Honda VT 750C Shadow (2010)

Vlastník SlimM
Vloženo 11.4.2016
Aktualizováno 20.7.2020

Čtyřicetkrát přes Vltavu

Vloženo: 04.06.2017, Uskutečněno: 27.05.2017, Zhlédnuto: 1x

Praha, Stodůlky – Řevnice – Hostomice – Jince – Příbram – Březnice – Lnáře – Horažďovice – Sušice – Kvilda – Horní Vltavice – České Žleby – Volary – Nová Pec – Lichtenberg – Lipno nad Vltavou – Frymburk – Vyšší Brod – Rožmberk nad Vltavou – Český Krumlov – České Budějovice – Týn nad Vltavou – Temešvár – Branice – Varvažov – Radvánov – Solenice – Kamýk nad Vltavou – Drevníky – Nahoruby – Slapy – Vysoký Újezd – Štěchovice – Davle – Dolní Břežany – Zbraslav – Radotín – Praha, Stodůlky

683 km

Minulý rok mě napadl námět na tematické vyjížďky: jet od prvního silničního mostu nějaké řeky po poslední a cestou střídat pravý a levý břeh. Začal jsem tu myšlenku rozvíjet nad mapami a brzy zjistil, že to nebude tak jednoduché. Některé mosty totiž vedou do neprůjezdných oblastí, takže druhý břeh je vám zapovězený. Do navigace jsem zatím zpracoval a zadal tři řeky: Vltavu, Sázavu a Berounku. Protože první ze jmenovaných má po silnici přes pět set kilometrů, jsou na ní potřeba dva dny.
V sobotu dopoledne jsme s Kačkou vyrazili už mnohokrát projetou trasou pod brdským hřebenem. Za Příbramí konečně vstupujeme do neprobádaného území. První malou odbočku a zastávku děláme v Březnici, abychom se alespoň letmo podívali na zámek a park. Další zastavení je u hradu Rabí. Ale ani tady se nezdržujeme dlouho, jednak proto, že už máme hlad a také je nám jasné, že nemáme moc času.
Občerstvení si dopřáváme v Sušici u Lidlu. Když jsme tady byli naposledy, tak naše motorka ještě nebyla naše 😊. Odtud už se pomalu začínáme šplhat do kopce – nejprve údolím Otavy, později pak zatáčkami k Horské Kvildě. Od této chvíle začíná být cesta opravdu nádherná. Lesy se tu střídají s loukami, pastvinami a slatěmi, a navíc počasí je přímo výstavní!
Ve Kvildě zahajujeme svou cestu po řece, neboť právě tady je první přístupný silniční most na Vltavě. Mimochodem je ve výšce 1040 m.n.m., poslední je dálniční most na D8 ve výšce zhruba 175 m.n.m.. Docela sešup! Je tedy fakt, že na to má 400 km…
Původně jsem chtěl vyfotit každý most, přes který pojedeme, ale dost by to zdržovalo, a tak se zastavujeme jen příležitostně a u těch zajímavějších. Brzy nastal první zádrhel: uzavírka silnice u Horní Vltavice – první neprojetý most. Náhradou za to jsme udělali neplánovanou odbočku přes České Žleby a od Soumarského Mostu zase jedeme po plánované trase. Lipno objíždíme zprava, tedy přes Rakousko.
Opravdu pěkný, typicky motorkářský úsek je z Vyššího Brodu do Českého Krumlova. Silnice tu kopíruje meandrující řeku a má velmi slušný povrch.
Na noc zůstáváme v kempu Vltava u Všeměr.
V neděli vyrážíme docela brzy. Snídáme až v Krumlově. Za zmínku určitě stojí most ve Zlaté Koruně, který je nejenom hezký, ale hlavně leží na krásném místě. Vodáci to tam jistě znají – je to prý nejčastěji ježděný a nejhezčí úsek Vltavy. V Českých Budějovicích přejíždíme řeku hned třikrát. Tady to už je docela slušná řeka, v porovnání s potokem v Kvildě! Za mostem v Hluboké dáváme přestávku na zmrzlinu. Odtud už je mostů poskromnu: z Budějovic do Prahy můžete Vltavu přejet pouze patnáctkrát po dvanácti mostech a třech přehradách.
Postupem času nám začíná být krajina víc a víc povědomá. Širší okolí Prahy máme proježděné z jednodenních motovýletů. Na soutok s Labem už nestíháme dojet, protože večer se pomalu blíží. Alespoň jsme si dopřáli udělat zastávku na (velmi) pozdní oběd v restauraci U Fousatýho dítěte . Vřele doporučujeme. Mají tu milou obsluhu, která má přehled o nabízených jídlech, hezké prostředí a výtečnou kuchyni. Navíc to je jen kousek od Prahy, takže jako cíl vyjížďky – ideální.
Naším posledním Vltavským mostem je most Závodu míru ve Zbraslavi. Odtud už míříme domů.

Pozn. batůžka: Na tomto výletě jsem se naučila,
• že Šumava ze sedla motorky je hluboký duchovní zážitek
• že sýkorka sedící v prudké zatáčce je pěkná pakárna
• že obyvatelé Týna nad Vltavou jsou patrně extrémní optimisté – bydlet pod přehradou a navíc hned vedle Temelína… ???
• že slepice je ještě blbější a nebezpečnější než cyklisti
• že „ta srnka jako kráva“ je laň…