PROFIL MOTORKY

Yamaha XJR 1200 (1998)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Kalimerro
Vloženo 14.9.2013
Aktualizováno 16.4.2014
Zobrazeno 4 186x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Nastavení podtlaků karburátorů

Vloženo: 17.02.2014, Uskutečněno: 16.02.2014, Stav tachometru: 69500 km, Zhlédnuto: 165x


V úvodu bych chtěl podotknout, že se jedná o vcelku jednoduchou záležitost. kterou zvládne průměrně šikovný motorkář, stačí jen mít nezbytné měřáky podtlaků.
Při posledním servisu (seřízení vůle ventilů) jsem si všiml, že plynové lanko je na pokraji životnosti - na první pohled bylo vše v pořádku, ale pak jsem si všiml jednoho malého otřepu hned u bovdenu. Lanko jsem celé povytáhl ven a zjistil, že pod bovdenem zbývalo asi tak 20% materiálu, který nebyl potrhaný. Na jednu stranu jsem docela rád, že jsem na to přišel ještě dříve, než bych s nepojízdnou mašinou zůstal někde v dupě, jelikož toto není jak na fichtlu že :), na druhou stranu lanko stojí docela balík ale co už.
Vzhledem k nutnosti vytáhnutí karburátorů při výměně lanka (lanek - jsou totiž dvě) jsem raději počkal s nastavením podtlaků až dorazí nové plynové lanko, jelikož bych to já trumbera určitě demontáží a montáží nějak rozhasil. Výměna lanka proběhla poměrně bez zásadních potíží, u této práce je potřeba mít hlavně trochu toho montérského štěstíčka, protože nasunout decelerační lanko může být otázkou minuty, ale taky půl hodiny.
Lanka jsou na místě, chod je plynulý jedna radost, tak šup s karburátory zpět na místo a zahřát motor. Poté co si to motor ševelí bez sytiče na volnoběh tak začíná samotné nastavení podtlaků.
Doporučuji si předem připravit nějakou náhražku nádrže - prostě nějakou vhodnou nádobku s hrdlem, na kterou se dá připevnit hadička od benzínu, která vede do karburátorů - to vše proto, jelikož nádrž bude při nastavování dole.
Demontuje se sedlo, postranní kryty a nádrž. Z karburátorů se sejmou zaslepovací čepičky a podtlaková hadička co vede do palivového kohoutu. Nasadí se hadičky postupně od 1. ke 4. válci tak, aby i pořadí na měřáku bylo stejné. Stačí nastartovat a sledovat hodnoty. Jak motor pracuje tak hodnoty na měřáku skáčou nahoru a dolů, toto se mění s přidáním plynu. Jestliže nejsou naměřené hodnoty totožné je potřeba je seřídit.
Začíná se seřízením 1. a 2. karburátoru (počítáno jako válce zleva ve směru řidiče) pomocí levého šroubku. Poté se nastaví 3. a 4. karburátor šroubkem úplně vpravo a následně se seřídí 1. a 2 s 3. a 4. karburátorem středovým šroubkem. POZOR! Při točení se šroubkem na něj netlačit - ovlivňuje to naměřené hodnoty. Naměřené hodnoty by měly být stejné - jestli ne tak opakovat dokud nebudou stejné. Přidáním plynu by si mělo vše sednout - poté je je potřeba znovu zkontrolovat naměřené hodnoty. Měřák je možné sundat.
Nezbývá než nasadit čepičky a hadičku na karburátory, nasadit nádrž, kryty a sedlo a užívat si libový chod motoru s přiměřenou reakcí na plyn.
Při zahřátém motoru jsem ještě vyměnil motorový olej i s filtrem takže sezóna může klidně přijít.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Seřízení ventilů

    Tak jsem se rozhodl se na to vrhnout sám. Na internetu je spousta informací ohledně tohoto úkonu, k dispozici mám taky manuál od Haynes takže jsem to pojal jako další návod i s popisem špeků. Vše začíná sundáním sedla,

    Typ: Údržba
    Vloženo: 06.02.2014
    Uskutečněno: 05.02.2014
    Tachometr: 69500km
    Komentářů: 2x


TOPlist