Po koupi
První co bylo po koupi potřeba udělat, bylo rozhodnout se, jestli to domů zvládne po vlastní ose, nebo se poveze na vozíku. Díky tomu, že jsem ji kupoval od známého, tak nebyl problém základní opravy udělat přímo u něj.
Klasika - svíčky, karburátor, elektrika. A už tady začaly problémy - mrtvá baterka, předělávána elektrika a obecně strašný stav motorky.
Po několika strastiplných dnech se odtlačila k dalšímu známému do garáže a začalo se opravovat ve velkém. Jednoho krásného dne se mělo dojet pár kilometrů na STK. Jaké překvapení, že tam motorka nedojela. Došla jí šťáva v baterce a už se nezajiskřilo. Servis byl asi 50 metrů za rohem, tak skončila na měsíc tam. Nic neopravili, ale musím jim poděkovat za výměnu kupy těsnění a celkovou revizi motoru.
Konečně doma
Když mi došly nervy se servisem a domluvil si kamaráda s vozíkem, tak jsme motorku vyzvedli a hurá domů. Po cestě sem se bál, aby nepřišla k újmě, ale zvládli jsem to. K úrazu přišla až při vykládce a to k odřené a promáčklé nádrži. No co na plat, stejně se bude celá renovovat...
Jaké překvapení to pro mě bylo, když jsem zjistil, že nová elektrika (pro mě tehdy neznáme VAPE) byla špatně zapojená, tudíž ani dobíjet nemohla. Opravu jsem zvládl až díky radě od Icezz (kterému tímto ještě jednou děkuji :). Nyní už Jawa jakš takš běžela, ale pořád to nebylo ono. Nejdřív jsem zajistil, aby běžel motor, pak jsem se vrhl na přípravu na kontrolu v STK. Byly to dlouhé dny, kdy jsem stejně čekal, než mi vydají rozšířený řidičák, tak jsem se alespoň kochal pohledem na rozebranou Jawku.
Už jen chvíli
Motorka běží, má vyčištěný a seřizený karburátor, vyměněný filtr vzduchu, zprovozněné veškeré elektrovybavení. A co dál? Do řidičáku stále daleko, tak se vrhneme na vzhled. Nejdřív šel na řadu blatník. Původní velký a oblý se mi moc nelíbil, tak jsem s kamarádem směnil za sportovnější lízátko, přičemž on toužil po originálním, původním kousku. Pro mě dobrá investice. Původní barva motorky byla strašná, ale to bylo vinou předešlého majitele, který z neznámých důvodů přestříkal původní červenou na fialovou metalízu a ještě ke všemu podle jeho slov "vzal do ruky sprej a prostě to nastříkal". Není divu, že barva popraskala a začala se loupat. Takže jsem vše, kromě nádrže. sundal, dostal pryč starou barvu (což mě stálo nemalé úsilí) a hezky postupně, pomalu s rozmyslem začal dávat Jawce nový kabát. Rozhodl jsem se pro černý základ se zelenými doplňky. Setkal jsem se už i s odporem proti této úpravě, ale jednou je to moje motorka, tak si ji udělám k obrazu svému.
Pořád čekám na vydání rozšířeného řidičáku, plasty a plechy jsou již nalakované, motorka čeká na novou baterku a cestu na STK. Věřím, že se zadaří napoprvé a už se budu moct věnovat i ježdění a postupné renovaci motorky.
-
Motorka v průběhu úprav
-
Lakování plechů
-
Lakování plechů
-
Finální podoba plechů
-
Lakování plastů
-
Slušivá nálepka Jawa
-
Úprava a oprava přední brzdy a ráfku
-
Schéma zapojení s VAPE R04