Hned po prvním prozkoumání motokufru a upevňovací plotny bylo jasné, že se montáž neobejde bez trošky impovizace. Potěšující je, že má Blata na ploše za sedačkou připravené 4 díry se závitem v rámu a dokonce i s odpovídající roztečí pro plotnu. Problém je ale v tom, že jsou díry moc blízko u sedačky. Tudíž by plotna i v krajní poloze zasahovala přes sedlo. Bylo tedy potřeba vymyslet takové uchycení, aby se plotna dostala více dozadu. Uvažoval jsem nad výrobou různých držáků z oceli nebo hliníku. Při tom jsem ještě přemýšlel jak by se z té ´´ošklivé věci´´dalo vytěžit co nejvíce užitných vlastností. Pak mě napadla bláznivá myšlenka: ´´ Co takhle použít překližku?´´ . I otec zprvu pochyboval nad mým duševním zdravím, ale já už měl prostě jasno.
Pomalu jsem se dal do práce. Nejilustrativnější jsou asi fotky. Nejprve jsem navrhl tvar a vytvořil šablony. Poté vyřízl desky, opracoval je, slepil, sešrouboval a nakonec nalakoval černou akrylátovou barvou. Vrchní deska z 12mm silné voděodolné překližky slouží pro upevnění a vystužení plastové plotny. Bude tak možné se za plotnu (nosič) při jízdě držet (pokud tam nebude box). Samotná plotna by totiž jinak takové namáhání nevydržela. Spodní deska z 15 mm (zesílen na 25mm) překližky (také voděodolné) je tu mimo jiné proto, aby plotna tolik nezakrývala světlo. Do spodní části nosiče jsem ještě přimontoval 2 oka, ...třeba se někdy budou hodit . Pro upevnění plotny k nosiči jsem zvolil vruty spolu se čtvercovými podložkami z hlinikového plechu. Celek sedí na hlinikových ´´sloupcích´´, které přenesou tlak na větší plochu a zaručí tuhé spojení s rámem (za jejich výrobu vděčím tátovi). Skrz sloupky prochází 4 upevňovací šrouby do rámu.
Když to shrnu, tak celá výroba byla docela náročná a zabrala hodně času, ale s výsledkem jsem spokojen. Myslím si, že se v rámci možností podařilo vytvořít docela užitečnou věc na cesty a doufám že bude dobře sloužit. Design samozřejmě dostal těžkou ránu, ale s tím se toho moc vykouzlit nedalo. Co se týče váhy, tak přibyla zátěž cca 1,1 kg, což snad Blatka ještě uveze . A kdyby né, tak demontáž a návrat do původního stavu je otázkou pár minut.
Nakonec jsem ještě udělal takové drobné opatření na boxu. Nelíbilo se mi totiž, že maximální otevření víka nezachytí žádné masivní dorazy, nýbrž jen dorazy v plastových pantech. Jak se znám, tak bych panty dřív nebo později neopatrností vylomil . Abych nemusel vrtat, tak jsem si sehnal 4 plastové samolepicí věšáčky, vytvořil z nich jakási poutka a ty nalepil na víko a spodek boxu a nakonec je propojil šňůrou. Zanedlouho se ale poutka sami odlepily, tak jsem zkusil použít tavné lepidlo. Doufám že to vydrží o trochu více...jsem zvědav.
Co se týče jízdy, tak jsem zatím jednou krátce vyzkoušel jako spolujezdec nosič pro držení a můžu říci, že proti originálním madlům je to mnohem lepší.
Ohledně kufru mám zatim postřehy takové, že 1) Blata by klidně vzhledově snesla i větší topcase (např. 35 L), 2) bílý nelakovaný plast se snadno zašpiní, 3) někomu se může zdát bílý kufr jako pěst na oko, 4) nastupování a vystupování je horší než jsem čekal , a za 4) donedávna byla moje sestra odpůrce motokufrů, a nyní byla s kufrem už podruhé na nákupu .
Vlastník | Martic | |
---|---|---|
Vloženo | 11.10.2009 | |
Aktualizováno | 24.5.2012 | |
Zobrazeno | 28 167x |
Jo jo. Ještě nedávno bych si nedokázal ani ve snu představit, že budu vozit na motorce dřevo .
Praktičnost nade vše...koneckonců ani design není nejhorší, dřevo je přírodní materiál a ten je nejlepší