renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Harley Davidson FXSTSB Bad Boy 1340 custom (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Křesťan
Vloženo 20.1.2021
Aktualizováno 19.9.2023
Zobrazeno 2 014x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 24.11.2022, Uskutečněno: 05.07.2022, Zhlédnuto: 30x


Tak schválně, kdy Tě naposledy stavěli benga na motorce? Mě dlouhý roky vůbec, ale v červenci ve švýcarsku a hned dvakrát a to během jednoho dne! Doufám že už mám tedy zase na nějakou dobu vybráno, ale pěkně po pořádku...
Začátkem července jsme se vraceli s manželkou ze Sardinie, kde jsme byli před tím na dovolené. Já na svým dost očesaným Softailu a ona na Sportstru. Dle plánu jsme se měli na zpáteční cestě dva dny rezervu, kdyby se třeba něco podělalo s trajektem a tak. Jelikož však žádný zádrhel nenastal a domů se nám ještě nechtělo. Upíchli jsme se ještě na dvě noci v severní Itáli, poblíž městečka Malono. Spali jsme tkařka na samotě u jednoho horala, který nabízel ubytování přes Booking. Duhý den bylo nádherně a do Švícarska jen 50km. Nikdy jsme tam nebyli a tak pokušení bylo veliké. Nedbaje webových rad protřelých bikerů, kteří vysloveně varovali před provokacemi ze strany švícarské plolicie, jsme se vydali do Tirana. Kousek nad ním je hraniční přechod do Švícar. Dle zpráv někteří motorkáři zaplatili astronomické pokuty, nebo jim vzali motorku jako kauci! Slyšel jsem dokonce, že ani rakouští motorkáři tam po zkušenostech s policí už nechtějí jezdit. Když jsme přejížděli hranici, to že opoštíme Itálii jsme pznali jen podle nápisů. Ještě jsme netušili, že zanedlouho budeme mít vlastní zkušenost. Bagáž jsme měli v apartmánu a užívali jsme si jízdu zatáčkami úplě nalehko. Byl den jako malovaný, potkávali jsme spoustu motorek. Cesta v širokém horském údolí nás vedla podél jezera Poschiavo. Na horním konci jezera jsme vjeli do městečka Le Prese. Přišlo to znenadání. Policejní hlídka byla na hlavní silnici přímo v centru, kde jsou naproti sobě dvě autobusové zastávky. Když jsem zastavoal před policistou s červeným terčíkem, do smíchu mi nebylo. Okamžitě jsem si vzpoměl na všechna světla, která na mém stroji nemají homologaci, na tlumič výfuku bez přepážek a na to že rozměry ani barva motorky nekorespondijí se záznamem v TP, a to ani rámcově. Jedin, čím jsem si byl jistý bylo to, že jsme v Le Prese nepřekročili padesátku. Bylo tu nejméně 8 příslušníků. Stáhli si nás na autobusovou zastávku. Ptali se odkud jsme a kam jedeme, doklady vidět nechtěli. Koukli jen zběžně na stroje a na vzorky našich pneumatik, popřáli nám hezký den a nechali nás jet. Zatím co jsm se snažil co nejtiššeji nastartovat a zmizet už stavěli další motorkáře. Uf, to jsme si oddychli, zdálo se nám ,že hledali asi někoho konkrétního. Pak jsme jeli výš do hor, kde jsme ztrávili větší část dne ježděním, kocháním a focením. Detaily cesty budou součástí přiravovaného cestopisu ze Sardinie. Odpoledne jsme se rozhodli vrátit po stejné cestě zpět, protože se nám nechtělo jet oklikou přes Bormio. Když jsme se blížili z vrchu k Le Prese, kde nás stavěla dopoledne policie, byl jsem v klidu. Blesk přece neuhodí dvakrát do stejného místa. Jenže chyba lávky. Tentokrát nás stáhly na zastávku v protisměru. Sympaťák v uniformě zase obešel stroje, řekl anglicky, že zde probíhá policejní akce, zaměřená na bezpečnost motorkářů a požádal nás, jestli máme čtvrthodiny času. No zkuste nevyhovět orgánu v cizině, když má v ruce váš řidičák. S lehkým napětím jsme zaparkovali na určené parkoviště, které bylo za domem a kde už stálo asi 10 motorek. Dva policajti nám pokynuli, abychom jsme je následovali dovnitř. V suterénu starého domu byl malý kinosál, kde byli motorkáři od strojů z parkoviště. Po krátkém úvodu nám poděkovali za dodržování rychlosti a ukázali nám mapku s radary podél cesty, kterou jsme právě projeli. Následovalo seznámení s jejich měřící a stíhací technikou. Poučili nás na jakou vzdálenost jejich radary měří, že jejich auto je schopné číst až 4 SPZ zároveň a že má kamery v předu i v zadu. Dozvěděli jsme se také o měření z policejní motorky nebo o online radarech maskovaných v patnících. Bylo obdivuhodné, jak při výkladu mlivil anglicky, pak to samé říkal hned německy, Italským motorkářúm odpovídal v italštině a vůbec komunikoval se všemi posluchači s neuvěřitelnou lechkostí. Míša potom říkala že s tou jeho švícarskou němčinou by se v Mnichově stěží domluvil, ale zdálo se že mu všichni rozumí. Po troše statistiky pak přišla na řadu na řadu videa, z reálných dopravních nehod motorek. Většina z nich byla ze silnice kterou jsme právě projeli. Ne pokaždé byli na vině motorkáři. Následoval vždy rozbor chyby a vypíchnutí klíčového momentu každého dramatu. Na závěr byl zmíněn výčet následků. S podobními rozbory jsem setkal v čechách, v projektu "učíme se přežít" a myslím, že jsou velmi přínosné. Celá taškařice zabrala asi 20 minut. Nakonec jsme si mohli vybrat pát suvenýrů pro motorkáře, s logem policejního oddělení jejich kantonu. K mání byly nákrčníky, přívěšky na klíče, antifog na plexi nebo reflexní proužky na kufry. Když nás propustili a naložili jsme si dárky do motorek, šli jsme se projít k nedalekému jezeru. I na podruhé jsme vyvázli bez ztráty květinky! Nechtělo se nám tomu ani věřit. Nevím, jestli běkem dopravní akce mají motorkáři nějakou amnestii, ale dle mojí zkušenosti jsou Švícarský benga úplně v pohodě. Země je to pravdu hezká, tak že se tam na motorce rád vrátím.

Vysoké pokuty ve Švýcarsku  
Švýcarská policie bývá v případě porušení dopravních pravidel velmi přísná. Při zvláště závažných dopravních přestupcích navíc může i zahraničním řidičům hrozit zákaz vstupu do země nebo dokonce pobyt ve vězení. 
Alkohol za volantem: minimálně 600 CHF
Jízda na červenou: 250 CHF
Překročení rychlosti v obci do 20 km/h: 40 až 400 CHF (33 až 333 €)
Překročení rychlosti v obci o více než 20 km/h: od 600 CHF (500 €) + zákaz řízení
Překročení rychlosti v obci o více než 50 km/h: 1 až 4 roky vězení
Překročení rychlosti mimo obec do 25 km/h: 40 až 400 CHF (33 až 333 €)
Překročení rychlosti mimo obec o více než 25 km/h: od 600 CHF (500 €) + zákaz řízení
Překročení rychlosti mimo obec o více než 60 km/h: 1 až 4 roky vězení
Překročení rychlosti na dálnici do 30 km/h: 20 až 400 CHF (17 až 333 €)
Překročení rychlosti na dálnici o více než 30 km/h: od 600 CHF (500 €) + zákaz řízení
Překročení rychlosti na dálnici o více než 80 km/h: 1 až 4 roky vězeníJiný pohled
Zdroj Cebia 2022

https://www.motorkari.cz/tema/?t=191569

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
pelito (5) napsal 27.11.2022 v 08:35+1

Dobrá inspirace pro naše policejní složky, že to jde in jinak. Těším se na cestopis.

SlimM (48) napsal 25.11.2022 v 23:41

Pěkné.

Zdenekkkkk (20) napsal 25.11.2022 v 07:50

31081 (674) napsal 25.11.2022 v 07:20

Dobrý


Nejnovější záznamy v deníku
  • K Ejpovickému jezeru.

    Na odlehlé straně Ejpovičáku máme "svoje " místečko kde náz vztah formálně začal. Přesto, že už je to 20let byli jsme tam od té doby asi jen 2x. Nikdy jsme tam nepřijeli jinak než na moto. Tady se taky Míša vyjádřila, že

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 27.09.2023
    Uskutečněno: 20.08.2023
    Komentářů: 1x
  • Valhalla calling me!

    Když jsme jeli s Míšou v červnu do Alp, měli jsme v plánu navštívit staré město v Regestburgu. Jelikož nám ale úplně počasí nepřálo, chytli jsme tehdy na příjezu do města pěknej ceďák. Následující dvě hodiny jsme strávyi/cestovani/?act=poi&did=2705

    Typ: Dovolená
    Vloženo: 13.08.2023
    Uskutečněno: 13.08.2023
    Komentářů: 1x
    POI: Walhalla
  • Nová kola!

    Začalo to nevině. Dva dny před "Hotrody" jsme přijeli s Míšou na dráhu do Lhoty něco fotit. Při té příležitosti jsme si dali taky jeden ten sprint. V cíli jsem byl o fous dříve. B-) Na zpáteční cestě mne Míša upozornila/cestovani/?act=poi&did=2705

    Typ: Oprava
    Vloženo: 16.06.2023
    Uskutečněno: 14.06.2023
    Komentářů: 2x


TOPlist