Dobrý den.Po zazimování a před novou sezonou jsem musel uskutečnit výměnu motorového oleje, výměnu vzduchového filtru a vyfoukání a kontrolu variátoru.
Po 6 km jízdy, aby se motor zahřál na provozní teplotu jsem provedl výměnu motorového oleje. Zároveň jsem vyčistil olejový filtr, který byl čistý. Původní zátku jsem musel vyměnit za novou, jelikož má hloupě provedené uchycení na klíč a to se strhne. Nová zátka filtru je vidět na fotce. Motorový olej jsem použil 10W40 pro skútry. Olej jsem měřil měrkou jen vsunutou do nalévacího otvoru.
Výpustný šroub se utahuje 24 Nm a šroub filtru 20 Nm.
Po výměně motorového oleje jsem odmontoval víko variátoru, abych vyčistil vnitřek od otěru. Šlo to i bez demontáže bočního krytu pod stupačkou. Tlakem vzduchu jsem vnitřek variátoru vyfoukal a vyčistil a zkontroloval řemen a variátor. Myslím, že ještě minimálně 10 000 km vydrží. Potom ho vyměním za nový.
Na závěr mé údržby jsem vyměnil vzduchový filtr, který vydržel 10 000 km.
Skútr jsem projel krátkou vyjížďkou 35 km po okolí, zkontroloval utažení šroubů.
Už se těším na delší vyjížďku s kamarády případně sám.
Hezký den všem. Zdeněk
Vlastník | trekr | |
---|---|---|
Vloženo | 12.5.2019 | |
Aktualizováno | 11.8.2020 | |
Zobrazeno | 1 228x |