PROFIL MOTORKY

Jawa 350 OHC (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník hrnous
Vloženo 15.7.2017
Aktualizováno 16.7.2017
Zobrazeno 4 655x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 6.5


Vloženo: 25.01.2019, Uskutečněno: 25.01.2019, Zhlédnuto: 581x


I když to slovo vůbec nemám rád, protože je ve většině případů jde o amatéry snažící se oblbnout čidla motoru za účelem donucení jednotky k co největší dávce paliva, nehledě na to, co si o tom daný motor myslí, tak dneska začnu tímto pofidérním slovíčkem.
Situace je taková, že mám možnost pořídit originelní výbavu k úpravám obsahu jednotky v 350 OHC a derivátech, která by umožnila kompletní úpravu palivových map a v podstatě uplně včeho, s čím se v jednotce dá operovat. Z motoru b bylo možné vytáhnout reálné maximum dané jeho konstrukcí bez ohledu na požadavky ekoteroristů. Bylo by pak možné najezdit mapy pro stav bez katalyzátorů, různé vzduchové filtry a podobně.

Byl by o něco takového zájem ? Výbava stojí cca 1/3 ceny motorky, takže mne zajmá, jestli by se vůbec postupně zaplatily náklady na zařízení, i kdyby to člověk dělal jako charitu :) Bohužel, unie tlačí výrobce jednotek a vůbec vozidel, aby byly jednotky za normálních okolnosti uživatelem neovlivnitelné, ale na druhou stranu jim dává možnost speciálního protokolu, jakým v případě potřeby / většinou jako alibi unie, aby v případě přitvrzení buzerací byly autorizované servisy schopny jednoúčelně přehrát obsah jednotky bez jeho editace. Tyto zařízení pak vůbec nestojí pět korun, a licence jsou chráněné hardwarovým klíčem tak, aby je někdo jenom tak nešlohnul...
Tož tak.. :)

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste
Komentáře
TestPilot (0) napsal 02.06.2020 v 22:03

Nazdar. Mám letošního scramblera s cca 1000 km v motoru a po řádném záběhu bych více kobyl převelice uvítal taky :)

hrnous (-4) napsal 10.09.2019 v 21:18

Chlapi všecko krásné, ale já makám na baráku doslova dnem i nocí, abych toho před zimou postíhal co nejvíc. Holt rekonstrukce zříceniny.. Tudíž až bude nějaký další posun, tak se to tu jistě objeví. Co se týká vyhození elektroniky a použití karburátoru, tak jsem pro :) Dát tam něco s plochým šoupátkem, akcelerační pumpičkou. K tomu extra naši jednotku / IMFSoft MASTER / pouze na řízení předstihu a spol a je z toho žihadlo :) Nebo to překopat na MASTER komplet i se vstrřikama. Taky jedna z variant.

maraton (61) napsal 05.09.2019 v 22:59

Vážně uvažuji, že si tuhle Jawu 350 OHC pořídím. Přeprogramování by mě zajímalo ani ne tak kvůli zvýšení výkonu, ale kvůli těm hnusným kolenům. Koncovky jako z pětistovky OHC se mi líbí, ty bych tam zachoval, ale určitě by se to kvůli těm kolenům taky muselo upravit.
Možná by šlo jít i cestou klasického karburátoru, to by ale byl už složitější a možná ani ne moc rozumný zásah.
Pokud si tu motorku koupím, tak se ozvu.

bledemon (84) napsal 14.08.2019 v 10:08

čau, nevíš jestli model scrambler už má vyřešen chod motoru? (chcípání za studena, některé ztráta tahu). To přece nemůže být jen "biobenzínem" N95 a nějaký přídavný filtřík nemůže pomoct. Jestli to stačí přeprogramovat, tak nebudeš mít o melouch nouzi, při těch slušných prodejích.

Polard (0) napsal 08.07.2019 v 10:18

Ahoj,
už máš nějaké reálné zkušenosti? Mám motorku v záruce, jako asi každý, ale přesto mě tohle téma velmi zajímá.

pen (0) napsal 24.06.2019 v 15:22

No, to sem pochopil... Zajímalo by mě teda, jak velký by to zýšení výkonu - u tohodle motoru - mohlo bejt (kvalifikovanej vodhad )

hrnous (-4) napsal 22.06.2019 v 18:19

Čáo,

on to není čiptuning v pravém slova smyslu. Zázraky se z toho vydolovat nedají. Nicméně se dají optimalizovat palivové, předstihové a další mapy pro to, aby motorka nejezdila podle ekologů - tj na výpary, ale s maximálním potenciálem mít připravenou směs a předstih pro nejvyšší výkon v daném momentě.

pen (0) napsal 22.06.2019 v 14:29

Ahoj.

Psal sem ti dneska ohledně lambda sondy.
No, já nevim, esi bych měl vo "čiptuning" tohodle (Jawa 350 OHC) motoru zájem. Proč? Má to 20,5 kW a na kolik by se dal načipovat (tim mám samozřejmě na mysli, bez zásahu do mechaniky motoru)?

Já teda elektronice moc nerozumím a čemu nerozumím, do toho se neseru. Čemu ale rozumím víc (i když na nijak špičkový profesionální úrovni) je "hardware- tuning".

Tenhle motor se dá naprosto primitivně "poštelovat" už jen tím, že vyndáš z těsnění pod hlavou dva kovový plátky ze tří, z kerejch se sestává, a necháš tam jen jeden. Tím se zvýší komprese (z 8,8 asi na 9,2).

Já mám vyzkoušený relativně jednoduchý (ale vopravdu jen relativně - jak pro koho, žejo...) zvýšení komprese na 10,5 a zatím jsem spokojenej. Stálo mě to (pochopitelně kromě vlastní práce) asi 5 tisíc, což si myslím, že de, ne?

hrnous (-4) napsal 24.03.2019 v 20:28

Kompletní výbavu už mám doma, jenom tak pro info :)

udinar (32) napsal 24.03.2019 v 19:57

No já už jsem o něčem takovém uvažoval, ale motorku mám teprve chvilku a musím počkat po skončení záruky! Ovšem pak bych ji chtěl krapet poladit, myslím si, že by se z ní dal vyždímat výkon okolo 30 Kw, bez toho, aby to markantně snížilo životnost motoru. Takže pokud to budeš dělat, tak se hlásím do fronty

pivoň (1) napsal 26.01.2019 v 12:31

Čus kámo. Tohle ti v deníku asi moc lidí číst nebude... hoď to raději na fórum do technické poradny ne? zdarec

Milan1963 (89) napsal 26.01.2019 v 02:13

Zajímavé...


Nejnovější záznamy v deníku
  • ABS poprvé

    Pomalu, ale jistě se množí dotazy od majitelů na různě blikající kontrolku od ABS a na slavný přepínač na řidítkách. Tak se do toho pomalu pustíme. Zatím teoreticky, postupně - až budu mít motorku na dílně, tak i praktic

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 03.05.2018
    Uskutečněno: 03.05.2018
    Komentářů: 4x


TOPlist