PROFIL MOTORKY

Honda XL 600V Transalp (1997)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Gouda
Vloženo 21.8.2011
Aktualizováno 5.10.2013
Zobrazeno 1 265x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Zkušenosti, servis a vylepšení

Vloženo: 10.07.2012, Uskutečněno: 10.07.2012, Stav tachometru: 45138 km, Zhlédnuto: 2x


Tak jsem se konečně odhodlal k tomu, napsat něco o svém Alfonsovi a přidat pár zkušeností. Mám najeto přes 4000km, což není úplně moc, ale snad už o motorce něco vím.
Na jaře jsem absolvoval technickou prohlídku a základní servis. (Když jsem Alfonse loni v srpnu koupil, nebyl čas a hlavně chuť odstavovat ho do servisu.) Vyměněny byly všechny tekutiny a proběhla kompletní prohlídka. Kraťas (místní servismen) konstatoval, že motorka je ve špičkovém stavu. Nikde ani náznak nějakého pádu, tlak ve válcích 11, ventily jako nové, dobíjení bez problémů. Jedinou drobnou závadou tak byla ložiska řízení, která byla vyběhaná - původní kuličková tak byla nahrazena kuželíkovými. To už by mělo být téměř na vždy.
Pak přišly na řadu moje zásahy. Jedním z největších bylo povolení centrální pružiny. Původní majitel jezdil hlavně ve dvou, naložený a po silnici. Tento zásah byly trochu alchymie - dlouho jsem nemohl najít nic, podle čeho to nastavení udělat. V originál Honda servisu mi dokonce řekli, že se do toho lézt vůbec nemá. Nicméně v anglickém menuálu jsem se dočetl, že to možné je (a dokonce ve slušném rozsahu). Problém bylo zjistit aktuální délku tlumiče, ale i s tím jsem si nakonec poradil. Abych nemusel vše sundávat, došlo na trochu prasácký styl - do ruky starý velký šroubovák a kladívko. Matku jsem nastavil asi na dvakrát, po prvním povolení se mi to zdálo až moc. Teď jsem spokojený, zadní tlumič jde souběžně s předními, v terému lepší konfort a přitom Alfons neztratil nic z přilnavosti na silnici.
Pak už jen optická a praktická vylepšení - přibyly padací rámy a top case od Givi. Maxia, na dvě helmy, což je víc než praktické. Dlouho jsme řešil, zda koupit na bok hliníkáče, ale vzhledem k tomu, že jsme při koupi vyhandloval i originál plasťáky, zůstávám u nich. Až umřou, půjdu jednoznačně do hliníku, s ním ta motorka vypadá jako skutečné enduro na cesty necesty.
A nakonec ty zkušenosti. Alfons je skutečně splněným snem. Má výborný zátah od spodních otáček, krásný zvuk a dostatečný výkon na jakoukoliv cestu. Dálnicím se vyhýbám - za prvé mě nebaví jen tupě sedět a držet řídítka, za druhé holt šestistovce přece jen chybí šestka. Takže těch 130 už není cestovní rychlost pro ni. S motorkou jse projel silnice, polňačky, lesní cesty. Všude je jako ryba ve vodě, jen v terénu holt zlobí silniční pneu (Michelin Anake). Takže se chystám přejít na nějaký univerzálnější dezén - něco ve stylu E-07 nebo E-10 od Mitasu. S nastavením pružiny je možné (a dle mého i vhodné) si trochu pohrát, každému dle stylu a hmotnosti sedí něco jiného. Anglický manuál je úplně v pohodě, i ti bez angličtiny z něho musí pochopit vše.
Toť prozaím vše, pokusím se být zodpovědnější a psát častěji. Gouda

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Vánoční vyjížďka

    Musím se s vámi podělit o zážitek ze včerejška. Neodolal jsem "krásnému" počasí, osedlal Alfonse a vyrazil na krátkou projížďku. Zažil jsem už s počasím ledacos: Padající sníh 1. května, mého syna, v tričku s krátkým ru

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 30.12.2011
    Uskutečněno: 30.12.2011
    Tachometr: 40519km
  • Zkušenosti s Alfonsem

    Po delší odmlce zdravím všechny, i ty, co tohle nečtou. Od léta mám najeto cca 1500km, takže můžu jen potvrdit to, co jsem psal v úvodu - transalp je skvělá motorka, prozatím jsem nenašel žádnou slabinu. Teda, pomíjím d

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 30.12.2011
    Uskutečněno: 01.12.2011
    Tachometr: 40123km


TOPlist