Na to kolik je "Sardeli" let, utíká jak za mlada.
Výška jezdce: 182 cm
První dojmy - Sakryš, na tom bude spousta práce! Ano, motorka mi hned padla do ruky. Uchopil jsem ty tři zkroucený a převařovaný trubky a šel je naložit do kufru auta. :-)
Recenze
Továrna Saroléa, založená Josephem Saroléou roku 1850, patřila mezi průkopníky belgického, ale i světového motocyklového průmyslu. Vznikla původně jako zbrojovka, ale koncem 19. století zahájila výrobu jízdních kol, kterou od roku 1901 doplnila motocykly vlastní konstrukce. Jejich motory byly od počátku natolik dokonalé, že je dodávali mnohým jiným výrobcům, vč. anglických. Továrna se vždy vyznačovala zdravým konservatismem, skloubeným s nejmodernější technikou. Výrobní sortiment se specializoval výhradně na jednoválcové stroje, na nichž je patrná technologická vývojová kontinuita. Výjimku tvoří dva dvouválcové typy. Jeden z počátků výroby jako konkurence čtyřválcům FN, druhý z padesátých let, jako labutí píseň značky, marně se snažící čelit konkurenci anglických strojů. Je s podivem, jak velmi málo se zachovalo strojů Saroléa, když např. koncem dvacátých let to byla šestá nejprodávanější značka na čsl. trhu. Továrna vyráběla krom motocyklů a velocipédů také letecké motory, obchodní tříkolky nebo vojenské speciální sidecarové kombinace. Značných úspěchů dosáhla značka Saroléa i na sportovním poli. Firma, tak jako mnohé jiné, zanikla roku 1960 v důsledku poválečné motocyklové krize.
Typ 22F byl posledním modelem poháněným řemenem. Od roku 1921 se sportovní pětistovky i turistické 550 vyráběly rovněž s celořetězovým pohonem. Řetězy však byly v té době značně drahé a také se často trhaly. Proto dlouho mnozí zákazníci upřednostňovali levnější řemenové provedení. V roce 1923 zřídil ing. Jiří Formánek generální zastoupení Saroléa pro ČSR a pochopitelně zpočátku nabízel především levnější, tou dobou již výběhové, typy motocyklů. O bližším osudu tohoto konkrétního stroje není nic známo. Dle výrobního čísla byl patrně vyroben až na podzim roku 1923. Nakonec skončil ve značně zuboženém stavu ve starém železe. Zachránil jej jeden jihočeský sběratel, jemuž se však nedostávalo sil na renovaci, a tak jej na jaře roku 2004 prodal. Během jednoho a půl roku prošel tento vzácný motocykl náročnou renovací.
Výrobce: Maison Saroléa, Herstal – Liege, belgie
Rok výroby: 1923
Obsah: 550 ccm
Vrtání / zdvih: 85 / 97 mm
Výkon: 15 HP / 2200 ot/min
Zapalování: magneto Bosch
Karburátor: anglický, zn. Amac
Mazání: ztrátové; ruční pumpičkou v nádrži, doplněnou regulovatelným kapátkem
Pneu: falcové, 20 - 3
Převodovka: anglická zn. Sturmey–Archer; třírychlostní; primár řetězem, sekundár na klínový řemen
Brzdy: přední ráfková, zadní špalíková působící na hnací řemenici
Váha: 100 kg
Rychlost: 85 Km / h
Spotřeba: 4 litry benzinu a 0,5 litru oleje / 100 km
Text je zkrácená a upravená verze z mého webu
Informace o motocyklech Saroléa jsou dostupné na www.sarolea.cz
Tohle je tak protivnééééj chlap, že si koupí rovnou dvě motorky, aby dostával víc hvězdiček!
To už je vrchol, tohle to...!
Motorka je málo elektronická, nemá ABS a konektivitu a nedají se volit programy, "race", "cross" a "rain".
Takže nedostane žádnou hvězdičku, protože nemá ani kapotáž a bláááástry a hliníkové kufry v základu.
Všechny "punkty" dávám za naprosto geniální zábranu proti ztracení čepiček na ventilcích pneumatik.
Ano, ten řetízek je zcela geniální, o tom není žádná diskuze!!!
Kdo z vás chytráků s "bávem", případně s japoncem má něco tak vymakaného?
za 3 tandémové fotky 10
Nádhera a luxus. Gratuluji ke krásnému motocyklu. Mám Gnome Rhone 500D 1925 , bohužel už nemá řemen. Zatím se s ním učím a léčím neduhy. Ať Vám to jezdí o 106
Krasavice v nejlepších letech
SUPER Úžas, obdiv každopádně ale spojený s přáním jen tak dál!