PROFIL MOTORKY

BMW R 1100 S (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Beemer7
Vloženo 26.9.2013
Aktualizováno 18.2.2020
Zobrazeno 9 712x
HODNOCENÍ PROFILU OD 32 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 23.05.2016, Uskutečněno: 05.03.2016, Stav tachometru: 76245 km, Zhlédnuto: 44x


Jak jsem psal v profilu motorky, jediné, co mi na ní vadilo, byla poměrně vysoká spotřeba oleje. Přestože uživatelský manuál říká, že do 1L/1000km je to pořád „v normě“, tak podle mě je téměř půl litru oleje na 1000km moc.
Většina majitelů BMW boxerů reportuje větší či menší spotřebu oleje (i když 0,5L/1000km málokdo). Jako důvod se většinou uvádí, že vzduchem chlazený motor musí mít větší vůle z důvodu většího rozpětí provozní teploty a tím pádem to prostě víc žere. Zajímavé ovšem je, že stejně tak vzduchem chlazený Bandit mi nesežere za celý servisní interval 6000km vůbec nic.
No zkrátka mi to vrtalo hlavou a tak jsem se rozhodl, že motor přes zimu rozhodím a podívám se na stav pístních kroužků a gufer ventilů.

Zjistil jsem, že pístní kroužky jsou v pořádku. První těsnící kroužky mají sice měřitelné opotřebení, ale pořád hluboko pod mezním limitem. Druhé těsnící i stírací kroužky jsou v podstatě na hranici výrobní tolerance.
Jediný zjevný problém byl v nesprávném vzájemném natočení kroužků. Zámky kroužků byly vůči sobě poskládány tak, že byly téměř v zákrytu. Zejména na pravém válci.
Takže ve finále jsem kroužky neměnil, ale pouze je poskládal tak, jak mají být.

Gufera ventilů vypadala dobře. Ale protože jsem měl už koupená nová, tak jsem je vyměnil.

Letos jsem zatím najel něco přes 1300km a zatímco dříve by už bylo přes půl litru oleje pryč, tak teď to vypadá mnohem lépe. Měření je zatím sice lehce nepřesné, protože po 1000km jsem dotahoval hlavy a pro jistotu ještě znovu vyměnil olej i s filtrem, takže s měřením začínám znovu, ale troufám si tvrdit, že se ta spotřeba oleje rozhodně snížila. Jsem zvědavý, na jaké hodnotě se ustálí po najetí pár tisíc kilometrů.
Budu referovat.

Aktualizace 24.10.2016
Takže letos jsem nakonec najel na mé poměry relativně dost - přes 10 tisíc km. A celkové spotřeba oleje se ustálila na 0,24 L/1000km, tedy zhruba na polovině. No, doufal jsem v ještě lepší hodnotu, ale s tímhle se už dá žít.

Hodnocení (2x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
mark2 (0) napsal 23.05.2016 v 13:43

až se někdy budu hrabat ve svý motorce, tak jedině s tebou

mark2 (0) napsal 23.05.2016 v 13:41


Nejnovější záznamy v deníku
  • 135 000 km

    ...kilometry utěšeně přibývají ...

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 26.07.2022
    Uskutečněno: 22.07.2022
    Tachometr: 135000km
  • 111 111 km

    Další hezké číslo na tachometru.

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 19.02.2020
    Uskutečněno: 20.07.2019
    Tachometr: 111111km
    Komentářů: 3x
  • 100 000 km

    Delší dobu jsem nic nepřidával, tak to napravím. Konečně se mi podařilo dosáhnout 100 000 tisíc najetých kilometrů. Tak jsem zvědavý, co se teď stane se spotřebou oleje. Jestli si motor konečně sedne a přestane baštit, j

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 30.07.2018
    Uskutečněno: 30.07.2018
    Tachometr: 100000km


TOPlist