A jéje, co že si to ten Frankie zase vymyslel. Ten věčný zkoušeč, co je už jak ženská, to znamená neví co chce a nedá pokoj dokud to nedostane
- Svezl jsem se na Triumphu
- Jasně, to už tady přece bylo minulý týden !
- Ale na jiném
- No a ?
- Opět na Speedu, ale novějším.
- A ? Vždyť to musí být skoro stejné, ne ? Speed jako Speed... ?
- No, ne tak docela...
Mám známého, se kterým se občas jedu projet. Jedu, když se chci rychle svézt a nad ničím jiným než nad jízdou ani nepřemýšlet. Ono to v té rychlosti ani jinak nejde
Má Speed Tripla, r.v.2017 ve verzi R. Takže kromě podvozku Ohlins je tahle motorka proti mému Speedu vybavená kontrolou trakce, palivovými mapami, ABS a jako bonus navíc má cca 10k navrch. No a protože ho nejspíš na jaře bude prodávat a já se zmínil, že pokud budu Ducati za něco měnit, tak jedině za Speeda ve verzi R, padla nabídka jestli si ho nechci zkusit.
Jsou nabídky, které se neodmítají a tak jsme si motorky vyměnili a jelo se. Napřed jsme si dali tu trasu každý na své, abysme se dostali trochu do tempa a pak to přišlo.
Možná by bylo ještě zajímavější srovnání starý Speed vs.nový, ale i tak mi to dalo hodně. Posez je jiný, sedím výš a řídítka jsou také vyšší a širší. Proti mému Speedu na mě za jízdy tolik nefouká, i když Ducati s kapotama to není. Přední brzda překvapivě žádná sláva, to Ducati (o starém Speedu nemluvě) ji má o dost ostřejší, asi jiná směs destiček. Síly má dostatek, o tom žádná, ale musí se trochu víc zmáčknout.
Motor jede krásně odspodu bez cukání a bez vibrací, ale nemůžu se zbavit dojmu, že je to sice silné a rychlé, ale ta elektronika to trochu umravňuje a tlumí, že to sice jede, ale nechce mě to zahodit, chybí mi tam ta zloba. Prostě jako každá jiná nová motorka s elektrohlídači. Částečně to ovšem může být způsobeno i krátkou koncovkou vedle zadního kola. Když jsem měl krátkou koncovku na svém Speedu, tak po výměně za ty originál obr bambule pod sedačkou najednou začala motorka úžasně táhnout odspoda.
A podvozek ? Proti Ducati rozhodně tvrdší a neposednější, trochu po silnici poskakuje, ale dalo by se to určitě nastavit. Zase ale to poskakuje méně než starší verze Speeda, o stabilitě ve vyšších rychlostech nemluvě.
Celkově je to pocitově přesně mezi starým Speedem a Ducati. Chtěl bych ho ? Nevím. Je krásnej, podvozek asi bude po naladění na mou váhu super, motor jede jak splašenej...ale nějak mě to nechytlo asi natolik abych do něj šel. Chybí tomu ten "wow" efekt. A to jsem se na svezení tak těšil, měl jsem za to, že konečně najdu tu pravou motorku pro mě a asi zase nic
To bylo k motorkám a k vlastní vyjížďce ?
Před pár dny jsem nazul nové gumy, zadní jsem dostal na kraj relativně brzy a přední jsem doteď ani netušil, že se na silnici skoro na kraj dostat dá...
Také jsem zjistil, že Ducati Supersport má poměrně nízko stupačky...škrtl jsem si nejen levou stupačkou, ale i řadičkou a to dokonce 2x. Také botami šoupu o zem častěji než je zdrávo. Buď je něco špatně na našem způsobu jízdy, nebo na motorce
Ale vzhledem k tomu, že abych ho stíhal, musel jsem občas i vysedávat, asi to nebude jen v motorce i když Speed má stupačky výše...
A ten pocit, když ležím na nádrži, pod plným plynem tam kopu kvalty bez spojky, na budíku něco přes 180 a stále mi lehce ujíždí...
Víc se ke stylu jízdy asi nemá cenu vyjadřovat
Holt kolegovo trénink na okruhu je znát a mám pocit, že příští rok se tam taky po letech podívám, abych se zase něco nového naučil.
A proč se tento zápis do deníku jmenuje "Neměl jsem to dělat podruhé" ? No, první srovnání Ducati vs Speed dopadlo tak, že jsem se hned rozhodl, že Ducati půjde na jaře do světa a koupím Speeda ve verzi R. Takže jsem měl jasno.
Zatímco po této vyjížďce už opět jasno nemám, proto se jmenuje tak, jak se jmenuje...
Vlastník | Frankie | |
---|---|---|
Vloženo | 27.6.2018 | |
Aktualizováno | 22.10.2021 | |
Zobrazeno | 5 043x |