Naposled jsem se na Džawě projel někdy v červenci 2020. Od té doby propadla STK, covidový restrikce, narození další dcery, práce kolem baráku a asi to nejzásadnější ohledně ježdění na moto - už tři a půl roku pracuju z domu, takže ani do práce nejezdím, takže ani moc nějak nebyl pádný důvod jezdit na Džawě (i s auty jsem najel ani ne 10k km od začátku coronašílenství.
No, letos sem si řekl, že konečně na Džawě udělám technickou, rok a půl od propadení. Jenže, při poslední vyjíížďce mi vytekla vidlice. Měl jsem díly nakoupené už dlouho dopředu, tak jsem se letos po večerech konečně pustil do práce.
Co se všechno dělalo:
- vyměněné gufera v kluzácích
- když už jsem to měl rozebraný, tak jsem kluzáky i lehce stříknul, ať nejsou tak škaredý
- nový vypouštěcí šroubky a hliníkový podložky pod nima (půlkulatá hlava inbus nerez, ať to moc nečouhá). O-kroužky spodních inbusů.
- rovnou jsem dal i harmoniky na šavle
- když už byla palubka dole, všechno sem vyčistil a promazal
- kontrola elektriky a odizolování kabelů
- ty nesmyslný jawácký "silentbloky" přístrojovky jsem nahradil klasickými silentbloky M5 - 15x15. Sice je přístrojovka trošku výš, ale pořád se vleze do kapotáže. Snad to vydrží dýl, než ten původní divnosystém.
- tachometr (PAL) neukazoval ani denní ani celkové km - všechny kolečka a dvě osky vyměněny, promazáno vazelínou s PTFE a opět složeno. Taky jsem přitom stříkl rámeček pod sklem, páč byl rezavej. Přitom jsem tam namotal i skutečně najetý kilometry od poslední STK (podle digi tacho Sigma MC10).
- v Sigmě jsem musel vyměnit baterku, takže opět počítání obvodu předního kola. S Mitas H-06 jsem obvod kola naměřil 1955.
- Trošku mi vadil kabel od vyhřívanýho pravýho heftu, tak jsem to roztopil a urval sekunďák pod ním, abych to mohl dat do lepší polohy - kabel zavazel palci při přepínaní výstražných blinkrů.
- Taky jsem sundal ten krpatej sprejolak z přední masky a rozleštil (nitroředidlem, leštěnkou). Nechal jsem přiznaný kit od bouračky předchozího majitele. Lepší, než ten matný sprejolak.
- Vyměněný olej v převodovce
- No a dál kompletní očista a poleštění, ať to trochu na tu STK vypadá.
Při té příležitosti jsem ještě vyčistil komplet helmu
Měl jsem ještě nachystanou hadici z Dandy 125 - pancéřovanou, ale tu jsem tam nedal zatím, páč je taková jakási delší, než by měla být. Mož ná si nechám udělat na míru. Zatím to ale brzdí, tak to nechám být.
No a snad koncem týdne nebo začátkem příštího hurá na STK.
Edit: Jo vlastně a od posledního záznamu byly přidaný dvoukomoráče, který sem vcelku dobře sehnal a čínský tlumiče s vyrovnávací nádobkou. Do Dellorta jsem dal hlavní trysku 132. A taky jsem komplet ošudlil dráťákem na flexe značku a přemaloval, protože posledně mi na STK řekl, že mě s takovou značkou příště vyhodí rovnou
Vlastník | Deyva | |
---|---|---|
Vloženo | 2.3.2016 | |
Aktualizováno | 4.6.2019 | |
Zobrazeno | 1 645x |