PROFIL MOTORKY

Honda NT 700V Deauville (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jarandas
Vloženo 17.12.2015
Aktualizováno 4.9.2016
Zobrazeno 5 303x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6


Vloženo: 20.10.2017, Uskutečněno: 10.09.2016, Zhlédnuto: 34x


Hledal jsem moudra nejříve na netu a pak jsem si o radu zajel i do dvou motoservisů. Na základě porady jsem se rozhodl pro rovnání – doporučeno všude, prý prodávaný náhradní díl (neorigo) materiálově nedosahuje takových kvalit. Pokud rovnání provede někdo poctivě, věnuje se při něm nejenom samotnému ohybu a vyrovnání brýlí, ale i ovalitě (průřezu) trubek. Dobře srovnané vidlice bez povrchových vad prý mají obdobnou kvalitu jako před karambolem. Mě vyšla prvotní repas vidlic (výměna oleje a gufer) s vyrovnáním na 1500,- Nakonec to ale nebyl konečný účet. Při montáži jsem si fotil výsledek opravy a všimnul jsem si ohybu na čepu brýlí – těsně pod závitem. Zřejmě jak se na srovnané trubky pasují (dorovnávají zpět) brýle došlo k ohybu nejen v objímkách brýlí, ale i v zeslabeném místě trubky čepu. Pokud by to bylo způsobené nárazem, ohyb by měl být dle mě na druhou stranu. Chvíli jsem laboroval nad tím, jestli to řešit, když vše do sebe na složení „pasovalo“, pak jsem se rozhodl dotáhnout to do konce. Čep je v brýlích přivařený (jiné moto mají lisovaný), takže odbrousit, vytlačit, nechat udělat nový u soustružníka – rovnou se silnější stěnou trubky, namáčknout zpět do brýlí, zavařit a znovu nechat spasovat brýle s vidlicemi. Vyšlo to na další 1tis. , ale konečné náklady mi přišly jako pořád rozumné. Než se mi vrátili vidlice z opravy, stačil jsem si ještě všimnout a opravit jeden z dorazů rejdu – byl nějakým karambolem mírně vyhnutý a vymáčklý – docvaklo mi, že málo místa na puštění spojky při plném rejdu nebylo způsobené špatným nastavením řídítek nebo páky, ale posunutým dorazem. Doraz jsem vyvařil CO čkem a rovnou za tepla srovnal. Při zpětném nastrojování vidlic bych příště volil způsob montáže samotných brýlí na rám a pak teprve vsazovat do nich vidlice – s vyšší váhou se hůř hledá optimální dotažení ložisek v krku moto, tak aby nebyla ani vůle a ani nepřidrhávaly. Vidlicemi jsem protáhl vespod osu kola a v brýlích jsem zkusmo jimi pootáčel pro zajištění správné rozteče na blatník a kolo, pak teprve jsem dotáhl brýle na předepsaný moment. Po montáži blatníku, kola a třmenů jsem ještě řešil vyosení kotoučů vůdči brzdičům k jedné straně. Bylo to jen o pár mm, ale stejně to vypadalo divně. Přední osu jsem nejprve nasunul na rysku a dotáhl, pak přes kolo utáhl matici osy a dotáhl sevření osy i na druhé straně. Vidlice byly souběžné, rozteč podle blatníku taky původní. Nakonec jsem si nalistoval v návodu, že tato situace může nastat a řeší se nedodržením počátečního upnutí na rysku osy – povolí se sevření osy a posune se celá sestava (musí zůstat kolo stažené přes ložiska a vymezovací trubku), tak aby vše pěkně lícovalo. Co jsem měl později možnost prohlédnout si další Hondu v nedalekém bazaru, zjistil jsem, že si s tím ani tamní mechanici nelámali hlavu a nechávají to mimo osu. Při první projížďce po údržbě s opravou jsem zaznamenal vymizení nepříjemného jevu - citelného „zavírání“ řídítek při zatáčení v malých rychlostech (řídítka měli tendenci sami zatáčet více při náklonu, než bylo potřeba). Zažil jsem to už u několika jiných půjčených moto, kde to majitelé neřešili a brali jako „konstrukční nedokonalost“ těžkého moto, proto jsem to neřešil ani já. Pokud tedy vyčíslím náklady na domácí pravidelný „velký servis“ tak jsem ho ve spotřebním materiálu včetně vidlic vyčíslil na cca 4tis + 800 za poškozené těsnění ventil deklu. Výdaje za nákup bouraného moto se při údržbě také navýšily. Po nákupu a nalakování předního blatníku (1500,-), ulomeném zrcátku (700,-) a svaření praskliny výztuže jednoho ze zámků víka (200,-) se přidalo ještě rovnání vidlic s výměnou čepu (2000,- po odečtení výdajů za výměnu oleje a gufer při údržbě). Když jsem to pak celý probíral se svým svědomím, tak se mi ten nákup moto „na slepo“ pořád ještě dost vyplatil a radost mi to nekalí. Jen první najetá tisícovka v „nevědomosti“ skutečného technického stavu se mi mohla daleko víc vymstít v nějaké krizové situaci. Kromě zmíněné lepší ovladatelnosti řídítek, pár lépe se hýbajícím namazaným komponentům a lépe seštelované spojce, které zřejmě i svědčil nový motorový olej, se jízdní projev, hlavně teda motoru nikterak nezměnil. Občas při prvním nastartování přijde, že až moc čmoudí výfuk na sytič (bohatá směs) a že z hlediska spotřeby sytič zůstává zapnutý zbytečně dlouho, když už je motor zahřátý. Pokud najdu někde možnost napíchnutí na diagnostiku s kontrolou a seštelováním motoru budu o tom vážně uvažovat.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Oprava „opravy“ prasklého víka kufru.

    Po pár měsících ježdění od opravy lehce prasklého víka kufru jsem zaznamenal, že se opět špatně zavírá (zacvakává) víko. Bylo třeba jej vetší silou přimáčknout aby se chytil zámek. Vzhledem k prázdninovému času a relativ

    Typ: Oprava
    Vloženo: 20.10.2017
    Uskutečněno: 31.08.2017
    Komentářů: 2x
  • Kontrola a ůdržba v opravdovém servisu

    Vzhledem k neustálému pocitu že bych oproti profíkům mohl při údržbě něco zanedbat či nějakou závadu přehlédnout, jsem na doporučení kamaráda vyhledal sevismana až na „daleké“ Moravě. Pozitivní recenzí na jeho služby mi

    Typ: Údržba
    Vloženo: 20.10.2017
    Uskutečněno: 10.08.2017
    Komentářů: 2x
  • Výměna gripů

    Od pořízení moto jsem občas míval problémy s bolestí v dlaních. Přičítal jsem to hlavně relativně tuhé spojce i jízdám přes „zasekanou“ Prahu, taktéž trošku nižším řídítkům a díky tomu většímu přenášení váhy na ruce v do

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 20.10.2017
    Uskutečněno: 10.04.2017
    Komentářů: 1x


TOPlist