Prvním majitelem byl můj otec, ale ve svém aktivním (nejen motocyklovém) důchodovém věku pochopil po roce, že TGB Bullet 125cm bude přece jen lepší a Tapík 50 dostal nové bydliště u nás doma. T.č. jej využívá nejstarší dcera.
Motorka koupena od FIRMA:ASP Group (Žebrák)
Výška jezdce: 173 cm
První dojmy - Ideální skútr do města- lehký, rychlý, malý a úsporný. Variátor při rozjezdu počká na vyšší otáčky a pak hurá a smrt v očích: 25...35...až 65km/hod. Semafor a stop! A znovu kotel :-)
Recenze
- stroj si vybral nás. V rodině jej měl rok můj otec, ale upgradoval na 125ccm a ve stejné době jsme řešili vhodný jednostopý stroj pro dceru. Na začátky byla proto dvoutaktní padesátka s variátorem ideální.
- brzo po zajetí byla otevřená, takže dá pohodobě 65km/hod dle GPS (tachometr kecá o 10% navíc)
- spotřeba nula nula nic- asi kolem 2.5 l benzínu/100km + oddělená nádržka na 2T olej.
- do menšího města ideální. Jezdíme se skútrem (jak dcera, tak já) systémem vypnuto-zapnuto, plynová rukojeť je vcelku zbytečný luxus a jsme po městě i kousek mimo plně spokojeni.
- pod sedačkou prostor pro JET přilbu a lékárničku a trochu malých nesmyslů
- doplňky: mini plexi, kufr za spolujezdce, samolepky Yamaha
Nevýhody:
- dvanáctky kola jasně dají najevo, kde je na silnici díra, kanál apod...
- když netočí motor, světla skomírají- hlavně ta zadní, zkusím přes zimu LEDkové žárovky
Více dalších provozních zkušeností - deník motocyklu !