PROFIL MOTORKY

Jawa 350 OHC (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník hrnous
Vloženo 15.7.2017
Aktualizováno 16.7.2017
Zobrazeno 5 775x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 6.6


Vloženo: 03.05.2018, Uskutečněno: 03.05.2018, Zhlédnuto: 26x


Pomalu, ale jistě se množí dotazy od majitelů na různě blikající kontrolku od ABS a na slavný přepínač na řidítkách. Tak se do toho pomalu pustíme. Zatím teoreticky, postupně - až budu mít motorku na dílně, tak i prakticky - ABS vypáráme :)

Celé to funguje tak, že se bere jako reference zadní kolo a pokud ho přední kolo ujede o víc jak dvacet procent do mínusu, tak se celý proces aktivuje a čerpadlo ubere brzdnému účinku pulzováním "proti" tlaku vašich prstů na páčce 5-10x za sekundu.

Takže hned zezačátku - ABS dobrovolně nejde trvale vypnout - teď neřeším stříhání drátů a pojistek. Sám výrobce Shineray to s politováním tvrdí, jinak by mu to nezhomologovali a bohužel má pravdu. Jediné co jde s ABS provést je před každou jízdou respektive po každém zapnutí klíčku jej deaktivovat. Nebo jej uplně vypárat. Základní stav je tedy takový, že čudl máme v poloze (ABS) a jezdíme si - pokud nám to nevadí.

Teď máme možnost ABS vypnout, provedeme to prostě. Čudlík do polohy (ABS), ZAPNEME klíček, po zapnutí klíčku přesuneme přepínač do polohy SET, v momentě kdy se po třech sekundách rozbliká ledka máme dvě sekundy na to, aby sme ji přepli do normální polohy - tj zase nazpátky na (ABS). Tím jednoduše přehodíme režimy.V momentě kdy je ABS vypnuté, tak bliká ledka jedenkrát za cca 1.2s a bude blikat pořád.

Pokud rozjedeme systém blikání a už neprovedeme změnu nazpět do dvou sekund, tak se celá akce ruší a ABS zůstává v původním nastavení.
Pokud celou šarádu nedokončíme do 27s /30 celkových od prvního přepnutí, tak se rožne ledka a otravuje, že sme to rozdrbali :)

Zapnutí motoru ve stavu (SET) se nedoporučuje a měl by se vypnout, přestavit do polohy ABS a znova zapnout.

Aby to nebylo tak jednoduché, tak pár tipů na konec. Funkci ABS může ovlivnit a ovlivňuje také nafoukání pneumatik, rozměr kol a jiné věci toto ovlivňující. Pokud jste tedy vrtali do kol a svítí ABS, tak koumejte, co ste zdrbali :)

Pokud máme přepínač v poloze (ABS) a po zapnutí, startu či jízdě se trvale rožne ledka, jedná se o nějaký problém, který lze řešit jedině servisně!

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
pen (0) napsal 24.06.2019 v 15:15

No, tak zatím díky. Rád bych tu delší debatu využil...

Sem na 28. 6. vobjednanej k dealerovi u kerýho sem mašinu koupil na vodstranění reklamovaný závady v záruční době (záruka mi končí 30, 6.), tak sem zvědavej, jak to bude probíhat. Moc si vod toho ale neslibuju.

hrnous (-3) napsal 22.06.2019 v 18:26

Co se týká lambdasondy - zde je malinko problém v tom, že je použitá "speciální" varianta s menším závitem a použití lowcostová lambda div né do sekaček :) Trvalé řešení je navařit tam nátrubek se závitem M18x1.5 zakoupený za pár korun a poté můžeš použít prakticky jakoukoli narrowband lambdu / "pro auta" osobně doporučuju jít do originálu bosche, magnetti-marelli a podobně.

No a co se týče MIL kontrolky. Pakliže si měl chybu P0171, tak nemá valně smysl měnit lambdu, protože problém je trochu někde jinde. Navíc v důsledku ujetí STFT/LTFT korekcí nemáš šanci je amatérsky srovnat do nuly a po smazání závady to tam bude hned po zapnutí napájení znova, je to poněkud chronický problém. Dál je to na delší debatu osobně :)

pen (0) napsal 22.06.2019 v 13:57

Ahoj.

Přečet sem si vod tebe něco a vypadá to, že bys moh něčemu rozumět - no, to byl vtip...

Nevím esi píšu do správnýho "chlívku" (tim myslím místo na tvojí stránce), ale nevíš náhodou, jakej přesnej typ lambda sondy je v tom stroji (Jawa 350 OHC) a hlavně, kde by se dal, řekněme během tejdne koupit?

Mě končí záruka za 10 dní (takže oprava bude nejspíš eště garanční), ale už tam mám sondu druhou a zase mi svítí kontrolka motoru. Svojí diagnostikou jsem vyčet: "lambda sonda - bohatost směsi". Loni sem si s tim užil asi měsíc (svítí-nesvítí, jede-nejede) a nerad bych to zvopakoval. Vono to sice - zatím - jede, ale po loňskejch zkušenostech bych nerad čekal, až se to začne projevovat jinak.

Těm hovadům ve fabrice se nemůžu dovolat (ne dneska, už sem to zkoušel skoro celej tenhle tejden), takže ani nevím esi ji maj "skladem" nebo ji musej vobjednat z Číny (jako loni) - taky budou dovolený, žejo... Jediný, co sem se dověděl je, že ze zákona maj na vyřízení reklamace 30 dnů (no, to vim z loňska taky už moc dobře). Dealer, kde sem mašinu koupil, je samozřejmě v tomhle taky vodkázanej na fabriku.
Podle mě stačí tu sondu dát novou hned a ušetřit si sraní se s tím. Některý stojej i míň než tisícovku - no, ale některý i tři (tisíce Kč). Takže - nerad bych koupil blbou...

Podle mě stačí tu sondu dát novou hned a hlavně si ušetřit sraní se s tím. Některý stojej i míň než tisícovku - no, ale některý i tři (tisíce Kč).

milan1963 (273) napsal 03.05.2018 v 21:03


Nejnovější záznamy v deníku
  • Čiptuning ?

    I když to slovo vůbec nemám rád, protože je ve většině případů jde o amatéry snažící se oblbnout čidla motoru za účelem donucení jednotky k co největší dávce paliva, nehledě na to, co si o tom daný motor myslí, tak dnesk

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 25.01.2019
    Uskutečněno: 25.01.2019
    Komentářů: 12x


TOPlist