Po přečtení ruzných fór že Tenerka trpí na vlhkost v zap. cívkách kvuli bočnímu chladiči jsem se rozhodl pro kontrolu a veškerý servis na 24tis km, tzn svíčky, olej.+ vzchuch filtr, doinstalování prodloužení blatníku a zapojení navigace přes pojistku
Předchozí majitel měl v motoru nedávno vyměněný Castrol 10w40, ale na doporučení místního superteneráka koupil Motul 7100 10w50. Oproti řidšímu Castrolu motor mírně ztichnul, zjemnilo se řazení a práce se spojkou
Vlhkost v cívkách se potvrdilo v jedné, došlo na pořádné vyčištění a použití silikonu na místa kde by mohla vlhkost prolínat
Teď jen počkat na sezonu a snad vyjde i plánované Rumunsko
Vlastník | bosik | |
---|---|---|
Vloženo | 11.1.2021 | |
Aktualizováno | 14.10.2021 | |
Zobrazeno | 1 496x |
Já jsem to dělal o víkendu a taky jsem zjistil vlhkost na 2 cívkách - na prvním válci (vlevo z pohledu řidiče). Tak jsem je zkusil utěsnit o-kroužkama, ale to se úplně nepovedlo. Nakonec jsem z cívek sundal ty orezlý krycí plechy (kvůli nim pak cívky nejdou vyndat z hlavy) a použil elektrikářskou pásku, ale maximální teplotu 105 stupňů asi překročím.. Tohle se v Yamaze fakt moc nepovedlo, protože chladič je na boku a tak na cívky jde voda přímo zepředu...
Ta cívka i svíčka co máš na fotce nahoře vypadala u mně úplně stejně..