PROFIL MOTORKY

BMW R 850 GS (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Slávek-TDM
Vloženo 11.4.2017
Aktualizováno 11.4.2017
Zobrazeno 3211x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Velká, těžká, červená. Stará mrcha, plně funkční. Tak to mám rád.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1100 GS: Delší rychlosti, větší vibrace
KTM 990 Adventure / S: Cena, musel bych odložit doplacení hypotéky
Yamaha XTZ 750 SuperTenere: Horkej kandidát už jsem pro jednu jel, ale malá výbava.
Yamaha XTZ 660 Tenere: Kamarádi mají dvouválce, bál jsem se trápení na dálnici

První dojmy - Záměrně jsem vybíral 850ku. Proti R1100GS by měla méně vibrovat a mít krátký kvalty. Rozpočet s dovozem a doplňkama jsem si dal max. 3000 EUR. Tohle všechno se mi podařilo splnit.

Motorku bych doporučil pro - Pro velký lidi, já mám 192 a je mi akorát. Kamarád má 2 metry a furt na tom vypadá vcelku normálně (což se o jeho GSX750 tak úplně říct nedá).

Doplňky na motorce - ABS, vyhřívaný ručky, FID (ukazatel paliva, teploty oleje, zařazenýho kvaltu, hodiny), dál padací rám, přídavný mlhovky (homologovaný), turistický plexi MRA , přešitý sedlo řidiče, chrániče rukojetí Touratech, přední blatník Touratech, podložení řidítek RDMoto, nosič a výztuha nosiče, zásuvka USB a boční kufry v barvě.

Recenze

V nabídce jich moc nebylo. U nás žádná a v SRN jen pár kusů. Čekal jsem několik týdnů a v inzerci jsem koukal furt na jedno levný malý boxer GSo z Norimberka. Namotáno skoro 100 tisíc, ale slušná výbava, ikdyž bylo zřejmě vyválený (nádrž má z jedenáctky, liší se teda jen samolepkama). Prodal jsem kamarádovi svoje starý XT250, přidal pár euro a vyrazil. Samozřejmě mi po cestě s vozejkem střídavě pršelo a sněžilo, takže bylo jistý, že z testovací jízdy toho moc nebude. Nakonec se prodejce ukázal jako příjemnej kluk – pracuje v prodejně Yamahy a tohle GSo asi vykoupil od nějakýho zákazníka protiúčtem a najel na něm za rok 0km. K motorce byly oba klíče, návod, servisní knížka, pár faktur a boční kufry. Namontoval mi červenou značku, já udělal kilometrový kolečko kolem prodejny a vrátil se zmrzlej jak sobolí hovno. Ještě mi dal sto éček slevu, naložil báwo na káru a jel jsem domů.

Po 3 měsících, kdy jsem se přes sníh nemohl dostat do garáže, jsem v Třeboni absolvoval dovozovou STK (sice jsem jí měl platnou ze SRN, ale nebyli si jistý, že to na úřadě uznají a navíc končila za měsíc, tak jsem to nechal udělat). I s evidencí cena 1250Kč, pak hurá na úřad se zelenou kartou, originálem TP a OTP a protokolama z STK. V Trhových Svinech proběhlo skoro vše hladce a za 2 dny jsem si odvážel českej TP a značku. Jedinej zádrhel byl, že se při vytištění TP udělala chyba a nebylo zapsáno ABS. Opraveno na mou žádost ihned. Přihlášení stálo 500Kč.

Vyměnil jsem olej v motoru (Motul 20W50 za asi 650Kč), luftfiltr (byl tam K&N, dal jsem papírák), palivový filtr MANN-FILTER MWK 44 za 300Kč (čerpadlo kvičelo při skoro prázdný nádrži, což byla jasná indikace problému), zkontroloval náplně v převodovce a kardanu a vyrazil na cesty. Zatím mám ujeto asi 400km. Do skoro prázdný nádrže se vešlo 23 litrů, najel jsem 330km a rozsvítilo se hladový oko (musel jsem předtím vyměnit relé za asi 400Kč - nějakej moula v Německu tam dal úplně jiný). Spotřeba na první nádrži 5.5 litrů na 100km, dojezd spolehlivě přes 400km.

Motorka má spoustu doplňků. ABS, vyhřívaný ručky, FID (ukazatel paliva, teploty oleje, zařazenýho kvaltu, hodiny), dál padací rám, přídavný mlhovky (homologovaný), turistický plexi MRA – skvělý, i při 150 km/h (v Německu na dálnici) můžu jet s krosovou helmou a netrhá mi to s hlavou, přešitý sedlo řidiče, chrániče rukojetí Touratech a boční kufry v barvě. Já jsem dokoupil Touratech přední blatník (kdyby na Ukrajině bylo bahýnko), zvýšení řídítek RDMoto, nosič na topcase s výztuhou a zásuvku na 12V s USB. Nářadí a sada na lepení pneu je pod sedlem originál.

Plánuju dokoupit ještě doraz řízení, výztuhu převodovky a nějakej lehčí výfuk. Vstřiky z R1200GS zatím dávat nebudu, ikdyž na bmwgs.cz právě probíhá akce za cca 3600Kč za celou sadu.
Dál jsem zakoupil pneu Conti TKC80 a chtěl bych na nich letos odjet Bosnu a na podzim Ukrajinu. Snad to dají. Teď mám obutý silniční Micheliny a ty se s terénem moc kamarádit nebudou.

K jízdě – je to samozřejmě typickej bawor, převodovka zní jako traktor když couvá. Ale proti R1150GS, co jsem měl před deseti lety, řadí jako po másle i neutrál se hledá a řadí snadno. Tlumiče jsou zřejmě původní, takže se motorka pohupuje, ale zatím se nerosí. Na zimu půjdou na repasi a zvážím i nákup nových pružin.

Kvalty jsou opravdu dost krátký, ale to jsem chtěl. Při 140 tachometrových (reál asi 130) točí přes 5500 otáček. Nicméně na jedničku se dá jet skoro trial a ve zrychlení nijak nezaostává za jedenáctkou. Vibrace jsou i při vyšší rychlosti a otáčkách naprosto v pohodě, což u 1150ky teda nemůžu říct. Tam se od 5 tisíc rozjel vibrační koncert a už nepřestal. Jediná šance byla ubrat plyn.
Přední světlo z Avie svítí dobře a spolu s přídavnýma mlhama je viditelnost v noci perfektní i do stran, odkud by člověk mohl čekat zvěř. Blinkry mají bílý skla a oranžový žárovky, ale nějakou extra výhodu v tom nevidím. Jak jsem vidět zezadu a jak brzdový světlo nevím, prostě fungujou.

Popravdě, kdybych byl kdysi majitel 850ky a vyměnil bych ji s příplatkem za novější 1150ku, asi bych byl naštvanej. Nějak mi krom lepších ovladačů nepřipadá, že by proti staršímu modelu přinesla něco navíc.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pepa_121
pepa_121 napsal 13.06.18 v 20:11 10b.

Moc pěkná, hlavně ať slouží

strejda
strejda napsal 19.02.18 v 20:25 10b.

Moc pěkná mašina, hodně zachovalá a navíc červená barva, která motorkám sluší, moje oblíbená.

Tomino77
Tomino77 napsal 01.11.17 v 13:15 9b.

Ať slouží.

Více komentářů



TOPlist