Stále jsem přesvědčený o tom, že X-Challenge je jako cest.enduro výborná a nedoceněná moto. Minimálně tedy svými parametry. Byla by teda škoda nerozvinout a užít si její potenciál naplno.
Xko nebylo primárně určeno jako dálkový dostavník a tím je tedy i dán omezený objem paliva v nádrži pod sedlem 9 tlr. Jako doplněk lze pořídit 16 ltr nádrž od TT nebo zadní nádrž Hot Rod. TT nádrž je dobrá, ale je snad až zbytečně objemná, navíc docela zásadně ovlivňuje ergonomii stroje. Umístit nádrž dozadu považuju za nešťastný, rozhodí těžiště a přetíží podsedlák.
Po tom, co jsem viděl řešení nádrže místo airboxu u KTM, mi ta myšlenka nedala spát. Takový řešení neomezí ovládání stroje, vnější obrysy zůstanou zachovány. Předek se přitíží jen trochu a to může být i žádoucí, stroj bude stabilnější ve vyšších rychlostech. Objem paliva navíc v řádu 6-8 ltr téměř zdvojnásobí dojezd, teda na nějakých 400 km a to je dostatečné.
Jako další plus lze uvést i adaptaci jiného vzduch a do jiného místa. Originální filtr je papírová vložka, TT dělá molitanovou náhradu, oba filtry mají relativně malou plochu. Originál airbox má navíc vstup vzduchu vyvedený nešťastně do takového místa, kde nabírá všechen bordel od předního kola. Po chvíli ježdění v terénu je filtr úplně ucpaný.
Umístění aku byl oříšek. V tom smyslu velebím konstruktéry KTM, že pro ni našli místo pod sedlem. Na Xku opravdu není aku kam dát. Není velká, ale váží 3kg a to není málo, zejm při uvážení dynamiky (skoky, hrboly..). Našel jsem ji tedy místo napravo, vedle válce (na místě regulátoru dobíjení).Bylo nutno vytvořit bytelné držáky. K výsledku mám sice řadu výhrad, ale nemám lepší řešení. Aku je umístěna dole, tak alespoň těžiště nezhorší. Záložní plán je pořízení aku (LiFePo), která váží jen 1kg.
Vlastník | FilipTenere | |
---|---|---|
Vloženo | 25.11.2016 | |
Aktualizováno | 6.9.2017 | |
Zobrazeno | 5 216x |
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ