Yamaha FZS 600 Fazer (1999)

Vlastník Fazer-FZS
Vloženo 25.1.2013
Aktualizováno 19.4.2022

Vloženo: 23.05.2013, Uskutečněno: 18.05.2013, Stav tachometru: 45230 km, Zhlédnuto: 12x

Jak to všechno začalo.
Při loňské dovolené,trávené v hlubokých lesnatých hvozdech šumavských mě při jízdě automobilem napadla ta správná myšlenka. Cesty jsou zde krásné,krajina nádherná a na motocyklu si užívat zdejší silnice a jejich zatáčky. Nezapomněl jsem na tuto myšlenku a počátkem ledna tohoto roku jsem se pustil do realizace výletu na Šumavu.
Po přepočítání trasy a zjištění kolik kilometrů nás to vlastně čeká,bylo moje rozhodnutí jasné. Musíme zde zůstat přes noc,abychom to přežili ve zdraví a akce se nezměnila na nešťastnou jízdu se spoustou kilometrů a bolavými zády. Mé sny a představy se podařilo naplnit,cílem byla obec Kvilda,která svojí polohou umožňuje pěkné vyjížďky po okolí,dalším kritériem bylo slušné ubytování a zaparkování motocyklů do garáže což se rovněž zdařilo zrealizovat. Jenom s termínem šumavského výletu se mi jaksi nedařilo vymyslet to správné datum,aby to všem účastníkům vyhovovalo a počasí nás teplotně nezradilo. Po konzultaci s účastníky zájezdu padlo datum na 18-19.5.2013. Bylo rozhodnuto takto 9.ledna tohoto roku,ubytování potvrzeno,zaplaceno a zbývalo již to dlouhé čekání.

Po 4 měsících čekání...

Uteklo to jako voda,říkám si když po ránu zjišťuji,že je dnes 9.května a čtyři dlouhé měsíce jsou pryč jako nic. Připomínám kolegům motorkářům,že se blíží naše moto dovolená na Šumavě a s úsměvem dodávám,že nezapomněli a těší se stejně jako já. Seznamuji je s naplánovanou trasou,zastávkami k odpočinku a obědu. Nastiňuji možnou trasu vyjížďky šumavskými cestami,na tom se dohodneme zřejmě až na místě dle stavu sedacích svalů našich hýždí

Sedm dnů do T mínus 0

Týden před plánovaným odjezdem se nám vzdává kolega ze zdravotních důvodů,má problémy se zády a nechce nic riskovat. Nedivím se mu,taky bych to vzdal,přeci jenom je to kus cesty. Další negativní zprávou je výhled s počasím,týdenní výhled je špatný,má pršet bohužel o víkendu. No uvidíme,říkám si,nejhůře pojedeme autem,ale to nebude jaksi ono,když to měl být moto výlet. Aby toho nebylo málo tak další kus odpadl,kolegovi přišel poukaz k nástupu do lázní prakticky ihned,takže 3 dny před startem nás z pěti statečných zůstala sestava 3 motorkářů.

Den startu,sobota 18.5.

Vzbudil mě ranní déšť,tedy spíše pořádný slejvák a říkám si"je to v pr..." Pustím počítač a koukám na meteo radar,pršet by mělo tak do 8 hodin,potom už žádné mraky nejsou,naděje umírá naposledy,říkám si.
Odjezd je naplánován na 8:30,po osmé jsem v garáži,připevňuji tankvak a oblékám se zatímco Lizi jak říkám svojí Yamaze si bručí vesele na volnoběh před garáží. Měl bych podotknout,že nakonec jedeme čtyři na třech motorkách. Aby byla přeci jenom lepší účast tak jsem vzal za sebe mého syna,nadšeného fotografa a mám o starost méně,že se postará o fotky z výletu.
Neprší,je to neskutečný štěstí,obloha se místy i protrhává,věřím v úspěch a nic jiného. Kolegové taky dorazili,zde bych se měl váženému případnému čtenáři zmínit na čem to vlastně jedeme. Míra sedlá KTM LC04,Marťa jede na Suzuki GSF 600 Bandit a já se synkem sedíme na Yamaze FZS 600 Fazer.
Tak jsme na strojích je po půl deváté,odjezd na Šumavu nastal,opouštíme ženy,děti,přítelkyně,obec. Je před námi dlouhých 207 kilometrů,jdeme na to.

Cesta na Šumavu.

Jedeme nejkratší cestou,aby nám zůstaly síly na šumavské zatáčky. První zastávka je na benzince v Telči,máme sucho v nádržích,protřepeme nohy,cigaretka,kafe a ve směru Jindřichův Hradec,Třeboň,České Budějovice,Vimperk. Nebudu zde váženého čtenáře unavovat cestou,která probíhala v cestovním tempu okolo 90-110 km/hod po státních silnicích. Většinou po 50 km zastavíme,Marťa si bafne,synek narovná nohy já kouknu do mapy a frčíme dál. Do Vimperku přijíždíme ve 13 hodin,máme zde v plánu oběd v hotelu Terasa,kde jsme se zastavili při loňské dovolené. Před druhou odpolední vyjíždíme z Vimperku na Kvildu,ubytovává se od 14 hodin,takže to bude jak říkáme akorát. Penzion Kilián na Kvildě nás uchvátil,opravdu krásná stavba,kombinace dřeva,kamene a skla se hodí do zdejšího prostředí.
Ubytováni jsme,odpočineme a plánujeme co dál. Mám připraven okruh cca 67 km,seznamuji kolegy co a jak. Z Kvildy vyrážíme na Rejštejn,Kašperské Hory kde zastavujeme na odpolední svačinku a kolegům doporučuji zdejší moto muzeum.
Měl bych se zmínit o počasí,odpoledne je nádherně slunné,teplé a to co bylo ráno je jako mávnutím kouzelného proutku pryč.
Dále vyrážíme z Kašperek na Řetenice,Stachy,Zdíkov,Masákova Lhota,Kvilda. Máme toho tak akorát,nesmíme zapomenout na cestu domů,která bude o padesát kilometrů delší,protože máme v plánu to vzít okolo Lipna.
Zaparkováno,odchod na večeři a okolo půlnoci se jde spát,ráno je hned.

Den druhý,neděle 19.5.2013

Po vydatné snídani opouštíme penzion Kilián,motorky si pěkně odpočinuly my také a vyjíždíme z Kvildy. Motá se zde kupa pumpičkářů,dávám na ně pozor,vlastně jsem to nezmínil,že to vedu tu naši sestavu,vymyslel a naplánoval jsem to já,takže vím kudy se mám jet. Z Kvildy je dlouhý sešup do Borové Lady,pozoruji jak mohutní pramen Teplé Vltavy,nádhera. Cesta nás vede do Horní Vltavice kde pokračujeme směrem na Strážný. Zastavujeme na benzince OMV,docela mě zde zaráží vysoká cena benzínu,u nás je na litru o 1,5 i 2 koruny méně. Po natankování letmo přepočítávám spotřebu,Yamaha v plné zátěži,cestovním režimu s rafičkou otáčkoměru pohybující se mezi 3-5 tisíci otáček,několikrát jsem ji vzal na desítku,ale jenom při předjíždění. Spotřeba je 4,9,řekněme 5 litrů na sto km. což je pěkné.
Pokračujeme okolo Vltavy k Lipnu,Volary,Želnava,Horní Planá,Černá v Pošumaví,Frymburk. Zde je naplánována zastávka k obědu,říkám si,že městečko Frymburk je takové malé,české Monte Carlo,lodě v přístavu,nádhera.
Oběd super,čas nás tlačí,jedeme dále na Lipno nad Vltavou,Vyšší Brod,Dolní Dvořiště a zde nás zastihuje deštík z němec se hrne bouřka,obloha je černá,mraky nízko,honem,rychle k Budějovicům
Rychle se přesouváme po E 55 na Kaplici,Velešín,kde přestává pršet a obloha je zase modrá co však přibylo je silný nárazový vítr jižního směru. Za Velešínem opouštíme E 55tku,odbočujeme vpravo na Římov,Strážkovice,Ledenice,Slavošovice a najíždíme na silnici E 49 k Třeboni. Zde máme v lázních Aurora našeho kolegu Jiřího,který měl býti s námi,ale lázně mu změnili plány,zdraví je přednější a důležitější. Poprvé vytahuji navigaci,abych se po Třeboni nemotal. Jiřík byl rád,že nás viděl,zároveň smutný,že nejel,ale není všem dnům konec však se ještě podíváme po světě.
Třeboň za námi,vítr sílí a je to nepříjemný,celkem to s námi na Yamaze cvičí,musel jsem snížit cestovní rychlost 80-90 km. Synek se vzadu začíná vrtět,brní ho nohy,zvláště ta pravá co je stupačka u výfuku,přenášejí se na ni hodně vibrace. Budu je měnit za pogumované. Cesta utíká,projíždíme Jindřichovým Hradcem,už jsme skoro za humny a začínáme pociťovat únavu,záda i sedací části se ozývají. V Telči zastavujeme na benzince,posvačíme,kávička a potkáváme zde motorkáře který jede z Ostravy do Českých Budějovic,když nám říká co má za sebou kilometrů,tak mě přijde,že jsme nenajeli nic Z Telče zbývá necelých 40 kilometrů k domovu,jedeme pomaleji,už se blížíme k domovu a nikam nechvátáme.
Je po půl šesté odpolední,jsme doma,všichni živí,zdraví,bez závad ač unaveni jsme nadšeni,povedlo se dlouho naplánované a tak by to mělo být.

Epilog naší výpravy na Šumavu.

Je to vlastně štěstí,že se vše vydařilo,stroje i lidé vydrželi,počasí se umoudřilo. Komu za to poděkovat? Nevím,ale díky. Splnila se mi myšlenka,sen,který došel k praktické realizaci a naplnění. Nechal jsem tam kousek srdce,je to nádherný kraj a rád se budu vracet.
Najeto za oba dva dny 532 kilometrů,pro někoho moc,pro někoho málo a pro nás jak říkám "akorát"
Děkuji váženému čtenáři,že vydržel až do konce naší moto dovolené,bude mi potěšením,že se to podaří někomu dočíst až do úplného konce.

S přáním hezkých moto dnů a šťastných kilometrů se loučí Fazer-FZS alias Jiří.