PROFIL MOTORKY

Saroléa 22F (1923)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník
Vloženo 26.10.2005
Aktualizováno 2.10.2007
Zobrazeno 534x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Továrna Saroléa, založená Josephem Saroléou roku 1850, patřila mezi průkopníky belgického, ale i světového motocyklového průmyslu. Vznikla původně jako zbrojovka, ale koncem 19. století zahájila výrobu jízdních kol, kterou od roku 1901 doplnila motocykly

Recenze

Cesty: Zatím nic, renovaci jsem dokončil až na podzim 2005. Už ale zabublala a ten otevřený "laďák" má úžasný zvuk. Jsem zvědavý na jaro; na "řemenu" jsem ještě nejezdil. *** Tak jaro je tu a já se ještě nesvezl. Přepadla mne náhlá rekonstrukce bytu a tak na nic není čas. Ale už se to chýlí a tak snad konečně dojde i na "Sardel". Zatím chudinka stále jen smutně stojí v koutě garáže. *** 20.7.2006 JEDE!!! Konečně jsem se k holce dostal a trochu se s ní pomazlil. Byl jsem dost mile překvapený. Ono to nejezdí moc rychle - ono to lítá moc nízko! Takže můj původní plán, jet na Tachlovický trojúhelník (10.9.), vypadá reálně. Tedy jestli si cestou nerozbiju hubu. On ten špalík nebrzdí. Ale vůbec. Zkoušel jsem různý materiály, ale výsledek byl pokaždý stejný. Tohle musím ještě doladit. Kdybyste měl někdo nějaký nápad, dejte vědět. *** 21.8. Protože to začalo tak pěkně jezdit, neodolal jsem a o víkendu se zůčastnil veteránského srazu v Domažlicích. Sardel jela jak z praku; proháněl jsem i daleko novější a (teoreticky) silnější mašiny. Dokonce se podařil vyřešit problém materiálu brzd, během těch 60 km závodu si to sedlo a v závěru to už vykazovalo činnost, která by se při troše dobré vůle dala nazvat bržděním. Jediný problém byl, že ještě neovládám to ruční mazání. Říkal jsem si, že bude lepší fouknout to tam častěji, než někde v kopci hvízdnout motor. A tak z toho lítal olej na všechny strany a musel jsem několikrát čistit svíčku. Ale jinak výborný!!! Ty Tachlovice budou už sranda. *** 11.9.2006 Tachlovice byly parádní. Krásný počasí, hezky jsem se svezl, hojná účast... Dokonce i pár moc pěkných "konkurenčních" motorek v mém stylu. Jen kdyby tam nebyly takový mraky odpornejch kejvačkářů!!! Ale to je dnes, bohužel, problém mnohých veteránských srazů. *** 30.9.2006 Brno - Soběšice. Prima akce, pěkně jsem se svezl a když jsem viděl výsledky, tak se musím pochválit, že nám to se "Sardelí" docela šlo. A kdybych se před závodem blbě nehrabal v karbeci a celý si to neroze..., tak to mohlo být ještě lepší. Takhle se mi to ulejvalo a od startu až do čtvrtiny kopce jsem byl dost zahlcen. Tedy motocykl, já ne. Já si jen nadával. Nu a to bylo pro letošek vše, "sardel" jsem vypucoval a uložil k zimnímu spánku. Pokračování příští rok. (Více o Soběšicích na www.veteranbrno.cz) *** 12.3.2007 Včera v neděli bylo tak krásně, že jsem neodolal a vytáhl Sardel z garáže. Přez zimu dostala holka nová ventilová pera a bylo to znát. Hned se jí líp pelášilo. Už se těším na nějaký ten výlet nebo srazík. *** 14.5.2007 Včera jsem se vrátil z veteran rallye Křivonoska. Parádní akce, krásné stroje (je zde naštěstí omezení do r.v. 1945, takže žádné prašivé kejvačky), moc pěkně jsem se svezl. Trať byla vedla krásnou jihočeskou krajinou, diváci podél cest nadšeně mávali, tak snad jen kdyby to počasí bylo o trošku lepší, byl by tenhle sraz naprosto bez chybičky. *** 9.6.2007 Výlet na setkání sběratelů stabilních motorů "Rotující setrvačníky" (www.solvayovylomy.cz). Pěkné počasí, hezky jsem se svezl, jen jsem opět poněkud přemazal. Takže při odjezdu nastal menší problém s nastartováním "zahleněného" motoru, ač to jinak už chytá na první našlápnutí. Ale zase si diváci přišli na své, když jsem na tom dest minut skákal a pak se z výfuku vyvalil oblak olejového dýmu. ) *** 14.7.2007 Stíhací jízda motocyklů na cyklistickém oválu v Plzni. Úžasná akce, rychlé stroje, skvělá atmosféra... a jen tak mimochodem, v kategorii "řemenáčů" jsem zvítězil! (spousta fotek z akce je na http://rudge.i-veteran.cz) *** 29.9.2007 A na závěr sezony, stejně jako loni, Brno - Soběšice. V pátek to vypadalo zcela beznadějně. Těch několik přehrad, co se na nás vylilo cestou do Brna, vzbuzovalo oprávněnou obavu, že závod bude spíše vhodný pro kajaky, než motocykly. Jenže někdo tam nahoře má asi jízdu soběšickou rád, protože v sobotu bylo krásné slunečné babí léto. Ráno jsem sice "Sardel" nemohl nastartovat, jelikož byl karburátor plný vody, byla dokonce i ve válci (!), ve spojce, promočený řemen klouzal... Ale po pořádném roztlačení chytla a když se prohřála utíkala přímo ukázkově. Nakonec jsem si svůj loňský čas docela slušně vylepšil. Fotky z akce jsou na: http://www.veteranb...b2007/obr/index.html

Další info: Výrobce: Maison Saroléa, Herstal – Liege, BELGIERok výroby: 1923Obsah: 550 ccmVrtání / zdvih: 85 / 97 mmVýkon: 15 HP / 2200 ot/minZapalování: Magdyno BoschKarburátor: anglický zn. AMAC Mazání: ztrátové; ruční pumpičkou v nádrži, doplněnou regulovatelným kapátkemPneu: falcové, 26 x 3 (20 - 3)Převodovka: anglická zn. Sturmey–Archer; třírychlostní; primár řetězem, sekundár na klínový řemen Brzdy: přední ráfková, zadní špalíková působící na hnací řemeniciVáha: 100 kgRychlost: 85 Km / hSpotřeba: 4 litry benzinu a 0,5 litru oleje / 100 kmMajitel: Vojtěch Švarc, Praha

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Rebel83
Rebel83 napsal 04.12.12 v 10:33 10b.

Fotka by nebyla?

Více komentářů



TOPlist