BMW R 1150 GS (2001)

Vlastník DROBEK-HK
Vloženo 28.3.2016
Aktualizováno 1.4.2016

Vloženo: 24.04.2017, Uskutečněno: 17.09.2016, Stav tachometru: 107600 km, Zhlédnuto: 51x

Na radu kolegy vlastnícího GS jsem dodělával vyztužení podsedlového rámu.Důvod byl jasný mám rád jídlo a jídlo má rádo mě .Je to na mě i vidět Při montáži výztuhy na straně výfuku jsem potřeboval trošku odtáhnout tlumič výfuku,tak jsem zabral s rukou na výfuku a druhou na zadním kole.Ze zadního kola se ozval zvláštní zvuk na poprvé jsem tomu nevěnoval moc pozornost.První pokus o chycení matky se nezdařil.Na druhý pokus se to podařilo a zase ten divný zvuk tentokrát jsem už znervózněl a pídil jsem se proč.
Vzal jsem za zadní kolo a noční můra se potvrdila.Celé kolo mělo vůli do stran. Hned mi bylo jasné o co jde,kardan potřebuje repas.Co naplat říkám si už to není žádný mladík má už něco za sebou.No nic zavolám mechanikovi a kardan se opraví.S tím že na konci září jsme měli odjíždět na setkání Motoroute.No vysnil jsem si to hezky ale realita byla jinde.Oprava by se uskutečnila až někdy v půlce října což jsem odmítal akceptovat přece nepojedu na sraz autem
Takže začalo shánení někoho kdo se vyzná v těchto strojích a opraví báwo takřka v šibeničním termínu.Štěstí se na mě usmálo poprvé v podobě Magosse který měl kontakt na opraváře poblíž HK.Štěstí se na mě usmálo podruhé zrovna včera všechny motorky dodělal.Motorku mám dovézt co nejdříve,že to bez problému stihne.Motorku jsem dovezl s tím jestli se raději nekoukne na celkový stav pořípadě by se nějaké "drobnosti" na motorce vyřešily při jednom.Veděl jsem že tlumiče jsou K.O. tak jsme se dohodli když už se bude rozebírat celý zadek tak se dají zrepasovat tlumiče (tímto také děkuji p.Beranovi za ochotu a vstřícnost).Domluvili jsme se pokud se něco dalšího najde tak potelefonu se domluvíme co a jak dál.Tímto jsem vyčerpal všechno štěstí na rok 2016 .

Druhý den odpoledne volal opravář že kardan rozebral potvrdilo se že obě axiální ložiska jsou v háji dále jsem se dozvěděl že začíná sáknout koncový převod a ložisko je taky nic moc.Na vývodu u převodovky je sucho a kříže na kardanu jsou taky O.K.Jsem docela puntičkář takže jsem ani neváhal s odpovědí když už je to rozebrané proč to dělat dvakrát.Další den jsem měl další telefon proběhla prohlídka báwa.Našlo se ještě pár "drobností" na opravu
- takže : - popraskaný řemen alternátoru
- sáknoucí olej nalévacího hrdla motoru
- prasklá prachovka na hlavním čepu teleleveru
- ještě jsme se domluvili na výměně benzínového filtru a seřízení když už se oprava kardanu takhle zvrhla .Pak už nadešel den kdy jsem si mohl zajet pro motorku.Po odjezdu jsem neveřil že je to moje motorka najednou zmizelo hučení( jak jsem psal v recenzi)takže houby převodovka ale kardan.Báwo letělo jak splašený nemohl jsem tomu uvěřit,ale radost byla veliká.Motorka je teď prý v pořádku a od kardanu bych měl mít zhruba na 100 tis.km pokoj zaleží jak se k němu budu chovat(servisní intervaly atd.).S mým ročním nájezdem to bude trvat dlouho Fotky s opravy bohužel nemám.

• Prodloužení výfuku

Po montáži bočních kufrů jsem zjistil že začína "černat" kufr od zplodin z výfuku a docela slušně se zahřívá nosič kufrů a to je ještě chladno.Začal jsem tedy řešit co s tím první varianta byla navařit koleno na tlumič v

Typ: Montáž doplňku
    Uskutečněno: 24.04.2017
  • Nové kufry

Doma padlo rozhodnutí prodat originál kufry protože Zuzku tlačily zezadu do lýtek a druhá věc měly malý objem.Po prodeji jsem začal vybírat nové kufry.Nakonec jsem vybral hliníkové Big husky Evo 4 symetrické.Nechal jsem

Typ: Montáž doplňku
    Uskutečněno: 01.04.2017
  • Jarní servis

Bylo třeba udělat přípravu na sezónu. - výměna oleje - motor - převodovka - kardan (když už tak vše) :-DD - brzdová kapalina -brzdy- spojka -vzduchový filtr,olejový filtr - svíčky - vyčištění startéru -výměna