Honda CB 600F Hornet (2006)

Vlastník Dooger
Vloženo 30.5.2016
Aktualizováno 10.4.2017

Vloženo: 28.06.2016, Uskutečněno: 22.06.2016, Stav tachometru: 10410 km, Zhlédnuto: 12x

Čížov a hrad Hardegg
Čížov je malinká vesnička, ve které si můžete prohlédnout poslední zbytky železné opony a pak se z ní vydat na procházku do rakouského Hardeggu,kde stojí za to prohlídka stejnojmenného hradu.

Do Čížova jsme jeli přes Znojmo, které má tendenci se ucpat pokaždé, když teplota vzroste nad 25 stupňů. Po pár diskuzích na téma jak předjíždět a nepředjíždět v kolonách jsme se vymotali a přes Mašovice, Lukov a Horní Břečkov dojeli do Čížova. Cest, jak do Čížova dojet, je více. Mapy.cz nabízí primárně Citonice, Milíčovice a Břečkov. V Horním Břečkově dostatečně zpomalte, protože stav silnice je dezolátní. S naraženou kostrčí míjíte kravín a vjíždíte do Čížova, kde vás na levé straně vítá parkoviště. V obci není dovoleno parkovat jinde, než na něm.

Protože je Radek odrzlej, měl v plánu dojet až k Návštěvnickému centru NP Podyjí na konci vesničky a tam je poprosit o uložení moto věcí. Povedlo se. V klidu jsme se převlíkli, nechali si tam věci a dokonce jsme mohli zaparkovat motorku do dvora. Jestli chcete zkusit štěstí tak, jako my, zjistěte si, do kolika je návštěvnické centrum otevřené (a jestli vůbec).

Přímo u centra jsou k vidění zbytky železné opony. Opevnění včetně strážní věže je poslední památkou tohoto druhu v České republice. Info tabule jsou solidně udělané a rozhodně stojí za přečtení.

Ukazatele na Hardegg najdete naproti návštěvnického centra. My jsme šli do Hardeggu po modré a zpět po zelené trase. Modrá je po celé délce zpevněná a z půlky po příjemné rovince. Cestou je odbočka na vyhlídku na Hardegg, kterou rozhodně nesmíte minout. Dřevěný altán stál na tomto místě už dávno v minulosti a v posledních letech byl obnoven. Altán je čistý, doplněný o lavičky, takže není problém se kochat okolní nádherou a posvačit. A jako bonus jsou dobové fotky z vyhlídky a pár informací o její historii.

Z vyhlídky se cesta svažuje do údolí s táhlým 12 stupňovým klesáním. Při míjení vyčerpaných cyklistů, kteří sebou po vyhřátém betonu táhli kolo, jsem byla vděčná, že nazpátek půjdeme jinudy. Těsně před hranicemi (most přes řeku) je po pravé straně přímo u cesty malinký bunkr. Moje fobie z pavouků mi nedovolila ho prozkoumat, ale Radek dovnitř samozřejmě vlezl. Prý takhle zachovalý a udržovaný tenhle typ bunkru ještě neviděl.

Za řekou se dostáváme do nádherné rakouské vesničky Hardegg. Trochu jsme postrádali směrovky na hrad, které byly jen z kraje, ale naštěstí platí jednoduché pravidlo-vzhůru. Na pokladně hradu nás uvítala velice příjemná paní, která hovořila česky a bylo možné zaplatit v korunách. Dostali jsme na papíře stručnou historii hradu, doplnili nanukem ztracené cukry a vydali se na samoprohlídku. Díky tomu, že na hradě zrovna nešel proud, dostal poslední úsek cesty úplně jiný rozměr. Svítilna na mobilu nebo baterka byly nutnou nezbytností.

Kromě impozantních exteriéru jsou přístupné i interiéry hradu, a to kaple, výstava věnována Maxmiliánu I. Mexickému, jídelna a sklepní prostory.

Z hradu jsme šli skoro stejnou cestou zpátky přes řeku a bunkru přešli na zelenou. Nenechte se mýlit, opravdu je na ni nástup přes veliký balvan směr les. Cesta byla mnohem zajímavější než asfaltka a nabízela zase trochu jiný pohled na hrad. Z počátku vede těsně kolem řeky a těsně myslím fakt těsně. Takže bacha na to, kde a jak šlapete. Rozhodně bych se po ní nevydávala v zimě nebo po deštích. Následné stoupání nebylo tak nepříjemné, jaké by nás čekalo na modré. Zhruba kilometr od Čížova se zelená napojuje zase na modrou, takže konec cesty se vracíte stejnou trasou.

Délka procházky včetně courání po hradě byla necelých 11 kilometrů a zvládli jsme ji za 3 hodiny (nepočitána nanuková pauza). Cestou zpátky jsme chvilkově běželi.

Vraceli jsme se stejnou cestou zpět na Znojmo. Jelo se fajn, v dálce jsou vidět Dukovany,cesta není vyloženě rovná a moc aut tam nejezdí. Bylo ale vedro, takže kyt na prasklinách cesty povolil a pořádně to na něm klouzalo.

Za celou motodolenou v Hnanicích jsme najezdili asi 300 km. Vím není to moc, spíše málo za šest dní, ale spíše preferujeme dojet motorkou na jedno místo a z něho potom vyrážet do okolí na výlety