Tak po čtrnácti dnech co motorku vlastním, jsem se pustil do mého premiérového servisu na GTL. Nejdříve jsem musel postahovat nějaké servisní podklady, což není v dnešní době žádný problém. Rád dělám věci ve spolupráci s dokumentací a využívám data jako jsou utahovací momenty atd.
Mazací systém zde nepatří mezi konvenční. Je zde plochá kliková skříň bez klasické olejové vany, aby bylo možné motor potažmo těžiště umístit co nejníže. Olejová nádrž je zabudovaná do zadní části motoru. Dvě olejové čerpadla umístěna na hřídeli společně s vodní pumpou se starají o dopravu oleje ve dvou fázích. První tlakové čerpadlo nasává olej z olejové vany přes filtr do mazacích míst a druhé čerpadlo sbírá olej z nejnižšího místa ploché klikové skříně přes olejový chladič směrem do prostoru olejové vany ve zmíněné zadní části. Celkem je zde obsaženo v obou částech 5,8 l oleje. S tím souvisí i dva vypouštěcí šrouby oleje. Nejdříve vypustíte olej klasickým výpustným šroubem a jak olej vyteče, tak skrz tento výpustný otvor zasunete 5 imbus a povolíte další utopený výpustný šroub uvnitř motoru, kdy vám vyteče olej z vrchní části motoru. Tato konstrukce zajišťuje konzistentní mazání i při extrémních jízdních podmínkách.
Vlastník | Mira-KT | |
---|---|---|
Vloženo | 28.4.2019 | |
Aktualizováno | 6.5.2019 | |
Zobrazeno | 3 752x |
Ahoj všem zjišťuji po celém internetu jaké jsou momenty utahování na hlavu válců jelikož jsem měnil těsnění pod hlavou a nějak se mi to zdá málo 20 Newton metrů a po otočit o 100° moc děkuji a přeji krásný den.
Ahoj, prosím můžeš mi napsat utahovací moment šroubu oleje? Nejde to z fotky přečíst.
Díky
Skvělá práce
Miro, jak jinak pečlivost :)