BMW R 1150 GS (2000)

Vlastník Jakub-SPZ
Vloženo 27.3.2016
Aktualizováno 10.2.2019

Vloženo: 12.09.2017, Uskutečněno: 24.08.2017, Stav tachometru: 119111 km, Zhlédnuto: 40x

1. Den - odpolední přesun na Lipno. V Praze nás chytla pořádná bouřka. V opravdu silném dešti jsme jeli od Brandýsa až za Benešov a poradně vyzkoušeli nové nepromoky. Najeto 348 km
2. Den - nejdelší cesta a přesun až do Chorvatska. Zdolán Phyrn pass (954 m.n.m.) ještě za sucha a Trieben pass (1274 m.n.m.) už opět v dešti. Ve Slovinsku si s námi trochu pohrála navigace, ale nakonec jsme do cíle dojeli. Najeto 692 km
3. Den - Nejdřív jsme se stavili na Željava airbase na Chorvatsko-Bosenské hranici, po té konečně off-road skrz NP Una a na závěr ubytování v krásné chaloupce uprostřed divočiny. Najeto 163 km
4. Den - Dalších 60 km off roadového poježdění cestou k Šatorskemu jezeru. To místo je vážně kouzelné, průzračna voda a kolem hory. Zapalením svíčky jsme uctili památku českých vojáků a den zakončili v Mostaru pořádnou žranicí. Najeto 290 km
5. Den - Dneska jsme nechali moto odpočívat a courali se po Mostaru, došli si na výborný obídek, viděli skokana na mostu a potkali Bruce Leeho Mostar je celkem malý, takže odpoledne a večer na terásce s Karlovačkem. Najeto 0 km
6. Den. Dnes nás čekal přesun do Černé Hory. Vzhledem k ukrutnému horku jsme vzdali prohlidku Dubrovniku, nepodařilo se na najít správnou odbočku na vyhlídku nad městem a nakonec jsme stáli skoro hodinu na Chorvatsko - Černohorske hranici. Najeto 225 km.
7. Den - Dnes jsme vyráželi z Hercegu ráno v 9 a už bylo přes 30 stupňů, přes Kotor jsme jeli do Budvy, kde jsme si prošli staré město. Pak jsme klikatou, úzkou silničkou vystoupali nad Kotor. Cestou na Nikšić jsme viděli několik lesních požárů, v jednom místě hořelo hned vedle silnice. U Nikšiće nás začala nahánět bouřka. Následně jsme uhnuli z hlavní na další úzkou klikatou silničku, která se asi na 10 km změnila v slušnej kamenitej off road, ale zvládli jsme to bez ztráty kytičky. K tomu se blížila další bouřka, ale naštěstí nás lízla jen okrajově a do Plužine dorazili opět za slunce. Najeto 287 km
8. Den - Ráno jsme vyrazili směr Durmitor, kde jsme strávili celé dopoledne a bylo to famózní. Jeden úžasný výhled střídal druhý, jen nám občas zkrížila cestu pasoucí se zvěř. Pak jsme přejeli zpět do Bosny a navštívili Písečné pyramidy. Cestou z Foči na Konjic nám asi na 40 km zmizel asfalt a obzvlášť posledních 8 km byl dost výživnejch. Nakonec jsme do Celebici dorazili bez odložení motorky, i když párkrát k tomu nebylo daleko. Najeto 289 km
9. Den - Ráno jsme se vypravili podívat do Jablanici k muzeu bitvy o Neretvu. Pak následoval přesun k Sarajevu k artefaktům ZOH 1984 a následně prohlídka Sarajeva samotného. Cestou do Trávniku jsme se ješte stavili pod bosenskou pyramidou slunce. Dneska žádnej off, jenom hezky po asfaltu. Najeto 233 km
10. Den - Ráno nás přivítalo deštivým počasím, takže jsme se nasoukali do nepromoků. Mezi tím ale pršet přestalo, a nakonec už nespadla ani kapka. Vtipný byl přejezd z Bosny do Chorvatska, kdy nás navigace táhla na přechod, který je pouze pro místní, nikoliv mezinárodní, ale nakonec nás projet nechali a nemuseli jsme se vracet. Cestou jsme viděli divoké koně. Celá příhraniční oblast byla úplně shořelá. Chorvatské pobřeží si na nás pro změnu připravilo buru. Najeto 360 km
11. Den - Dneska jsme nechali motorku odpočívat a udělali si den na pláži. Ráno ještě foukala bura (aspoň jsme měli pláž skoro pro sebe), ale odpoledne už bylo nádherně, takže opalovačka a koupačka. Zítra zase do sedla. Najeto 0 km
12. Den - Odpočinek u moře skončil, takže hurá do sedla. Z Chorvatska jsme se přesunuli do Slovinska do Triglavského národního parku, kde jsme se ubytovali v horské chatě. Výhledy na hory jsou opět úžasné. Najeto 444 km
13. Den - Cestou z Triglvského národního parku jsme se zastavili u ruské kaple, kterou zde postavili na památku 300 válečných zajatců, které zde při stavbě cesty pohřbila i s táborem lavina v roce 1916. Krátce na to jsme přejeli do Rakouska a zamířili směrem na Grossglockner Hochalpenstrasse. Mýtné 25 éček, ale rozhodně to stojí za to. Krásná silnice s hromadou zatáček a k tomu fantastické výhledy na hory. Jen ten provoz... Najeto 431 km
14. Den - Poslední den naší cesty. Rakousko opouštíme poměrně brzy, cestou se ještě zastavujeme v Rožmberku a v Českém Krumlově, po té již více méně přímou cestou domů přes Prahu a D10. Najeto 402 km
Co říci závěrem další motodovolená je za námi, mýt peníze a čas, už bychom plánovali další cestu. Tak snad zase za rok...