Jelikož mě jízda v terénu bavila čím dál víc a se seriovou jawou to už v terénu moc nešlo přišel čas na změnu a jelikož finance nebyly přišla na řadu přestavba a za skoro žádné peníze se podařilo hodně muziky
Výška jezdce: 185 cm
První dojmy - měl jsem jawu 250 typ 559 které byla skoro na odpis je to ta černá co jsem popsal již dříve a co skončila jako nepojízdrná - tlumiče byly zaseknuté a tak jsem jí rozebral a na to jsem sehnal další jawu 250 a rozhodl se pro razantní přestavbu aby jízda v terénu byla pohodlnější
Recenze
MOTOR - pocházel z jawy co jsem měl už předtím motor byl odzkoušený a jel perfektně ikydž jsme ho týrali celou zimu a to i na směs techničáku a toluenu, jediné co jsem na něm udělal bylo uprava karterů u řetezky a u karburátoru a to spíš kvůli snadnému přístupu a čištění upravil jsem i víko zapalování aby nečistoty které nabírá řetěz nezůstávali u řetězky a snadno se čistily
Rám - odřezáno vše co bylo navíc a předělány úchyty zadních tlumičů a tlumiče jsem koupil na burze z vraku MZ, přední byly originál
-na rám byly navařeny úchyty pro tlumiče MZ
Zadní kyvka ta zabrala hodně času protože jsem tam chtěl mít 19" kolo s drapákem takže jsem měl 16" kyvku a tu jsem musel prodloužit na tu jsem tedy navařil z jiné kyvky prodloužení cca 15 cm tak na dýlku to bylo v pohodě a ted se musela ještě cca o 3 cm rozšířit aby se tam vešel i drapák takže kyvka se u čepu nahřála autogenem a roztáhla se a v cca první třetině se srovnala a u osy byla cca o 3 cm širší cca 1 cm u rozety aby nešel řetěz do drapáku a 2 cm na druhé straně, a bylo hotovo a já mohl používat vyřazené drapáky za závodů
geometrie - na to že se to vše dělalo na koleně vyšla perfektně moto nikam netáhlo a sváry na kyvce drží asi do těd
kola rozměr ráfku 19 přední i zadní později přední 21
plasty a maska co dům dal ...
úpravy výfuku 2-1, uprava zadní brzdy místo lanka předěláno na táhlo a jawa začala konečně i brzdit !
motorku jsem zkompletoval jezdil celý rok a následný jsem komplet rozebral a dostala nový lak ( nátěr) vychytali se drobné mouchy malinko ještě vylepšil vzhled
jestli se přestavba zdařila posudte samy
celkem mě to vše stálo cca asi 3 tis , nepočítám čas toho bylo nepočítaně
s touto moto jsem jezdil asi 3 sezony bez jakýchkoliv problémů a s minimem udržby spíš se jen lil benzín a jezdilo a jezdilo