzní řazení. Překvapilo mě, že tato drobnost znamená ztrátu homologace pro použití v provozu... proč?...

Průběh výkonu - šílené, opravdu šílené... o víkendu jsem si zkusil projet Z750, a pocitově to byl hodně "líný" stroj... opět je zde toto tvrzení velmi relativní... RRko letí děsně, parametry zrychlení jsou obsolutně šílené, když je člověk trochu "sprostý" na plny, hned jde na záda, mám to vyzkoušené na první 4 kvalty, 5 a 6 jsem si netroufl... Pořádně zatopit, už opravdu není prdel...

Sečteno podtrženo, elektronika která pomáhá chválím, zvykám si, ale stále se snažím jezdit tak, aby mi do toho nehrabala. A když zahrábně, tak to ani nepoznám. Brzdy skvělé - opět připomínám že jsem zatím jezdil jen v provozu, a nezkošel jsem možnosti na okruhu. Výkon... bez komentáře...

Hlavně mít chladnou halvu, odolat pokušení... neblbnout na silnicích... fakt to za to nestojí... není nad ten úžasný pocti, kdy ji povyjížďce leštíte v garáži a těšít se na další den!

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
DejvGSR (52) napsal 13.04.2021 v 14:29

Tak brouzdám po denících a hle, vono Štětí. Máš super stroj. Já jsem si k padesátinám také udělal radost a 9.4. jsem dovezl GS 1250 R v edici 40 let. Musím potvrdit, že ta jejich elektronika je fakt vychytaná, TFT displej prvotřídní a ještě doporučuji stáhnout oficiální aplikaci BMW Connected do mobilu. Při jejím spuštění a spárování s TFT ti to zaznamenává trasu a vede pěkné statistiky a data, max. rychlost, rychlost v místě, náklony a podobně.


Nejnovější záznamy v deníku


TOPlist