Velikonoční jízda s Kecalem a Coronou
Ano chápu že je potřeba být zavřený doma „když to teda vláda“ nařídila ale každý motorkář je trochu rebel a tak při pohledu na počasí o Velikonočním víkendu by mě doma nikdo neudržel ani párem volů. V týdnu na „poradě krizového štábu“ jsme se s kámošem Honzou K – dále jen Kecalem - který odlifroval manžu(manželku) a děti ke tchyni a doma se nudí – dohodli že někam vyrazíme. A kam? Vše je zavřeno bo Karelvirus. Nakonec nás napadla přehrada Krásný Les přes kterou jsem kdysi dávno jel ,v noci a za sněžení a líbila se mě. Tož tedy tam.
Ráno v sobotu je krásně slunečno a trochu chladno. Nicméně protože jedou dva chlapi v 9.00 sedíme v sedlech a valíme směr Hradec Králové. Po cestě zjišťuji že jsem nezapojil do baterky navigaci což napravuji na pumpě kde krmíme svoje miláčky . Já poprvé a naposledy,Kecal poprvé a pak ještě 2x.Dálnice je milosrdně prázdná a tak čmadíme směr východ,což je trochu otrava proti slunci ale i tak si to užíváme. Komunikace nám zpetřují cestu,žvaníme a než se nadějeme jsme na konci dálnice v Hradci. Odtud pokračujeme směr Chlum a po cestě zastavujeme na kafe v motorestu Picollo (pochopitelně skrz okno a do kelímku). Okolo toho motorestu jsem jel mockrát ale nikdy jsem tam nebyl a tak s udivem zjišťuji že majitelka je taky motorkářka. Po kafi jedeme přes Chlum,Máslojedy,Hořice - prostě po trase příchodu 2.pruské gardové armády do bitvy u Hradce Králové,akorát obráceně. Napadá mě myšlenka jestli tudy letos zase pošlapu – no bojím se že díky hysterii a panice asi ne. Co by dup jsme na hlavní silnici Hradec – Jičín kde odbočujeme na Bílou Třemešnou odkud je to už jenom kousek k přehradě. Pár seprtín a jsme tam.
Něco o přehradě z Wiki:
Les Království je údolní přehradní nádrž na řece Labi vystavěná v roce 1920. Přehrada je v českých poměrech neobvyklá svým vysoce estetickým stavebním provedením. V současnosti je díky své jedinečnosti vyhledávaným cílem turistů.
Po ničivé povodni z roku 1897, která zasáhla údolí Labe až po Pardubice, bylo rozhodnuto o výstavbě dvou vodních děl, jež by přívalové vody zadržely – přehrad Labská (u Špindlerova Mlýna) a Tešnovská (dnešní přehrada Les Království). Podklady pro stavební projekt začalo roku 1903 připravovat Technické oddělení pro úpravu řek v Praze, vedené stavebním radou Ing. Josefem Plickou. Stavba proběhla v letech 1910–1920 (zdržení způsobila první světová válka). Stavební část provedla firma J. V. Velflík a strojní zařízení dodala firma Fanta a Jireš (obě společnosti rovněž z Prahy). Náklady na stavbu přehrady činily 4,7 milionu rakouských korun. Po dokončení výstavby šlo o největší vodní nádrž v tehdejší Česko¬slovenské republice. Hráz je gravitační oblouková, zděná z královédvorského pískovce. Šířka hráze v základu je 37 metrů a v koruně 7,2 m. Délka hráze v koruně je 218 metrů. Maximální výška hráze je 41,1 m, hloubka u hráze je asi 28 metrů. Nádrž je při zásobním objemu dlouhá 5,1 km a maximální zatopená plocha činí 85 hektarů (v běžném provozu 58,6 ha). Součástí přehrady byla od roku 1923 i vodní elektrárna o výkonu 2×600 kW. V roce 2005 byly vyměněny turbíny, nový výkon 2120 kW. Po koruně hráze vede silnice místního významu
Mě naprosto fascinuje že toto dílo se postavilo za války za 10 let a stojí to dodnes – což se o polovině našich staveb říct nedá.
Prohlížíme si hráz a mooc se nám líbí. Je to takové romantické místo – pro dva chlapy na moto naprostý ideál. Vybalujeme si svačinu a usedáme na kámen doplnit žaludky. Pro hnidopichy a Karlovirusfanatiky – lidi co se tam pohybovali udržovali sociální distanc a měli roušky …..
Po jídle usedáme na stroje a jedeme směr Jičín. Po pár zákrutách jsme na hlavní která je zase rovná a tak valíme jako o závod.Po Jičíně jedem dál na M.Boleslav kde máme blbý nápad dát si v McD kafe. Drive sice funguje ale fronta je tam jak za socíku na automatickou pračku. Rodinky sedí sociálně v autech a ládujou se hambáčem a hranama. No nic moc pohled na nakynuté děti…..My to řešíme dojedením svačiny a termoskou. Dál pokračujeme směr Mělník protože Kecal chce navštívit tchána u švagrové v Dřísech. Hned na prvním sjezdu nám do toho hodí vidle uzavírka (no jo blíží se léto tak kopeme) a tak nakonec místo přes jezerní Vtelno jedeme po státovce Bolka – Mělník. V Dřísech si dáme malou enduro vložku a pak už dostáváme kafe a polárkáč. Domu jedeme přes Kostelec a přes Letňany. Do rodného hnízda dorážíme okolo 16.30 a notně znaveni – zejména pr…l bolí. Večer u rumu hodnotíme a zjišťujeme že se nám to líbilo. Čili Krásný Les doporučuji všem
-
Heidi připravena
-
Zastávka na Latté
-
Motorest
-
Kecal padáááá
-
Přehrada
-
Elektrárna
-
Lodní výtah
-
-
Autor u "šoupátka"
-
Naše holky Heidi a Mary
-
Domek hrázného
-
-
Že by i Mr.Bond?
-
Oběd
-
-
-
Mary zase tankovala
-
V Bolce u McD
Chvíli jsem marně pátral po přehradě "Krásný les", než mi došlo (a později jsi to i napsal), že jde o Les Království. To je nějaký archaický název?
Každopádně hezká vyjížďka.
1 reakce
Ne fakt se to tak jmenuje