PROFIL MOTORKY

Jawa 660 Sportard/Adenium (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník hrnous
Vloženo 13.9.2015
Aktualizováno 29.3.2018
Zobrazeno 7 027x
HODNOCENÍ PROFILU OD 34 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 21.03.2016, Uskutečněno: 21.03.2016, Zhlédnuto: 14x


Dneska si probereme další z úprav. Po novu nazvaných antikurvítka :)
Momentálně nám jde pořád o zvýšení bohatosti směsi, která je chudá až hrůza. Možností, jak dosáhnout obohacení je víc, liší se svojí složitostí a cenou.
První možností je rozkuchat jednotku, případně pořídit interface od tactrixu za 6000, k tomu programové vybavení za 20 000 a k tomu posléze s definicemi bin rom image upravit jednotlivé datové buňky - tato možnost je nejlepší, dává nám naprosto uvolnost toho co v jednotce upravíme, změníme, přemapujeme. K tomu posléze - pokud nemáme definiční soubory pro binárku potřebujeme zhruba rok práce na jejich vytvoření, případně 1000 dolarů na jejich zakoupení od někoho, kdo je má :)

Druhou možností je in stalace powercommanderu. To je malinko levnější možnost, pořídí se krabička mezi původní jednotku a vstřikovač, která funguje podobně jako plynové řídící jednotky pro auta. Ta posléze v určitém poměru natahuje délky vstřiků a přidává víc paliva. To je otázka zhruba 10 000 za PWC, 3000 na brzdě pro odladění, případně dalších 6000 pro autotune na automatické dotažení k dokonalosti.

Třetí možností je instalace vlastní, naprosto odlišné univerzální jednotky a najezdění na brzdě a odladění celého nastavení - touto cestou pujdu já. Je to sice nejdražší možnost, a,e vzhledem k tomu, že tyto speciální jednotky vyrábíme ta nejjednodušší :)

No a čtvtá možnost, ta pro běžný lid je, že řekneme motoru namísto čidel malinko jiné údaje, než jsou v reále a donutíme tím jednotku, aby přidala na bohatosti směsi. Pro naše účely se jeví obalamutit výstup z teplotního čidla, případně si údaje vymyslet vlastní a dodat je jednotce na stříbrném podnose.
Naše antikurvítko tedy jednotce bude tvrdit, že je venku kosa, jednotka má na to speciální korekční tabulku kolik má vzhledem k teplotě nasávaného vzduchu přidat benzínu. Takovéto šidítko už existuje, vyrábí ho jistý Kev a prodává za cenu kolem 80ti australských dolarů +- 1500Kč + doprava. Cena se skláda hlavně z know-how pro výrobu a hlavně pro přesné změření/spočítání dat původního čidla a vytvoření něčeho podobného.
Já jsem na to šel finakným způsobem, v prvním případě jdem zkontaktoval moje páky ve vývoji yamahy, posléze výrobce čidla a z výrobce čidla zase výrobce měřící kapsle v něm obsažené, až sem se dostal k přesným vzorcům pro výpočet teploty vs odporu včetně potřebných osttaních parametrů. Trvalo to týden, ale stálo to za to. Nevěřím, že si s tím onen Kev nějak víc lámal hlavu.
Další, praktickou stránku konstrukce jsem dokončil až teď s diagnostikou. Kde sem si mohl v reálu ověřit, jaké parametry jedotce dodávám a s jakou "virtuální" teplotou jednotka pracuje. V podstatě se moje vědecké výpočty potvrdily. A to sem počital výsledek separé pro každý 0.2* přírustek teploty :)

No výsledkem je, že odpojíme původní teplotní čidlo - to je to, z čeho vede kabel skřípnutý na levý kastík a každý kvůli tomu nadává, že ten kastlík nemůže nasadit zpátky :)
Připojíme tedy do antikurvítka oba vodiče a nastavíme potřebnou virtuální teplotu. Kevovo udělátko funguje tak, že se připojí do série se stávajícím čidlem,. Má to ale hned dvě nevýhody. Ta první je, že je třeba rozstřihnout původní kabel k čidlu - problém s případnu zárukou a vším okolo toho. Tím druhým je, že se pořád používá původní čidlo a veškeré nastavení tak ujíždí s venkovní teplotou. Pokud by čidlo bylo s lineárním průběhem, tak by to snad tolik venadilo, ale čidlo má průběh dost specifický s tzv. kolenem, kdy se prudce mění jeho parametry.

Nuže pár fotek onoho zázraku jest zde. Hračičky z této série jsou určené pro zákazníky Mates Motosevisu. Pužitelné je to u všech derivátů tohoto motoru, tj Aprilia 650,Yamaha 660, Jawa 660 a další.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
hrnous (-3) napsal 07.09.2016 v 08:10

Každý má jiné pohledy na správně... ani vyhnání teplotou do maximálního obohacení /zhruba -15*C/ neobohatí směs natolik, aby to bylo ideální.. někdo jezdí s nastavením poloviny, jiný naplno.. každý podle svého gusta.. v návodu je k tomu rozkres se stupnicí teplot

Michal_318 (0) napsal 06.09.2016 v 21:31

Jasne rozumim.. takze cidlo je asi nejake NTC jenom v nejakem pouzdre a ECU ma ulozenou tabulku kde se koriguje nelinearita.. ma teda to "antikurvitko" nejakou kompenzaci teploty nebo to neni potreba? jak poznam za provozu, ze smes je spravne bohata a mam spravne nastaveno?

hrnous (-3) napsal 06.09.2016 v 20:59

Nad tím se chce zamyslet hlouběji.. Není to tak triviální, jak to vypadá. Stačí se podívat na "běžnou" charakteristiku NTC čidla a jeho "kolene" Pokud to nějakým rezistorem stáhneme až někde k -15*C a podíváme se, na charekteristiku, tak uvidíme, že mezi +10 až +50*C je rozdíl řekněme 2k. Pokud to tedy připojíme sériově k našemu pomyslnému odporu, tak dosáhneme toho, že si ecu bude dejme tomu při nastavených -10* a reálných 10* venku, kdy motor mrzne myslet, že je ve skutečnosti -8*, pokud bude venku +50*C a na motorce se bude motor zapékat, tak si jednotka bude myslet, že je reálně -5 či 0*C. Takže efekt v podstatě žádný, akorát pro běžné uživatele další experimenty s konektory případně jiné problémy.. Celé by to fungovalo jak píšete pouze za předpokladu, že by charakteristika čidla byla lineární..

Michal_318 (0) napsal 06.09.2016 v 20:46

Nestacilo by pouze pripojit do serie/paralelne (podle toho zda cidlo je NTC/PTC) rezistor - velikost podle toho jak moc chci obohatit smes, cimz by se obelhala jednotka a zaroven by zustala regulce bohatosti v zavislosti na teplote?

hrnous (-3) napsal 06.05.2016 v 12:12

Nijak podstatně, můj odhad je tak dvě tři deci.. nicméně u tétoi motorky se o spotřebu fakt nezajmám :) Už tu mám vyrobenou vložku na svody pro wb lambdu s naším kontrolérem a bude se ladit i podle prokazatelných měření a dat v datalogu..

callan (0) napsal 06.05.2016 v 12:08

a znovu zlate ceske rucicky, super prace. Jak se zmeni spotreba u takto zmeneneho nastaveni?


Nejnovější záznamy v deníku
  • Setkání majitelů 2018

    Tento víkend proběhlo už tradiční setkání majitelů motocyklů Jawa 650/660. Podle mých počtů zde bylo 49 motorek a 57 lidí, což je aktuální rekord. Akce byla celkem úspěšná, jediná vada na kráse bylo sobotní počasí, kdy a

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 20.05.2018
    Uskutečněno: 20.05.2018
    Komentářů: 4x
  • Olej

    Pomalu se blíží sezóna a většina lidi zvažuje zdalipak měnit olej. Existují však ti, kteří olej úmyslně přejíždí s tím, že si na jeho výměnu netroufají, či ti, kteří zase motorku nechtějí vést do motoservisu, aby jim onu

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 02.04.2018
    Uskutečněno: 02.04.2018
    Komentářů: 4x
  • Děs číslo 158 ze 160

    Dneska jedna malá přehlídka děsu běsu. Motorka už při předání výrobcem nestartovala bez pomoci startovacích kabelů z auta. Kousek tuším 158 ze 160. Na první pohled to vypadá, jako přebastlený nějaký starý svazek ze Sport

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.03.2018
    Uskutečněno: 29.03.2018
    Komentářů: 4x


TOPlist