Jednou to musí potkat každého z nás. To se takhle celý týden těším až večer vyrazím na své Aprílce na Kupkofest, naplněný skvělým pocitem z dobře odvedené práce, po tom co jsem si vyrobil servisní stojánek na zadní kolo, když v tom mě praskne spojkové lanko - přímo u páčky. Měl jsem ohromné štěstí, že mě prasklo když jsem tam dával dvojku při odjezdu od domu, takže jsem jen vytlačil motorku zpátky do garáže.
Nad tím, že bych si podomácku letoval lanko jsem ani nepomyslel. Samozřejmě jsem chtěl co nejdříve koupit nové s bowdenem, jenže jsem brzy narazil. Vysokou cenu (přes 900kč) bych ještě překousl, to že musím rozebrat půl motorky a sundat nádrž abych se tam dostal by taky nevadilo. Ale čekat na něj dva týdny se mi fakt nechtělo. Rozhodl jsem se tedy protáhnout jen nové lanko a zaletovat ho cínem.
Tak jsem ze skříně vyhrabal tvrdý cín, koupil kyselinu solnou, půjčil si klempířskou pájku, ucvakl kousek zinku ze střechy a jde se na to.
Roztřepit lanko, namočit do kyseliny (do které před tím dáme kousek zinkového plechu) a jde se pájet.
První pokus moc nevyšel. Moc krátce jsem měl lanko v kyselině a cín se vůbec nechytal. Klempířská pájka se taky ukázala jako zcela nevhodná.
Druhý pokus už dopadl o poznání lépe. Stačilo lanko nechat déle v kyselině a cín se krásně chytl. Taky jsem nepoužíval pájku ale celý konec lanka jsem ponořil do roztaveného cínu který jsem ohříval na plynové bombě. Zbytek cínu jsem dolil pomocí kávové lžičky. To vše se dělalo dost špatně, protože jsem to letoval dole přímo u spojky, kde jsem na to měl tak deset centimetrů lanka k dobru.
Teď už má lanko nalítáno přes 500km a zatím drží. Pro klid v duši si ale raději pořídím i opravnou sadu na cesty.
Pokud by to někdo z vás zkoušel taky, tak si dejte pozor na tu kyselinu. Je to strašná potvora a pokud ji necháte otevřenou například v garáži, tak vám do rána vše v okolí těch výparů udělá co ? -
Zrezaví, ne vole?... Zrezaví, správně. A co hlavně? No koroduje, vy tupci!