Tak v první řadě.. Ráfek byl klasicky odeloxovaný a dokonce i napadený pittingem.. Ital skutečně údržbě moc nedal, takže sůl a prudké slunce udělaly svoje..
Krok č.1.. Zlomená špice.. Nešla vyklepat, ani vylisovat.. Zkušenému zámečníkovi trvalo 3 hodiny dostat ji ven.. Špice byla nezkorodovaná, ale sevřel ji napadený ráfek.. Nahradila ji nová + nový nipl a po chvíli muzicírování jsem naladil (resp. spíš zkontroloval, trochu mimo byly asi 3-4) všechny špice na stejný tón podle většiny..
Krok č.2.. Guma dolů, ventilek dolů, kotouč dolů.. Do fy SVUM-CZ na pískování a povlakování (nikoliv lakování) materiálem na zinkovém základu.. Povlakování má tu výhodu, že s ní zůstanou funkční a použitelné závity na špicích a niply se nepřilepí k ráfku a náboji.. Nevýhodou je, že pitting zůstane víc na očích, protože např. komaxit (což byla původní volba) by ho trochu zalil..
Krok č.3.. Povlakovaný ráfek je sice pěkně stříbrný, podobný originálu, ale je matný.. Takže přibudou dvě vrstvy bezbarvého laku.. Ten když se někde oloupe, nebude to žádná tragédie, protože to pořádně nebude ani vidět.. Navíc lak ve spreji udělá tenkou vrstvu, takže závity špic i niply jsou stále k užitku..
Krok č.4.. Zadní kotouč byl v háji, protože Ital nechal zatuhnout zadní třmen, který pak z jedné strany kotouč destičkou vydřel.. Třmen je už v pořádku, ale kotouči po srovnání zbylo nějakých 3.6mm a servisní limit je 4.2mm.. Nový kotouč dorazil z eBay v cuku-letu, přestříknul jsem hlavičky jeho šroubů, vyčistil závity, dal nové lepidlo a už se zase točí v plné síle..
No a tak to bylo.. :D Při té příležitosti jsem ještě vyměnil brzdovku vzadu i vpředu.. Je to na chvilku a brzdám to prospěje..
Vlastník | yuri13 | |
---|---|---|
Vloženo | 15.11.2015 | |
Aktualizováno | 23.3.2019 | |
Zobrazeno | 4 651x |
Díky, díky!
Alespoň, že přední se tváří zatím pěkně, ale myslím, že nakonec časem taky půjde, aby byla obě stejná.. Uvidíme..
jo ital je ital. Dobrý prácička.