Začal se mi tu rozmáhat takový nešvar...
Při nastartování motoru a snahy zařadit první převodový stupeň, motor chcípne...
Nutno nastartovat znovu a zkoušet dokud tam ta jednička nezapadne...
Jízda se zdá být bez problémů, bez prokluzu spojky, či ztráty výkonu.
Až na jednu maličkost, když chci podřadit 4-3-2 motor zhasne...
Převodovka ale řadí dobře...
Takže nejspíše spojka nedostatečně rozepíná...
Seřízení páčky spojky a nastavení lanka se stalo denní záležitostí bez známky zlepšení.
Takže mi nezbylo nic jiného, než objednat sadu spojkových lamel, plechů a pružin.
Něco z toho přeci musí být opotřebené a způsobovat problém.
Po otevření spojkového krytu, vyndání spojkových lamel a plechů a porovnání s novou sadou, jsem nenašel nějaké extrémní opotřebení...
Ale při porovnání spojkových pružin tu byl znatelný rozdíl. (viz Foto)
Původní spojkové pružiny byly znatelně nižší než ty nové.
Tady bude problém - pružiny již nebudou mít dostatečnou sílu předpětí.
Po složení nových lamel, plechů a pružin, následovalo seřízení ovládání spojky, nastavení záběru spojky a testovací jízda.
První nastartování a zařazení prvního rychlostního stupně - bez problému.
Žádné chcípnutí motoru, žádné škubání,
Při testovací jízdě bylo podřazování bez problému.
Závěr - vypínací pružiny spojky jsou stejně důležitým prvkem jako lamely a plechy.
A mohou způsobovat problémy, které se mohou jevit jako porucha převedovky.
-
Nová sada lamel a plechů
-
Moto na bok a olej nevyteče
-
Pružiny spojky jsou vyosené
-
-
Vlevo původní pružina
-