Yamaha YP 400 Majesty - pohodlný větší maxiskútr, který ale jezdí svižně a se spotřebou kolem 4 litrů.
Motorka koupena od soukromá osoba
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki AN 400 Burgman: Složitější servis, vyšší ceny ojetin.
Piaggio XEvo 400: Malý výběr - v inzerci jen dvě. A nelíbily se mi...
První dojmy - Na skútru o obsahu vyšším než 200 ccm jsem nikdy nejel, ale po usednutí za řídítka u prodejce jsem věděl, že jsem se rozhodl správně. Perfektní ergonomie, slušné zrychlení, ochrana proti větru...co dodat ? Nevýhoda - nevím proč, ale špatně se otevírá sedadlo. Mačkání klíčku do zámku , čímž má odklapnout západka sedlo držící se musí opakovat několikrát. Vím, že to nedělá jen můj skútr.
Motorku bych doporučil pro - Pro každého, kdo skútra chce a má řidičák na velkou motorku.
Doplňky na motorce - Žádné.
Recenze
Před 2 roky jsem si koupil svůj první skútr v životě. Před svým 60 rokem...Protože jsem skútry neznal, rozhodl jsem se pro skútr s optimálním obsahem na ježdění "kolem komína" - 200 ccm. Piaggio X9 není špatný skútr, ale po čase jsem zjistil, že pokud chci jet dál, není tak optimální, jak jsem si myslel. Obsah motoru byl malý. Jízda ve dvou ? Tam se to projevilo úplně.
Piaggio jsem tedy po 2 letech prodal a protože skútr je opravdu pohodlnější než motorka, rozhodl jsem se, že už kvůli svému věku a pohodlí skútra potřebuju mít . Původní úvahy o koupi Burgmana 650 jsem brzo opustil. Recenze nebyly úplně příznivé - vyšší spotřeba, složitý a drahý servis, vhodný spíš na delší cesty - to ne. Navíc na cestování mám motorku, skútra chci spíš na kratší cesty a při horším počasí. Výběr se tedy zúžil na obsah motoru 350 až 400 ccm. Jako příznivec Jawy a obecně evropské techniky jsem zjistil, že v této oblasti není výběr kdovíjak velký. Piaggio EVO 400, ale v inzerci asi 2 kusy a ani jeden v ucházejícím stavu. Potom něco od BMW, ale ta cena, to ne. Nového skútra jsem nechtěl a ojeté BMW za vysokou cenu ? Opět - ne.
Zbylo Japonsko. Dlouhé čtení recenzí, porovnávání - a vítězně vyšla Yamaha 400 Majesty. V inzerci asi 15 kusů, recenze příznivé, tak už zbývalo vybrat tu pravou. Byl jsem se podívat na jednoho skútra nedaleko, ale jeho stav - bída. Prodejce he ani neumyl, skútr od bláta, zaprášený, odřený - a je prý ve skvělém stavu. O jeho technickém stavu nevěděl nic.
Líbil se mi skútr v Plzni. Nová baterie, obutí, válečky ve variátoru, filtry, po doložitelném servisu , s kufrem. Prodejce pohodový, vstřícný, sám skútrista, jezdil už na Hondě Silwerwing 600, vše otevřeně řekl - a tak jsem Yamahu koupil. Nelituju. Už cesta domů - rovnou po dálnici ukázala, že Majesty jsem vybral dobře. Rychlost 130 km / h. udrží stále, ochrana proti počasí je výborná a spotřeba lehce přes 4 litry při 130 km za hodinu - to jsem nečekal - a to na spotřebu u motorky vážně nehledím. Jízda po okolí je také pohodlná, takže skútr se hodí jak na cesty delší, tak na městské popojíždění.
Hezký kousek, ať splní tvá očekávání, 400ccm optimální obsah, mám také a už měnit nebudu, maximálně omlazovat
Jelikož si většinou servisuji sám, dal jsem přednost Hondě před Burgmanem. Neporovnatelně jednoduchý přístup při servísování motoru či variátoru.
Ať to valí
Pěkný
, tak ať dlouho a dobře slouží...
Pěkný skútr, velké plexi i kufr. Dobrá volba
Milane, ať ti dělá jenom radost. Hodně šťastných km.