Nastalo v minulosti pár okamžiků, kdy jsem cítil, jak motor ztrácí na výkonu a několikrát dokonce před křižovatkou na neutrál chcípl. Sice hned šel opětovně nahodit, ale evidentně nebylo něco v pořádku! Z moto fór jsem pochopil, že se mám zaměřit na čistotu palivového filtru a důkladné vyčištění a dotažení kontaktů na baterii! I stalo se, ale hledání filtru byl docela oříšek! Tady mi nepomohl ani internet, ani manuál! Nejsem skvělý mechanik, takže sundávání nádrže bylo malé dobrodružství..ale povedlo se! Jenže pod nádrží bylo všechno možné, ale po palivovém čerpadle a následně filtru ani památky! Nakonec jsem je ale oba načapal a to v místě, kde bych je teda nehledal! Na spodku nádrže, pod oválným deklíkem, ponořeni v Naturálu 95 tiše žili své životy! Po prvotním kontaktu jsem musel konstatovat, že filtr (malý hnědý pytlíček) je těžko vyjmutelný, tudíž asi samočistitelný! Pravděpodobně ho oplachovalo každé nové dotankování!! Takže kontrola spon a stavu hadiček a zpátky do nádrže.
Závěr- pokusný následný start dopadl výtečně..uvidíme až jak další provoz!
Závěr II- příležitostně jsem kontaktolem prostříkl všechny dosažitelné el. kontakty, čímž jsem donutil tvrdohlavou kontrolku neutrálu zase svítit!
Vlastník | Jenniks | |
---|---|---|
Vloženo | 27.2.2010 | |
Aktualizováno | 15.2.2022 | |
Zobrazeno | 7 554x |
Pokračování- závada se přeci jenom několikrát zopakovala, takže jsem cíleně navštívil Motobikes v Bylanech s cílem konfrontovat toto s mechanikem. Ani jsem příběh nemusel dovyprávět- okamžitě problému dal jméno- palivové čerpadlo...a vlastně jsem to podělal já sám! Jak mi mylo řečeno, tahle závada se objevuje u motorek, kde se k p. čerpadlu dostane vlhkost a dá se ji čas, aby se na zařízení podepsala! Přes zimu jsem měl v nádrži snad jen čtvrtinu benzínu a tak bylo zaděláno na problém! V reálu to vypadá tak, že pokud je čerpadlo celé ponořené v palivu, toto jej vlastně chladí a všechno funguje. Ve chvíli, kdy se nádrž skoro vyjede, čerpadlo se vynoří a zahřeje se víc, než je zdrávo..a tady začínají problémy!! Měl jsem možnost teorii vzápětí vyzkoušet v praxi- několik dní ježdění při vysokých teplotách a na delších štrekách..kdy jsem dotankovával novou "chladící benzínovou" kapalinu už po vyjetí poloviny nádrže...a naprosto bez jakýchkoliv problémů!! Takže za těchto okolností můžu bez obav jezdit dál..a opravu (výměnu čerpadla) můžu nechat až na zimu.