Tak jsem se konečně v úterý 20.listopadu dokopal zazimovat a udělat výměnu provozních kapalin. Udělal bych to už dřív, ale potýkal jsem se s problémem "dostaň moto na universální stojany" . Nakonec přišlo na řadu broušení, sváření a lepení gumových výstelek a hle, najednou jsem dostal berušku s koly do vzduchu takřka sám. Tímto bych poděkoval svým přátelům vrtačce, fréze, svářecímu invertoru a samostmívací přilbě .
No i při vlastní výměně kapalin jsem došel k závěru "Vendo nevěř všemu co manuál píše". Hned na začátek podotýkám, že jsem upustil od experimentace s mazivy a zajel do Yamahy, kde jsem zakoupil Yamalube 10W 40 FS4 plná synth., origo olejfiltr a chladící směs také od Yamalube. Zde bych svůj zájem rozvinul. Překvapila mě informace, že z výroby je tam zelená, která se pak už nedá sehnat a tak jsem zakoupil růžovou. Nu což je to od jednoho výrobce a budu přece měnit ne jen doplňovat.
Tak jsem dle "chytré knihy" vypustil ze spodní roury kapalinu, demontoval doplňující nádržku a propláchnul destilovanou vodou a toto jsem několikráte provedl i se systémem (chladič) až i tam vytékala průzračná neobarvená voda. Na závěr jsem už jen vlastní tlamou profoukl všechny hadice, smontoval systém a hurá do nalévání. Po první flašce jsem pojal smutek. Barva tekutiny vesele přibírala na zeleném tónu. Ujistil jsem se telefonátem Yamaháckému odborníkovi, že o nic nejde a pochopil, že spodní vývod z chladiče je až 3 cm nad jeho dnem. V chytré knize zřejmě tentofakt opoměli a já jsem již neměl chuť celý proces opakovat s navíc kompletní demontáží chladiče . Navíc kombinace růžové se zelenou je poměrně vkusná barva .
Nyní koleji. Samo o sobě je výměna oleje hračkou s rozhozením pár plastů. Ne tak je tomu již přivýměně filtru. Pro mě nesrozumitelná spleť svodů zabránila snadné demontáži starého filtru odborným klíčem zn. Hazet. Ještě, že mám po otci velké instalaterské kleště vyznačující se svou hubeností a velkým svěrem. Totálně rozjebaný filtr po půl hodině opusti závitové hrdlo motoru uf . Nandal jsem nový a za mocného přemýšlení jsem najednouobjevil fintu jak hajzlíka dotahnout, a to i stanoveným momentem. Naplnil jsem a uvedl motor do chodu. KRÁSA motůrek jen chrochtá. Tímto rovněž děkuji servisnímu technikovi Yamahy za radu, že mu to bude chutnat, ano chutná a moc.
Dnešního dne tj. 1.12.2012 se možná odhodlám i kekroku čištění řetězové sady, i když lenost, se kterou jsem dnes opustil lože je na vysoké úrovni a představa práce u mě vyvolává alergické kožní reakce . No alespoň se s beruškou půjdu večer pomazlit a podrbu jí na stříkačce jak to má ráda.
Vlastník | VendaPohodarH9 | |
---|---|---|
Vloženo | 10.10.2012 | |
Aktualizováno | 29.3.2014 | |
Zobrazeno | 1 748x |