Objednány slidery Dr. Pulley - typ Dr.Pulley Sliding roll SR2015/6-11 gr. +
vodítka varíátoru - Dr.Pulley sliding pieces SP2015-J
odkazy zde:
https://drpulley.sho...R2015/6-11::541.html
https://drpulley.sho...-SP2015-J::1002.html
Cena dohromady i s poštovným: 52,70 EUR, což je při aktuálním kurzu cca 1350 ,- Kč
Před instalací jsem přemýšlel o váze sliderů, protože origo válečky mají 12,5 gr. Podle doporučení na shopu Dr. Pulley by se měly dávat slidery o cca 10 - 15 % lehčí. Chtěl jsem zvolit ideální kompromis, mezi akcelerací a max. rychlostí. Tudíž jsem i po přečetení pár příspěvků na německém fóru (odkaz zde:)
http://drpulley.info...da-s-wing-125-sh125/
zvolil váhu 11 gr. Toto jsem měl už i v reálném provozu otestováno od kolegy, který má taky S-Winga 125 s podobným nájezdem kilometrů a slidery pořídil cca o 14 dní dříve než já a než je pořizoval, tak jsme spolu laborovali, jaká hmotnost válečků bude ideálním kompromisem a shodli jsme se na 11 gr. Což se nám zatím ukazuje jako velmi dobrá volba. Já jsem je zatím vyzkoušel jen na pár km jízdy a tady jsou mé postřehy...
Maximální rychlost se mi z původních cca 110 km/h tachometrově při 10 000 ot/min posunula asi na 120 km/h při 9500 ot/min. A když to vezmu kolem a kolem tak se mi snížily otáčky v celém spektru od cca 70 km/h až po maximální rychlost o cca 500 ot/min, což bude mít v konečném důsledku i pozitivní efekt na spotřebu. Kolega, co je má již namontované mi potvrdil, že se mů zatím snížila průměrná spotřeba ze 2,9 - 3,0 na cca 2,7 l/100 km. Já teprve uvidím, ale myslím si, že to tak opravdu bude, když mi pal PC po testovací jízdě, kde jsem zkoušel akceleraci a max rychlost ukázal průměr 3,1 l/100 km, přičemž po tom co mám zatím s S-Wingem odježděno odhaduji, že ná původních válečcích bych byl někde na 3,4 - 3,5 l/100 km při stejném tempu a rychlostech. Zatím tedy mohu říct, že jsem velmi spokojen a byla to dobrá volba, pořízení sliderů Dr. Pulley do standardního variátoru...
Zde je ještě tabulka otáček motoru při různých rychlostech v době, když jsem měl ještě variátor s originálními válečky:
80 km/h - 7300 ot/min
90 km/h - 8200 ot/min
100 km/h - 9000 ot/min
max 110 km/h - 10000 ot/ min
po delší projížďce a podrobnějším odsledování otáček motoru s "vylepšeným variátorem" doplním tabulku ještě o aktuální hodnoty
aktualizace 3.7. 2017 po testovací jízdě
takže doplňuji tabulku otáček na současném složení variátoru s 11 gr. slidery Dr. Pulley:
60 km/h - 6400 ot/min
70 km/h - 6800 ot/min
80 km/h - 7100 ot/min
90 km/h - 7700 ot/min
100 km/h - 8200 ot/min
110 km/h - 9300 ot/min
Současně dnes absolvována jízda cca 45 km, kdy jsem testoval otáčky viz tabulka výše a jel spíše na pohodu, přičemž mimo testované otáčky motoru jsem se mimo obce snažil držet tachometrovou rychlost cca 90 km a po dojezdu mi pal. PC ukazoval spotřebu 2,8 l/100 km. To znamená, že dle toho co jsem v poslední době jezdil (s prodlouženým plexi GIVI) mi to vychází na snížení spotřeby o cca 3 - 4 dl na 100 km, takže zatím samá pozitiva.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
edit 14.8.2017 - stav tachometru cca 11 400 km
Dnes jsem po zvažování zkusil ještě odlehčit zakoupené 11 gr. slidery. Vzhledem k tomu, že zatím nedisponuji lékárenskou nebo zlatnickou vahou, která váží na desetiny gramu, tak jsou mé odhady jen orientační. Váhu sliderů jsem ověřoval po odvážení jako celku... Orientačně jsem na každém ubral asi 0,5 gramu hmoty a potvrdil jsem si to, co jsem si myslel, a to že to bude mít pozitivní efekt jak na akceleraci, tak i na otáčky motoru, které jsou zase ještě o kousíček nižší a vypadá to, že i malinký vliv to bude mít na spotřebu. Zároveň jsem tam teď na zkoušku dal zpátky originální plexi, které je znatelně menší, než namontované prodloužené plexi GIVI a uvidíme, jaké budou mé poznatky po ujetí cca 300 km, což značí u S-Winga asi jednu nádrž. Zatím to vypadá nadějně. Takže v současné chvíli se přikláním k váze sliderů 10,5 gr.
-
obsah balení
-
zabaleno, doručeno
-
účet - slidery + vodítka + poštovné
-
stav tachometru při výměně
-
odkrytý přostor variátoru před výměnou
-
původní válečky ve variátoru po demontáži a nájezdu něco pře
-
vyčištěný prostor variátoru
-
ploška na původních válečcích
-
původní válečky i s vodítky... komplet
-
nové slidery Dr. Pulley + nová vodítka vs. původní válečky a
-
slidery Dr. Pulley - první vložení - špatně !!!
-
ukázka správného uložení sliderů Dr. Pulley
-
nomontováno a připraveno k montáži krytu a testovací jízdě
Díky za popis a foto super
Petr
Jasný, v pohodě. Já jen že o nich taky přemýšlím, jezdím většinou ve dvou.
Bojuju s propadem výkonu a otáček při akceleraci kolem 80 km/h. Tak si říkám, že bych tam dal podle nějaké zahraniční diskuze taky Dr. Pulley, ale tam doporučují rozměrově menší, 20x12 s váhou 14 gramů a tvrdí, že se zvednou otáčky. A když jsem k tomu hledal něco dalšího, narazil jsem tady na obrácené tvrzení :)
No... Psal jsem to v dobe, kdy jsem s tim skutrem najezdil par kilometru a talhle to z jizdnich projevu vyplyvalo. Nyni uz ten skutr nemam, ale mam slidery Dr. Pulley i na svym soucasnym skutru Honda Foeza 300, r.v. 2014. Zatim mam a nima najeto neco pres 2000 kilometru a a tady skutecne potvrzuji, ze cim tezsi slidery, tim se to projevuje na otackach motoru... Zkusil jsem na Forze 17 i 19 gramu a nakonec tam mam namichano 3 x 17 gr a 3 x 19 gr... Pro me idealni kompromis, max rychlost, otacky motoru spotreba...
Ahoj, mě by jen zajímalo, jak to hraje s teorií, že čím lehčí válečky, tím vyšší otáčky při dané rychlosti?
V tebou uváděných měřeních to vypadá dost naopak...
Ahoj. S těma válečkama Pulley po zkušenostech co máš, jak by ses rozhodl dneska? Dát těch 11gr. nebo objednat radši 10,5? Přemýšlím, že bych je taky objednal. Na moto jezdím převážně sám (78kg), ale občas jedeme ve dvou (78kg + 75kg) tak aby otáčky pro dva nebyli už moc nízko?