PROFIL MOTORKY

BMW R 1100 S (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Beemer7
Vloženo 26.9.2013
Aktualizováno 18.2.2020
Zobrazeno 9 734x
HODNOCENÍ PROFILU OD 32 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 26.05.2014, Uskutečněno: 22.05.2014, Stav tachometru: 64010 km, Zhlédnuto: 10x


Rád bych se s Vámi podělil o můj nejnovější zážitek - účast na BMW RRDays 2014 na Masarykově okruhu v Brně.
Jak jsem uváděl v recenzi své motorky BMW R1100S, již delší dobu jsem plánoval podívat se s ní na okruh. Motoškola je pro rok 2014 již vyprodaná a tak jsem se přihlásil na BMW RR Days. Nebyl jsem sice zcela přesvědčen o vhodnosti této akce pro získávání prvních zkušeností na okruhu, ale když registrační formulář umožňoval i přihlášení těch, "kteří by uvítali pomoc instruktora", tak jsem to do toho šel.
Musím říci, že jsem znervózněl hned při technické přejímce a při pohledu na ostatní účastníky a jejich stroje. Ve většině případů se jednalo o okruhové speciály. Cestou z technické přejímky mě zaujaly dva stroje BMW S1000RR s nasazenými nahříváky na kolech, kolem kterých chodili dva piloti v kombinéze se značně obroušenými koleními slidery. To by samo o sobě nebylo tak zvláštní, kdyby dle nálepky nalepené na jejich strojích nepatřili do stejné skupiny - pomalé, jako já. Naštěstí jsem nakonec našel i pár jedinců, kteří vypadali trochu civilněji, což mě mírně uklidnilo.
No nic, nebudu Vás dále zatěžovat omáčkou. Pojďme jezdit. Měl jsem k dispozici 6x 20 minut s možností zapůjčení testovacího stroje BMW S1000.
První jízda byla seznamovací. To, že budu patřit k nejpomalejším, jsem čekal, ale rychlost, s jakou mě někteří předjížděli, mě překvapila. Jeden borec z mé skupiny měl v závěrečném účtování RR Days 3. nejrychlejší čas z téměř 200 účastníků, hned za Lukášem Peškem .
Druhá jízda už byla lepší. Samozřejmě jsem stále patřil k nejpomaleším na trati, ale celkově jsem si tu jízdu užil. Chtěl jsem si otestovat svojí motorku na limitu, který mi hlava dovolí, a to se podařilo. Cestovní Pirelli Angel GT spolehlivě drží až do náklonu, kdy brousím stupačkami o asfalt. Šasí a podvozek je stabilní bez náznaků nervozity jak v zatáčkách, tak při intenzivním brzdění. Brzdný účinek dostatečný. Třetí jízdu jsem absolvoval s BMW S1000R, tedy letošní novinkou - naháčem odvozeným od superbiku S1000RR. Z této jízdy mi v paměti utkvěly 2 dojmy:
- Nápor větru při rychlostech nad 150km/h. Na cílové rovince, kde jsem si troufnul na něco málo přes 200 km/h, jsem myslel, že z té motorky ulítnu. Zejména, když měl předjel rychlejší jezdec, za kterým vznikaly turbulence, mi málem upadla hlava.
- Naprosto lineární dávkování výkonu. Tam, kde moje R1100S narážela na výkonový strop, tam S1000R šla za plynem zcela spontánně. Tady jsem si uvědomil, že 98 koní mé R1100S je sice fajn na příjemné cestování, ale na okruh je to málo. Čímž ovšem nechci říct, že nedostatek výkonu je můj nejvíce limitující faktor v cestě za rychlejšími časy na kolo .
Čtvrtou jízdu jsem absolvoval s S1000RR. Zajímavé je, že i malá kapotáž dělá divy . Rychlá jízda s tímto strojem je mnohem příjemnější. Konečně jsem byl schopen držet krok se skupinkou pomalejších jezdců a dokonce asi 2 nebo 3 pojezdit . Tahle motorka mě bavila. Přestože jsem měl z výkonu přes 190 koní respekt, tak musím říci, že jeho dávkovatelnost je perfektní a motorka jede tak, jak jí řeknete. Velmi příjemné je i řazení s quickshiftem. Porovnávání palivových map jsem si nechal na jindy, na to nemám dost zkušeností . Novou zkušenost jsem získal při brzdění na konci rovinek. Dovolil jsem si jet maximálně 230 km/h. Za prvé tak rychle jsem na motorce a ani autem nikdy nejel a za druhé to přetížení, které na člověka působí při intenzivním brzdění z této rychlosti, je fakt silné. A to nemluvím o těch, kteří brzdí z 280 km/h. Tohle je asi nutné trochu trénovat.
Pátou jízdu jsem jel opět se svojí R1100S a snažil jsem se využít již určitou znalost tratě. Nicméně nebylo to úplně ono. Už jsem byl z předchozích jízd trochu unavený a tak jsem nechtěl moc riskovat. Poslední jízdu jsem už vynechal úplně a vydal se předčasně k domovu.
Jak celý den zhodnotit? Byla to určitě povedená akce. Zjistil jsem, že limity mého biku jsou mnohem dál, než limity mé hlavy a to je dobře. Na závěr bych se chtěl omluvit těm, které jsem brzdil. Příště se pokusím trochu zrychlit .

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
sklenny (1) napsal 27.05.2014 v 17:51

zdar, jseš borec, když sis tohle všechno dal. Já byl 2x v Mostě, jednou se 6ti kulí, podruhé s litrem Yamahou. Pokaždé jsem byl naštvaný, jak mi dávali ostatní "východoněmečtí soudruzi", co si přijeli levně zatrénovat.. Některé jsem za těch 20 minut viděl i 3-4x... Už bych šel na okruh jen vyzkoušet limity, ale musel bych na to mít klid...


Nejnovější záznamy v deníku
  • 135 000 km

    ...kilometry utěšeně přibývají ...

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 26.07.2022
    Uskutečněno: 22.07.2022
    Tachometr: 135000km
  • 111 111 km

    Další hezké číslo na tachometru.

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 19.02.2020
    Uskutečněno: 20.07.2019
    Tachometr: 111111km
    Komentářů: 3x
  • 100 000 km

    Delší dobu jsem nic nepřidával, tak to napravím. Konečně se mi podařilo dosáhnout 100 000 tisíc najetých kilometrů. Tak jsem zvědavý, co se teď stane se spotřebou oleje. Jestli si motor konečně sedne a přestane baštit, j

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 30.07.2018
    Uskutečněno: 30.07.2018
    Tachometr: 100000km


TOPlist