PROFIL MOTORKY

Yamaha BT 1100 Bulldog (2003)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník něma_ntv
Vloženo 23.11.2013
Aktualizováno 23.1.2017
Zobrazeno 2 494x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Porovnání mých motorek

Vloženo: 14.05.2014, Uskutečněno: 14.05.2014, Zhlédnuto: 11x


Tak jsem se rozhodl porovnat mé motorky: Hondu NTV 650 Revere (r.v. 1993) – Suzuki VX 800 (1991) a Yamahu BT 1100 Bulldog (2003). Všechny tyto motorky spojuje to, že to jsou dvouválce do V a mají pohon zadního kola kardanem, což je má srdeční slabost.

V červnu 2007 jsem si po delší době koupil zase motorku. Hondu NTV 650 Revere. Před tím jsem měl ČZ 250. Tuto Hondu jsem měl do roku 2012. S motorkou jsem byl velice spokojený. Ze začátku mě přišla dostatečně motorově silná, no přeci jen přechod od ČZ k Hondě se moc srovnávat nedá.

Honda NTV 650 Revere : Jak jsem již psal, tuto motku jsem si koupil v roce 2007. Pro mě ideální motorka především pro to, že je to dvouválec s kardanem. Motorka je defakto bezúdržbová. Kladem je bezesporu nízká spotřeba, jezdil jsem při pohodové jízdě (rychlost kolem 100 km/h) i se spotřebou do 4,5 l. Mezi její slabší stránky bych uvedl poněkud horší brzdy a dále výkon motoru, mohl by být o něco větší, Při nasazení zadního a bočních kufrů bylo znát, že je třeba víc pootáčet plynem a spotřeba šla o něco nahoru. Ale jinak je to zcela pohodová motorka, se kterou jsem byl velice spokojen. S motorkou jsem měl jediný problém, kdy mi v roce 2008 shořela cívka dobíjení (alternátor). To byla jediná závada, jinak jsem jen doplňoval benzín a mohl klidně jezdit.

Suzuki VX 800 : V roce 2012, poté, co jsem prodal Hondičku, jsem si dovezl jiný dvouválec opět s kardanem. Suzuki jsem dovezl z Německa. Vzhledem k tomu, že jsem se svezl již předtím na Suzuki VS 800 Intruder, tak jsem očekával větší zátah motoru. A už jen po krátké projížďce jsem byl velice spokojený, bylo to přesně to, co jsem čekal. Oproti Hondě NTV, je motor silnější, větší zátah hned od nízkých otáček. S motorkou jsem za ten rok a půl, co jsem ji měl, jsem neměl žádný problém. Potom, co jsem ji dovezl, udělal výměnu náplní, nechal seřídit ventily (majitel v Německu se o to asi vůbec nestaral, vůle ventilů byla obrovská) a dal nové obě pneu, mohl jsem jen spokojeně jezdit. Dále jsem přidal jen malé plexi a chromovaná zrcátka a dozadu kufr, který pojmul dvě výklopné přilby.

No a samozřejmě jsem Suzuki začal porovnávat s Hondou. Na Hondě byla menší spotřeba cca o 1 litr, ale Suzuki měla silnější a pružnější motor, což bylo velice znát při jízdě ve dvou. Na Hondě byl trošku příjemnější posed. Suzuki by potřebovala řídítka mít o trochu výš, dalo by se to vyřešit představci řídítek, ale to bych musel ještě měnit brzdovou hadičku, spojkové lanko a možná i náhon tachometru, což se mi nechtělo. Kdybych měl Suzuki déle, tak bych to určitě ale udělal. Brzdy byly na obou motorkách srovnatelné, mohly být silnější, ale pro mou jízdu dostačující. Suzuki byla při jízdě v zatáčkách poslušnější, lépe se klopila a výjezdy ze zatáček byly příjemnější, lépe se vracela do přímé stopy než Honda. Ale přesto jsem se s oběma motorkama nemusel při jízdě nijak prát, pokud bych to srovnal s ČZ.

Vloni v roce 2013 jsem ale udělal jednu tak říkajíc chybu, když jsem se byl tady u nás podívat na Yamahu BT 1100 Bulldog, a na motorce jsem se projel. No co mám dál psát. Bylo rozhodnuto.

Yamahu BT 1100 Bulldog : V listopadu 2013 jsem teda koupil Yamahu. Vzhledem k tomu, že byla dost zima, jsem motorku už nijak moc neprojel, jen u bývalého majitele. Po odzimování jsem byl nemile překvapen, když jsem zjistil, že odešla volnoběžka startéru. Nevím, zda o tom předchozí majitel věděl nebo ne, ale nijak mě na to neupozornil. Při zkoušení motorky u něho ale žádné problémy nebyly. Takže jsem nejprve musel vyřešit – odstranit problém s volnoběžkou. Tuto jsem objednal z Ameriky, jelikož cena je úplně někde jinde než u nás. Když už nastal problém s volnoběžkou, přešel jsem radši celou motku, vyměnil kompletně náplně a dal nové brzdové destičky. Doufám, že teď už budu chvíli jenom jezdit.

No a teď abych trochu porovnal Yamahu s předešlými motorkami. S Yamahou mám zatím najeto jen něco málo přes 1 tis. km, ale musím napsat, že jízda, alespoň pro mě, je úplně úžasná. Tak třeba na Motorkářích.cz majitelé píšou, že je to takový poslušný pesan, musím s nimi jen a jen souhlasit. Motorka má perfektní brzdy, projíždění zatáček je s ní úplný zážitek, a to nejsem žádný závodník, že bych musel klopit na koleno. Motor je perfektní (pro mě), sice nemá velký výkon, ale krouťák velký hned od nízkých otáček, tak že bere hned odspodu a jízda do rychlosti tak 140 km/h je zcela pohodová. Dál už nemá cenu motorku moc trápit, přestože jede ještě o dost víc, ale zbytečně vytáčet motor se mě nechce, dost motorce chybí 6-ka, která by motoru ulevila. Dál, co mě na motorce velice příjemně překvapilo je spotřeba. Jezdím, jak jsem už psal spíše pohodovou jízdou, na volných úsecích silnic rychlostí 100 až 120 km/h dle tachometru a spotřebu mám vždy do 5-ti litrů. Ani se mě tomu nejdřív nechtělo ani moc věřit, musel jsem to přepočítat několikrát, ale je to tak. Posed na motorce mě taky vyhovuje, sedí se na ní vzpřímeně, a jelikož mám vyšší cestovní plexi MRA, tak na mě ani moc nefouká. Mé drahé polovičce, jako baťůžku se prý na motorce sedí pohodlně. Musím zatím proto Bulldu jen chválit, jízda na něm je pro mě naprosto skvělá. Přeci jen je oproti Hondě a Suzuki o dost mladší a prostě jízdními vlastnostmi o dost lepší. Doufám, že mě bude dobře sloužit.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku


TOPlist