I když to slovo vůbec nemám rád, protože je ve většině případů jde o amatéry snažící se oblbnout čidla motoru za účelem donucení jednotky k co největší dávce paliva, nehledě na to, co si o tom daný motor myslí, tak dneska začnu tímto pofidérním slovíčkem.
Situace je taková, že mám možnost pořídit originelní výbavu k úpravám obsahu jednotky v 350 OHC a derivátech, která by umožnila kompletní úpravu palivových map a v podstatě uplně včeho, s čím se v jednotce dá operovat. Z motoru b bylo možné vytáhnout reálné maximum dané jeho konstrukcí bez ohledu na požadavky ekoteroristů. Bylo by pak možné najezdit mapy pro stav bez katalyzátorů, různé vzduchové filtry a podobně.
Byl by o něco takového zájem ? Výbava stojí cca 1/3 ceny motorky, takže mne zajmá, jestli by se vůbec postupně zaplatily náklady na zařízení, i kdyby to člověk dělal jako charitu :) Bohužel, unie tlačí výrobce jednotek a vůbec vozidel, aby byly jednotky za normálních okolnosti uživatelem neovlivnitelné, ale na druhou stranu jim dává možnost speciálního protokolu, jakým v případě potřeby / většinou jako alibi unie, aby v případě přitvrzení buzerací byly autorizované servisy schopny jednoúčelně přehrát obsah jednotky bez jeho editace. Tyto zařízení pak vůbec nestojí pět korun, a licence jsou chráněné hardwarovým klíčem tak, aby je někdo jenom tak nešlohnul...
Tož tak.. :)
Vlastník | hrnous | |
---|---|---|
Vloženo | 15.7.2017 | |
Aktualizováno | 16.7.2017 | |
Zobrazeno | 5 766x |
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
Nazdar. Mám letošního scramblera s cca 1000 km v motoru a po řádném záběhu bych více kobyl převelice uvítal taky :)
Chlapi všecko krásné, ale já makám na baráku doslova dnem i nocí, abych toho před zimou postíhal co nejvíc. Holt rekonstrukce zříceniny.. Tudíž až bude nějaký další posun, tak se to tu jistě objeví. Co se týká vyhození elektroniky a použití karburátoru, tak jsem pro :) Dát tam něco s plochým šoupátkem, akcelerační pumpičkou. K tomu extra naši jednotku / IMFSoft MASTER / pouze na řízení předstihu a spol a je z toho žihadlo :) Nebo to překopat na MASTER komplet i se vstrřikama. Taky jedna z variant.
Vážně uvažuji, že si tuhle Jawu 350 OHC pořídím. Přeprogramování by mě zajímalo ani ne tak kvůli zvýšení výkonu, ale kvůli těm hnusným kolenům. Koncovky jako z pětistovky OHC se mi líbí, ty bych tam zachoval, ale určitě by se to kvůli těm kolenům taky muselo upravit.
Možná by šlo jít i cestou klasického karburátoru, to by ale byl už složitější a možná ani ne moc rozumný zásah.
Pokud si tu motorku koupím, tak se ozvu.
čau, nevíš jestli model scrambler už má vyřešen chod motoru? (chcípání za studena, některé ztráta tahu). To přece nemůže být jen "biobenzínem" N95 a nějaký přídavný filtřík nemůže pomoct. Jestli to stačí přeprogramovat, tak nebudeš mít o melouch nouzi, při těch slušných prodejích.
Ahoj,
už máš nějaké reálné zkušenosti? Mám motorku v záruce, jako asi každý, ale přesto mě tohle téma velmi zajímá.
No, to sem pochopil... Zajímalo by mě teda, jak velký by to zýšení výkonu - u tohodle motoru - mohlo bejt (kvalifikovanej vodhad )
Čáo,
on to není čiptuning v pravém slova smyslu. Zázraky se z toho vydolovat nedají. Nicméně se dají optimalizovat palivové, předstihové a další mapy pro to, aby motorka nejezdila podle ekologů - tj na výpary, ale s maximálním potenciálem mít připravenou směs a předstih pro nejvyšší výkon v daném momentě.
Ahoj.
Psal sem ti dneska ohledně lambda sondy.
No, já nevim, esi bych měl vo "čiptuning" tohodle (Jawa 350 OHC) motoru zájem. Proč? Má to 20,5 kW a na kolik by se dal načipovat (tim mám samozřejmě na mysli, bez zásahu do mechaniky motoru)?
Já teda elektronice moc nerozumím a čemu nerozumím, do toho se neseru. Čemu ale rozumím víc (i když na nijak špičkový profesionální úrovni) je "hardware- tuning".
Tenhle motor se dá naprosto primitivně "poštelovat" už jen tím, že vyndáš z těsnění pod hlavou dva kovový plátky ze tří, z kerejch se sestává, a necháš tam jen jeden. Tím se zvýší komprese (z 8,8 asi na 9,2).
Já mám vyzkoušený relativně jednoduchý (ale vopravdu jen relativně - jak pro koho, žejo...) zvýšení komprese na 10,5 a zatím jsem spokojenej. Stálo mě to (pochopitelně kromě vlastní práce) asi 5 tisíc, což si myslím, že de, ne?
Kompletní výbavu už mám doma, jenom tak pro info :)
No já už jsem o něčem takovém uvažoval, ale motorku mám teprve chvilku a musím počkat po skončení záruky! Ovšem pak bych ji chtěl krapet poladit, myslím si, že by se z ní dal vyždímat výkon okolo 30 Kw, bez toho, aby to markantně snížilo životnost motoru. Takže pokud to budeš dělat, tak se hlásím do fronty
Čus kámo. Tohle ti v deníku asi moc lidí číst nebude... hoď to raději na fórum do technické poradny ne? zdarec
Zajímavé...