PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 RT (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník xvasek
Vloženo 16.10.2021
Aktualizováno 18.7.2022
Zobrazeno 3 502x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 20.06.2022, Uskutečněno: 20.06.2022, Stav tachometru: 98000 km, Zhlédnuto: 44x, Firma: FIRMA:RENOCAR (Brno-Slatina)


RTčko už mám rok a to je ta doba, kdy přichází jedna nepříjemná věc - servis. O to nepříjemnější, že se žádným servisem nemám zkušenosti a na bavoráky už vůbec ne - olej jsme vždycky nějak poměnili v garáži a vyčistit karburátory byl typický zimní projekt. Bavoráka jsem chtěl ale udělat tak nějak pořádnějc a tak jsem si říkal, že zkusím ten značkový servis, ať se taky trochu poměju. Bude to asi dražší, ale co se může nejhoršího stát?

Dobré bylo, že mi na telefonu našli na velký servis termín asi za dva týdny od zavolání - super, velké plus. Dnes přišel den D, tak jsem vyrazil, abych tam byl 15 minut dopředu. Samozřejmě před Brnem zácpa jak prase, takže jsem přijel o půl hodiny později, zpocený, motorka horká ze zácpy, paráda.

Pak to pomalu začalo. Komunikace na místě měla své limity - bylo složitější se domluvit, co vlastně za servis chci - protože to já přece nevím, to mají vědět oni, že jo. Objednal jsem se na "velký servis", ale v servisní knížce jsem měl věci z "velkého servisu" hotové, ale já si vymyslel jiné drobnosti a hlavně "ať se na to teda místo těch věcí z velkého servisu pořádně podívají".

Chlapík ze mě vypadal trochu nešťastný (jede pozdě, má to objednané blbě), ale nakonec jsme to dali nějak dohromady. Závěrečné převzetí další komunikační kiks - domluvili jsme se, že mi zavolají okolo třetí, nakonec mi volali ve čtyři (u mě nebyl problém) a když jsem říkal, že tam budu za půl hodiny, tak byl chlapík do telefonu zase takový trochu mi příšlo naprděný, že v půl páté chtěl končit. Nevím, jestli si představoval, že to stihnu za 10 minut nebo co.

Ale ... Vraťme se ještě zpátky, co se dělo přes den. Dostal jsem "zadarmo" na půjčení skůtra - C400 GT, podmínkou bylo jenom vrátit jej zase s plnou nádrží. Samotná C400 mě hodně zajímala, protože mám PCXko (125), tak ne že bych chtěl koupit novou C400, ale skůtry mám fakt rád, do města i okolo. Projet se, vyzkoušet, očumět... Bylo to hodně zajímavé, užil jsem si to, projel město - mimo město - trochu dálnice, moc symaptický skútřík, parádní plotny na nohy, ale zapomněl jsme se zeptat na jednu věc - má hrozně tvrdý podvozek. Jakmile přijde něco, co se nepodobá rovnému asfaltu, tak je to hodně nepříjemné, zlaté "gumové" PCX. Není to takový ten tvrdý jakože sportovní povozek, spíš takový "radši přibrzdím, než mi to někde uskočí" tvrdý podvozek. Ale to je na další zápisek, který možná přijde.

Vracení C400 se taky neobešlo bez problému - prý tam není plná. Natankoval jsem tam předtím do "cvaknutí", třeba PCXko se "počůrá", když se tankuje víc. Žádný problém, tak jsem to vzal ještě na benzinku vedle, dotankoval další litr a půl až po hrdlo, vrátil, už dobrý.

Takže jsem přebíral motorku tak trochu 2x sprdnutý (pozdě a málo natankováno do skůtru), k tomu ještě ty problémy z rána... Pomalu jsem čekal nějaký další průšvih. Zaplatil jsem, nakonec mi chlapík podal ruku a tak nějak upřímě se usmál a popřál šťastnou cestu a já najednou chytil takový příjemný pocit a vyrazil jsem.

Já teda nejsem žádný fajnšmekr - ale co tam s tou motorkou udělali, to je (...teď chvilka překvapení...) naprostá paráda. Šlape jak hodinky, úplně jiný průběh, najednou fungují nízké otáčky, zmizelo spousta zvuků, myslím pojede i na 95ku natural. Nevím, jak to přesně popsat, ale motor přestal jít takovým "bakungle - bakungle" zátahem, ale funguje spíš jakože plynulé "vrrrrr". Nebo jinak - před servisem jsem tem motor nechápal úplně jako dvouválec, spíš to byl takový traktor s neurčitým počtem válců a neřízeným tahem, teď má krásně dvouválcový charakter. Cestu domů jsem si fakt užil, jsou tam šikovní. Zítra Prešov...

No a nakonec, co se týká ceny - to bude asi nejčtenější odstavec. Rovnou to sem vysypu - necelých 21 000Kč. Ovšem včetně přezutí, gumy pár stovek nad "internetovou" cenou (což je velmi milé překvapení), samotné gumy s prací jsou přibližně 8 000Kč, zbylých 13 000 je servis. Olej, brzdovka, vzduchový filtr, ventily, klapky, těsnění hlav, gufero alternátoru, ještě myslím nějaké další gufera přehodili. (Plus celý den C400.

Za mě dobrý. Přijdu zase.

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
xvasek (56) napsal 21.06.2022 v 11:42

Tak ještě doplním info po příjezdu do Prešova - opravdu motorka začala fungovat bez detonačního spalování na normální natural 95. Teď nepoznám mezi stovkou a 95kou rozdíl. (Jakože na výkonu jsem to nepoznal ani předtím, ale před servisem to při plynu v nižších otáčkách občas vydalo zvuk jako by mi někdo do hlavy trochu praštil kladivem.)

Milan1963 (277) napsal 21.06.2022 v 10:26

Dobrá zkušenost je nade vše.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Zazimovávají se ty bavoráky vůbec?

    Toto bych teda od motorky nikdy nečekal - je okolo 6,5°C, ale vyhřívané hefty, vyhřívaný zadek, ruce schovaná za zrcátky, člověk chvaný za plexi a normálně na pohodu pár desítek kilometrů ještě v listopadu. A jestli jsem

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 09.11.2021
    Uskutečněno: 08.11.2021
    Tachometr: 94062km
  • Aprilia 650 Pegaso vs BMW R1200RT - 1:0

    Tak nakonec Šišku vycukalo počasí a naštěstí nevydržel své předsevzetí koupit si baterku až na jaro příští rok. Volá mi, jestli se neprojedeme, jasně že jo, jsem tam za chvilku. Tím pádem může dojít k přímému srovnání st

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 01.11.2021
    Uskutečněno: 30.10.2021
    Tachometr: 95000km
    Komentářů: 1x
  • ESA II a světla

    Můj milý deníkčku. Mám pro tebe báječnou zprávu - ESA II funguje. Dnes jsem se jal seřizovat světlo, protože na mě už občas někdo bliká, hlavně když tomu ve dvou za značkou naložím, a to mám to štelování na palubce už úp

    Typ: Údržba
    Vloženo: 25.10.2021
    Uskutečněno: 25.10.2021
    Tachometr: 94000km


TOPlist