PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 RT (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník xvasek
Vloženo 16.10.2021
Aktualizováno 18.7.2022
Zobrazeno 3 502x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 25.10.2021, Uskutečněno: 25.10.2021, Stav tachometru: 94000 km, Zhlédnuto: 23x


Můj milý deníkčku. Mám pro tebe báječnou zprávu - ESA II funguje. Dnes jsem se jal seřizovat světlo, protože na mě už občas někdo bliká, hlavně když tomu ve dvou za značkou naložím, a to mám to štelování na palubce už úplně dole.

Možná začnu od světel. Nastavují se trochu málo na palubce, ale hodně moc hlavně dvěma štelovátky "za palubkou", kam se dá i s malou trochou šikovnosti dostat klíčem číslo 14 bez demontáže čehokoli, ideální je použít ráčnu vhodné délky. Ty čudlíky jsou plastové a ten vlevo - někde v oblasti za tachometrem - nastavuje výšku, ten vpravo víc dole směr doprava - doleva.

Jak nastavit světlo? Na palubce vyšroubovat nastavení až úplně dolů, na rovné podlaze odměřit pět metrů od zdi a pak by měla být výška té horní "světelné" linie na zdi 5cm pod středem světometu, u RTčka se dá jít podle výšky žárovky. U mě je žárovka zhruba v 88cm a linka na zdi by tedy měla být cca 83 cm vysoko (udělal jsme si rysku) - nezapomenout měřit výšku (žárovky) po nasednutí jezdce i spolujezdce, nezapomenout nastavit ESA na dva lidi. Pak prostě točit tím levým štelovátkem až sedne horní světělná linie na namalovanou rysku. Minule jsem šteloval bez spolujezdce - což byla ta chyba - a 70kg dělá - dnes měřeno - cca 10cm na zdi. Takže docela hodně moc.

Teď k ESA II. Jak jsem v recenzi psal, že vlastně nevím, jestli funguje, tak funguje. Při přehození počtu lidí (tlačítkem) "jezdí" zadek motorky o pár cm nahoru a dolů - není to nic extra, ale když se na to člověk soustředí, tak to bez problému na místě cítit jde. S tím se samozřejmě posouvá nahoru - dolů i světelná linie na zdi, ale ne dost, aby to bylo těch 10 cm, je to jenom cca polovina. Takže při naložení dvěma lidma a nějakou bagáží a nastavení na dva lidi bude svítit určitě výš, než jeden člověk bez kufrů a nastaven jeden člověk. Ale nevadí - lepší, než drátem do oka. Celkově tedy doporučuji nastavit nějak kompromisně - pokud jsem sám, tak aspoň 5 cm pod rysku v režimu ESA "jeden člověk". A pak si s tím za jízdy už v případě potřeby pohrát tím kolečkem na palubce. No a před jízdou nezapomenout nastavit počet lidí, protože to má vliv.

Možná ještě jedna poznámka k ESA II. Zkoušel jsem odhalit rozdíl mezi "Comfort" a "Normal" a myslím, že ho začínám cítit. Bohužel ne úplně tak, jak germánský inženýr zamýšlel. Samotná tvrdost podvozku mi přijde velmi podobná, aspoň co se týká "žehlení" větších nerovností typu kanály nebo záplaty na silnici, takže by se dalo říct, že "Comfort" nefunguje. Kde to cítit jde je paradoxně jakási nejistota při průjezdu zatáčkami v režimu "Comfort", kdy podvozek uplavává "náhodnými" směry. Takže nic moc. Opět mi nezbývá než doporučit "Comfort" nepoužívat aspoň pro prvotní "zaježdění" a pak jej chvilkově použít spíš v nějakých specifických podmínkách, jako například dlažební kostky nebo tak něco. Ale třeba při průjezdech zatáčkami na rozbité cestě se teda má zadnice méně rosí při režimu "Normal".

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Servis v Renocaru Brno

    RTčko už mám rok a to je ta doba, kdy přichází jedna nepříjemná věc - servis. O to nepříjemnější, že se žádným servisem nemám zkušenosti a na bavoráky už vůbec ne - olej jsme vždycky nějak poměnili v garáži a vyčistit ka

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 20.06.2022
    Uskutečněno: 20.06.2022
    Tachometr: 98000km
    Komentářů: 2x
  • Zazimovávají se ty bavoráky vůbec?

    Toto bych teda od motorky nikdy nečekal - je okolo 6,5°C, ale vyhřívané hefty, vyhřívaný zadek, ruce schovaná za zrcátky, člověk chvaný za plexi a normálně na pohodu pár desítek kilometrů ještě v listopadu. A jestli jsem

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 09.11.2021
    Uskutečněno: 08.11.2021
    Tachometr: 94062km
  • Aprilia 650 Pegaso vs BMW R1200RT - 1:0

    Tak nakonec Šišku vycukalo počasí a naštěstí nevydržel své předsevzetí koupit si baterku až na jaro příští rok. Volá mi, jestli se neprojedeme, jasně že jo, jsem tam za chvilku. Tím pádem může dojít k přímému srovnání st

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 01.11.2021
    Uskutečněno: 30.10.2021
    Tachometr: 95000km
    Komentářů: 1x


TOPlist