Už od koupi motorky jsem chtěl zkontrolovat vršek motoru - jak vypadá vačka, rolny na vahadlech a ložiska. Blížila se výměna oleje a seřízení ventilů - kvůli kterému se musí sundat nádrž, tak jsem to vzal při jednom.
Po sundání ventildeklu mě čekal nemilý pohled. Vačka byla načatá, rolny taky načaté a rolna sacích ventilů měla špatné jehličkové ložisko. Rozhodl jsem se tedy vyměnit co se dá. Vačková hřídel stojí nová 4700,- což je darda a proto jsem po pár dnech obepisování inzerátů sehnal vačku z motoru na díly. Vačku jsem si vyzvedl osobně a byla naprosto zdravá.
Rolny jsem objednal z partsdepot (770 Kč jedna ). Na vačku jsem rovnou koupil i nové ložisko. Když už jsem byl v tom repásnul jsem i vodní pumpu což zahrnuje dvě ložiska, gufero, těsnění a dva těsnící o-kroužky, které tam před tím vůbec nebyly - pumpa byla utěsněna silikonem od některého z bývalých majitelů, ale bylo to uděláno celkem dobře a kvalitním silikonem.
Potom jsem ještě preventivně zkontroloval napínák rozvoďáku, seřídil vůle ventilů a dal novou chladící kapalinu G48.
Na závěr jsem vyměnil olej v motoru s oběma filtry - od poslední výměny najeto přesně 3777 Km. (Olej zase Liqui Moly 10W50 Street race a filtry MH)
Vlastník | rc28 | |
---|---|---|
Vloženo | 22.3.2015 | |
Aktualizováno | 18.6.2016 | |
Zobrazeno | 4 559x |
Zdarec, jak tady u toho motoru vyndám vačku ? díky
Obdivuji šikovné lidičky jako jsi Ty