Na začátku přestavby tohoto bombarďáka jsem měl záměr, postavit ho tak, aby se co nejvíc blížil vzhledu staré školy, ale s nutnostmi pro dnešek nejnutnějšími a to jsou homologace a E-čka všude tam, kde je to nezbytné a nutné - což je všude!!!
Snažil jsem se a opravdu to dodržel - přední i zadní světlo, blinkry, zrcátka, řídítka-TÜV, tachometr-TÜV... a už zbývaly jen ty laufy. Ty původní nesplňovaly hlukové normy ani pro bojové helikoptéry a bylo mi jasné, že kdyby nic jiného, tak toto změnit musím. Stalo se, ale na rozdíl od ostatních jmenovaných dílů se úúplná legalizace nekoná, protože po marných snahách o nalezení stylových, homologovaných tlumičů, které by mě nezruinovaly, jsem sáhl po koncovkách, které mi zbyly po výměně koncovek na Heritečce. Jsou to "polootevřené" Screamin Eagle II, které jsou navíc podle některých informací přímo určeny pro motory, které jsou upraveny jako motor mého krasavce - SE hlavy s kompresním poměrem 9,5:1 (místo továrního 8,8:1) a většími ventily, vzduchový filtr KN a zřejmě i vačkový hřídel Andrews EV-46.
Potom, co jsem se pro jejich instalaci rozhodl, musel jsem nejprve naměřit, jestli se vůbec vejdou - a to pod ten falešný kanystr v němž je ukrytá elektronika blinkrů a který je tvarovaný tak, že pasuje pouze na to místo kde se nachází a nejde ho posunout nahoru ..a vlastně jestli to má vypadat a lícovat jak se patří, tak vůbec nikam. Průměry těchto tlumičů jsou totiž o dost větší než průměry původních trubek a hrozilo, že když je nedostanu dost vysoko, bude ve větším náklonu ten spodní drhnout o silnici. Všechno nasvědčovalo tomu, že by to mohlo vyjít a tak jsem započal s montáží.
Musel jsem vyrobit držák tlumičů, což ač se nezdá, byla taková hodně 3D skládačka, no a z polotovarů trubek vytvarovat svody ...a jestli držák byl 3D, tak svody nejmíň 7D!
Pro výměnu těsnění sedel svodů jsem si sesmolil jednoduchý přípravek abych je neponičil a do hlav hladce vklouzly. Teď mám všechno na místě, zkompletované a nabodované. Zbývá to všechno svařit, držáku dát lak, svody nastříkat vypalovací barvou a obalit omotávkama (jak říká kamarád: "pytlovinou" ).
Plánuju to provézt v nejbližších dnech, tak mi držte palce ať se to svařováním nějak nepohne a poslední krok bude cajk.
Instalace těchto, byť nehomologovaných tlumičů má jednu nespornou výhodu - s drobnou úpravou držáku je můžu v případě nutnosti vyměnit za homologované, tovární, keré mám na Heritečce - třeba pro potřeby STK, nebo návštěvy států s méně tolerantní policií (A,SK apod.).
Vlastník | Rybkyn | |
---|---|---|
Vloženo | 14.5.2019 | |
Aktualizováno | 23.2.2023 | |
Zobrazeno | 3 417x |
Paráda!