PROFIL MOTORKY

Honda XL 350 R (1988)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Deyva
Vloženo 13.10.2015
Aktualizováno 23.3.2017
Zobrazeno 2 386x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Výměna pružiny nakopávačky

Vloženo: 06.08.2017, Uskutečněno: 04.08.2017, Stav tachometru: 41000 km, Zhlédnuto: 37x


Nedávno jsem sledoval týpka z ulice, co si koupil DRZ 400 v motardu, tak že se večer projedu na Hondě... Vytáhnu ji z garáže, sednu, první kop blafla, ale nechytla. Druhej kop už krásně chytla, ale dělala nějakej rachot, když jsem se díval co, tak vidim jak nakopávačka visí dolů - nevracela se. První myšlenka byla hnedka na prdlý vracecí péro. No, tak jsem Hondu odložil a jel na Džawě.

Pár dní po tom jsem ji rozdělal abych zjistil co teda přesně odešlo. Naštěstí to byla fakt jen pružina. Dívám se na net stránky jako partsdepot.com už tento díl nemají skladem pár let. Na Ebay za to němec chtěl cca 1900 i s poštou, což mi přišlo za blbý pérko dost. Tak jsem jel do pružinárny - "jo, kusovky děláme, není problém. toto je ale tlustej drát, to vám v ruce nikdo nenaohýbe. Navíc je to složitej profil, to je tak dát do mašiny. No vyšlo by to asi na pět tisíc a nejdřív koncem srpna" Tak jsem pěkně poděkoval a jel dom. Pak jsem ještě našel nějakej shop opět v německu, kde byl díl k objednání. Objednám, zaplatím (kartou předem). Za týden a něco dojde omluvný mail v němčinoangličtině, že díl je nesehnatelný a že mi vrací prachy. Tak jsem jim teda taky pěkně poděkoval a objednal z ebay za těch skoro 1900. Když už jsem měl spojkovej dekl dole, říkal jsem si, že vyměním gufírko vypínací páky spojky.. :Taková prkotina za pár korun. Jedu do prodejny ložisek a gufer, říkám, že bych potřeoval gufero 12x17x2.5... "Pane, takový ani nemáme v katalogu" . Tak jsem nakonec našel na wemoto a objednal ho a s ním rovnou i o-kroužek olejovýho filtru (na příští výměnu, páč ten o-kroužek co tam je už to začíná mít za sebou). Zboží za 150Kč, pošta za kilo.

V pátek mi to všechno dorazilo, tak že Hondu složím ať tam tak nestojí chudák. Ještě jsem se otočil na benzince pro Motul 5100 10W40 ať tam dám teda novej olej. S pomocí Clymer manuálu jsem teda všechno poskládal, zkontroloval tloušťku lamel spojky - 2.94mm, nový mají být 2.92-3.08mm, limit na výměnu 2.6mm, takže spojka je cajk.

Rozdělat to předtím šlo jednoduše... Šroubky z deklu jsem si lihovkou očísloval ať je dám hezky na stejný místo, stupačku dolů, brzdovou páku dolů, šusplech trochu povolit. Povolit spojku dle manuálu se speciálním Honda přípravkem..: Ten nemám, takže co teď. No vzal jsem rázový utahovák na kompresoru, udělal hhnnn a bylo povoleno.

Složit to zpátky bylo horší - a to hlavně kvůli napružení té pružiny, páč jednak byla chyba asi ve mně co se týče chápání té části manuálu v angličtině, kde se o tom píše a jednak taky v manuálu to nebylo tak uplně přesně. Nicméně po půl hodině laborování jsem tam tu nakopávací hřídel dostal. V deklu spojky jsem vyměnil gufírko té spojkové páky - to byla víceméně brnkačka, vyrazit kolík pružiny, vytáhnout páku, starý gufírko ven, nový naolejovaný tam, vrátit to zpátky a zarazit kolík. Na spojce je taková jakoby pružná rozpěrka, která vypadala špatně nainstalovaná od někoho, kdo tam předtím měnil spojku, dáno správně dle manuálu. No a pak další oříšek - utáhnout spojkovej koš na 55-65Nm. Přípravek nemám, rázovým utahovákem by mohl prasknout koš nebo dekl a tak. Tak po chvíli laborování jsem jednou rukou tlačil klíč zadní brzdy na bubnu aby se zadní kolo zabrzdilo a druhou jsem utahoval spojkovej koš. Nakonec se povedlo. Pak už jen nahulákat tam dekl, šroubky pěkně podle čísel, utáhnout na předepsaný moment, nahodit stupačku, brzdu, dekompresor a tradááá... Nakopává

Zase o zkušenost víc, i když lehce hořkou díky nedostatku dílu na tuhle třicetiletou babičku.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • STK

    Dneska jen STK. Vzhledem k tomu, že vše funguje tak, jak má, tak nebyl sebemenší problém.

    Typ: Údržba
    Vloženo: 05.05.2017
    Uskutečněno: 05.05.2017
    Tachometr: 42627km
  • Výměna oleje

    Jen vyměněný olej - Motul 5100 10w40 a filtr K&N.

    Typ: Údržba
    Vloženo: 12.03.2017
    Uskutečněno: 12.03.2017
    Tachometr: 42560km
    Komentářů: 2x
  • Seřízení ventilů

    V sobotu jsem poprvé seřizoval ventily... Vzal jsem knížku od Clymera, načetl postup a utahovací momenty, vzal měrky přímo koupený jen na sací a výfukový na Hondu (0.08 výfuk, 0.05 sání). Všechno šlo hladce, jako bonus j

    Typ: Údržba
    Vloženo: 12.09.2016
    Uskutečněno: 10.09.2016


TOPlist