Tak tady je můj první záznam do deníku a hned smutný.
Jednoho pošmourného pátečního odpoledne jsem se posadil na motorku, za sebe hodil batůžka a vyrazili jsme z Prahy domů na venkov. Neujeli jsme ani 3km, když motorka do kopce ztratila tah a začala prskat do výfuku, byla ráda, že udržela rychlost.
Myslel jsem, že jsem podcenil saharu v nádrži a tak jsem po kilometru zajel na benzínku. Po natankování rekordního množství benzínu mi spadl kámen ze srdce, ale jen do doby, než jsem se pokusil nastartovat. Nechtělo to chytit a než jsem se rozkoukal, byla pod motorkou louže benzínu.
Po hodině laborování, rozebírání a telefonátů se servismanem jsem motorku složil, zamknul a kamarád mě obětavě autem odvezl domů.
Jelikož jsem životní optimista, tak jsem si stále ještě myslel, že to je jen prkotina, že se mi ze dna nádrže uvolnila nějaká špína a ucpal se některý karburátor.
Když se ale nakonec mašina dostala do péče servismana a ten vyčistil karburátory, zjistili jsme, že tam zrada není a pátrali dál.
Nakonec jsme našli podpálený ventil a když jsme hledali proč, zjistili jsme, že jsou všechny válce pěkně zaolejované => pístní kroužky a válce už mají tak naběháno, že motor potřebuje generálku!
To bylo ale překvápko, když motor dle tachometru neměl naběháno ani tolik aby šel na první seřízení ventilů (provádí se ve 24000km)
Po rozebrání jsme zjistili, že motorka má stříkaný rám a že je to nejspíš velmi zdařilá kompilace na téma Honda CBF 600S
Dokonce tak zdařilá, že ani kamarád co jezdí profi závody na moto a byl jí se mnou vybírat nepoznal, že to není origo a chválil že ani ve 180km/h motorka nikam netáhne když se pustí řidítka.
Rozebrání motoru potvrdilo vysoký náběh motoru, jak na ojnicích, tak na klice bylo jasně patrné, že tahle motorka někomu dlouho a věrně sloužila.
Jen škoda, že pan bazarník neměl pro vysoké číslo na počítadle kilometrů pochopení. Těch 13000km které na něm vykouzlil se mu nejspíš zdálo lépe sednoucí k pěknému vzhledu mojí krásky
No ale konec dobrý všechno dobré. Byl konec sezóny, tak si mašinu nechal na celou zimu pan servisman a příkladně o ní pečoval, dokonce tak příkladně, že z jarního vyúčtování se mi trošku zamotala hlava(cca 40k)
Motorka má tedy motor po kompletní G.O.:
- výbrus
- nové a ručně dovyvážené písty na stejnou hmotnost
- repas klikovky
- všechna nová ložiska
- seřizovací podložky ventilů
- a pár dalších drobností
No a já jsem s novým motorem strávil celé jaro 2009 poctivým zajížděním, které jsem dokončil vlastně až na dovolené, ale to už bude na další záznam do deníku.
Jen škoda, že s panem bazarníkem nebyla řeč a že motorce nevydržela nízká spotřeba ze začátku zajíždění. I když ta druhá věc bude pravděpodobně nějak souviset s poměrně často vyvráceným zápěstím na plynové rukojeti
Vlastník | johny.mnemonic | |
---|---|---|
Vloženo | 9.6.2008 | |
Aktualizováno | 9.5.2018 | |
Zobrazeno | 7 812x |