PROFIL MOTORKY

Babetta 210 (1987)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Broničto
Vloženo 5.5.2018
Aktualizováno 19.6.2018
Zobrazeno 2 274x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Babetta 210 "Cafe Racer"

Vloženo: 05.05.2018, Uskutečněno: 17.02.2018, Stav tachometru: 2866 km, Zhlédnuto: 77x


Chtěl jsem zabít nudné zimní období, tak jsem si umanul přestavět Babettu na Cafe Racer. Jedná se o Bebettu 210 která dlouhá léta ( asi 12 let ) ležela ve stodole. Přivezl jsem si ji teda domů a započal projekt v kuchyni. ( přítelkyně byla "nadšená" )

zde fotka jak mi v kuchyni stála a pomalu mizela

-RÁM-
Motorku jsem celou rozebral a udělal úpravu rámu, tedy odříznutí zadní části nosiče a přivaření trubky od sedátka k řidítkům. V práci vše opískoval a následně nechal nalakovat komaxitem. Vše do černého lesku


koupil jsem nějaké nové součástky jako zadní tlumiče, řetěz, lanka , ložiska, těsnění atd. zkrátka vše co bylo třeba.

-ŘIDÍTKA-
Jelikož správnej "kafáč" má mět šipky, nebo vlaštovky prostě zalomené řidítka sportovní, bylo třeba je udělat. Z 22-tky nerez trubky se ve svěráku ohnuly na ideální úhel, pořádně vyleštily a bylo to .Co byl trošku oříšek, bylo upevnění na vidlici. Origo mají navařený úchyt a to bylo třeba udělat, nakonec se podařilo taky.

-NÁDRŽ-
Dlouho jsem hledal jakou nádrž použít. Babeťácká byla totální rez, navíc se mi na vodorovnou pozici nehodila jak funkčně, tak vzhledem. Jawácké byly už příliš velké, alespoň na můj vkus a když už se něco objevilo od jiných značek, buď to byla velká částka, nebo né příliš pěkná tvarem.. Nakonec jsem si vzpomněl na REICHmoto, kde borci použili nádrž, která je opravdu top. Jedná se o nádrž z mopedu Hercules. Hledal jsem tedy na ebay a až asi po měsíci jsem ji našel na německém ebay, tak jsem ji hned bral. Celková cena s dopravou byla necelých 1500,- . Vnitřek trošku narezlý , takže čistič a matičky a hrkat a hrkat. Boky byly pěkné v chromu, ty jsem ponechal, jinak zbytek opískoval. Ťukance zatmelil a šla na černý lesk.



-DOPLŇKY-
Jelikož zadní blatník je uchycen na zadní část rámu (nosiče) , který jsem odřízl,bylo třeba vyřešit držák. Napadlo mě svařit dvě železné tyčinky ke dvěma podložkám, ohnout to na potřebný tvar a přivařit na jeden držák. Moc mi to nesedělo se předním origo držákem blatníku, tak jsem tento držák udělal i na předek, aby to lépe vizuálně ladilo.Džáky dostaly jawáckou červenou pro oživení .


( bohužel nemám fotku i s předním blatníkem)
- zadní světlo je použito z nějakého kola (netuším) a zapasované do odříznuté zadní části rámu (náhodně pasovalo )
zde si jde povšimnout sedla, které je neoriginální za 500,-chtěl nějaké s pérováním,aby to dodalo většího ducha retro stylu.
- ozdoba nad přední světlo ventilek kobry :D jen taková blbůstka
- přemýšlel jsem jak vyřešit nějakou krabičku na nějaký ten šroubovák nebo klíč a převážně lahvičku s olejem míchající se s benzínem. Dovršil jsem k rozhodnutí, že na nářadí použiji starou "kabelku" koženou s přezkama co se používala u jízdnich kol dřív též na nářadíčko. (na fotce zatím nikde není, postupně doplním). Lahvičku jsem žádnou fešnou nenašel a klasická malá plastová by mi ten moped hyzdila , našel jsem ale starou trošku orezivělou olejničku která mi tam tak nějak seděla a že bych vozil olej míchající se s benzínem v ní. Udělal jsem tedy úchyt a bylo.
- Babetka má ještě jednu změnu a to že nemá šlapátka a musí se tedy startovat roztlačením ..Ale jak se říká " závodní stroje se roztláčejí" :D . Sranda. Já šlapátka prostě nechci a tak nějak mi to kazí dojem. ( na fotce stupačky taky nejsou , doplním )
- koncovka výfuku zkrácená o 8 cm a nastříkána vysokoteplostní barvou (stříbrná)

-FUTURE-
co do budoucna - v nejbližší době chci koupit karbec Delorto, byť jsem od majitelů babetty slyšel, že to jede líp ale havně proto, že s tím nejsou problémy. Já chtěl nechat původní, ale dělá bordel a to i přesto , že byl několikrát úplně vyčištěn.

-OSTATNÍ-
Věci jako ráfky, brzdové páčky, atd. vše jsem vyčistil a leštící pastou vyleštil.
byly použité nové nerezové šrouby,matice všude.



POKRAČOVÁNÍ
Takže jsem pořídil karbec Dellorto. Vše ok jede hezky, k tomu jsem sehnal sací filtr sportovní. Jede dle GPS 52 km/h . Ještě jsem změnil přední hnací kolečko na 15zubů , jede rychlej, ale podle GPS jsem neměřil rychlost.

VOL 2
Po této zkušenosti přestavby jsem si to tak oblíbil, že jsem koupil nějaké díly další jako rám, kolo, predni vidlici, atd a HLAVNĚ motor z Bebetty 225 ( startuje se nakopávačkou jako např. u pincka ). Rám pomalu předělávám, už i budou nějaké změny oproti předchozímu modelu Cafecka, protože jsou věci, které určitě pozměním. Docela i přemýšlím nad změnou přední vidlice ze simpsona kvuli lepšímu pružení i vzhledu.
Momentálně mám motor z 225 rozebraný, budu měnit komplet ložiska a gufera a pro lepsí výkon, nechám udělat víc kanálků ve válci a pořídím lepší píst a k tomu potřebné věci. Větší karbec asi Delorto 21mm. Hlavně pořešit lepší brzdy :D to je zaklad.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku


TOPlist