Velký servis jsem letos (prosinec 2019) započal výměnou oleje v motoru, měním jej zpravidla i v létě, ovšem filtr jen jednou za rok. Jak jsem viděl není potřeba ho měnit pokaždé. V servisní příručce se má měnit olej i filtr po 15000km, tolik za rok nenajedu, ale olej chci mít opravdu "svěží" takže měním častěji.
- olej jsem vyměnil i ve vidlicích a díky neoprénovým chráničům jsem jen zkontroloval prachovky, které jsem očistil a namazal novou vazelinou. Pod prachovkami nebyl žádný binec a já timto doporučuji všem jakékoli neoprénové návleky. Motul 10w je skvělej a šel i do monoshocku.
- už delší dobu jsem věděl, že uložení zadní vidilce je potřeba vyměnit, ale až teď k tomu došlo, all-balls je jistota. Vlisoval jsem a pečlivě promazal nová ložiska, když už jsem měl kyvku venku, vymyl jsem ložiska přepákování a namazal novou vazelonou, zjistil jsem že příští zimní servis je budu muset vyměnit. Vůle jsou ještě malé, ale v jednom z ložisek jsem našel rozpůlený váleček.
- Opět když jsem vytahoval monoshock jsem musel celkem dost vrtat s el. kabelama, protože byly vedeny mezi tlumičem a expanzní nádobkou monoshocku přímo u pružiny a tlumič nejde vyndat jinudy než spustit dolů kyvkou. Čím míň se mele s elektrikou, tím míň kabelů se ukroutí, rozláme a poškodí, takže jsem kabely přetáhl víc vrchem nad monoshock, teď už s nimi nebudu muset hýbat když každoročně vytahuju tlumič z motorky.
- Když už jsem začal s lozisky v kyvce, vypláchl jsem i ty v kolech a opět pečlivě promazal vazelinou. Někdo řekne že jsou zakrytované a že je nemusíš kontrolovat, ale jak jsem zjistil, né všechny měli kryt v pořádku, ale i přesto neměli žádnou vůli a bylo v nich celkem čisto. Jen jsem je tedy vyplachl petrolejem, vymazal novou vazelinou a zadekloval. Můžu je skontrolovat až budu zase měnit pneu, dělám to zpravidla 4x - 5x ročně, ne že bych tak sjížděl vzorek, ale měním i drapák za cenduro.
- Okolo elektriky jsem se motal ještě pod maskou, odpojil a vyndal jsem spínačku, rozpůlil, vyčistil, prostříkl kontaktolem, nanesl paulin aby dovnitř nemohla voda, smontoval a zabudoval zpět.
- Měření ventilových vůlí dopadlo dobře a já nemusel měnit žádnou podložku.
- Kontrola irídiové svíčky taky dobrý, jen jsem na karburátoru jemně obohatil směs volnoběhu, zdála se mi až moc cihlová.
- Jelikož mi s děravou nádrží došla trpělivost, dal jsem ji otci kamaráda, který má doma TIG aby mě zbavil trápení. Bohatě jsem se mu odměnil.
- zkontroloval jsem i brzdové destičky, které vepředu byly už pod limitem, tak jsem byl nucen koupit nové. Zkontroloval jsem pístky a promazal uložení čelistí. Zadní destičky mají ještě dost času.
- Čištění, mazání řetězu a vzduchového filtru netřeba komentovat, toto se děje několikrát ročně.
Vlastník | Dacann | |
---|---|---|
Vloženo | 7.10.2018 | |
Aktualizováno | 30.6.2021 | |
Zobrazeno | 1 997x |