Záchrana jednoho velmi zanedbaného kousku italské techniky. Jednoduchá technika, dostatek náhradních dílů a dnes už ne zcela běžný vzhled skútru.
Výška jezdce: 170 cm
První dojmy - První dojmy byly rozporuplné. Skútr byl značné zanedbaný a nepojízdný. Po bližší prohlídce mu, ale nic zásadního nescházelo, tak jsem se rozhodl pro záchranu.
Motorku bych doporučil pro - Skútr je vhodný pro všechny, ale nejsem si jistý jestli svým vzhledem zaujme současné nactileté.
Recenze
Skútr jsem získal jako odměnu za jinou práci na motocyklu předchozího majitele. Zpočátku to vypadalo jako Danajský dar , ale čím déle jsem to zkoumal, tak tím více mě lákalo přivést toto vozítko opět k životu. Skútr prošel kompletní rozborkou při níž bylo zjištěno, že v minulosti byl osazen válec DR 72 ccm. Po vyčištění karburátoru a kontrole stavu válce nastal čas na první start. A tady došlo na problém, skútr startoval velmi neochotně a občas chytl i obráceně. Kolega, který mě pozoroval jen tak ledabyle prohodil, že to má špatný předstih. Ihned jsem mu vysvětlil, že předstih je daný konstrukcí a není ho možné nastavit. Následovalo kontrolování všeho, seřizování karburátoru atd. a stále žádný posun. Nakonec jsme za použití stroboskopu zjistili...,že to má špatný předstih. Někdo použil jiný rotor zapalování. Vyjmul jsem tedy klínek rotoru, rotor usadil do správné polohy dle stroboskopu a motor vrčí jedna báseň. Když už bylo jasné, že to jezdit bude tak jsem polepil a za pomocí laminovací sady spravil veškeré plasty a mohlo začít broušení. Lakovací práce provedl můj kamarád Radek, kterému patří velký dík za to s jakou pečlivostí a zápalem se do toho vrhl. Na skútru bylo vyměněno vše co vykazovalo známky opotřebení (řemenice, řemen, válečky, řemínek oilmasteru atd.) Drobným problémem bylo sehnat sklíčko zadního blinkru. Pravá strana byla dostupná v ČR za cca 80 Kč, ale levá prostě nebyla. Nakonec jsem jí sehnal na polském eshopu, cena ovšem cca 300 Kč. Od dokončení je na skútru najeto asi 1000 km bez jediné závady. Použitý válec 72 ccm by si zasloužil lepší odladění dalších částí. Já jsem pouze použil odpovídající trysky karburátoru a válečky variátoru. V tomto stavu je max. rychlost kolem 75 km/hod. a 60 km/hod. to jede kopec nekopec. Je jasné, že s větším karburátorem a lepším variátorem a ... a... a... víme jak to je, by to mohla být štika okresu, ale to není cílem. Jízdní vlastnosti asi neodpovídají dnešním strojům, ale jako hlavní bych vyzdvihl komfort. Na to, že se jedná o malý skútr na 10 palcových kolech, tak české silnice zvládá velmi pěkně. Takže Danajský dar to nebyl a teď už mě přináší jen samou radost.
Patří do kategorie tzv. kastlových skůtrů. To znamená, že pod nohy dáte kastl piv. Taky mám takový skútr. Je to velmi praktické.
Mocně chválím! Je moc fajn, že se někdo rozhodne zachránit i takového přehlíženého dělníčka, který by jinak skončil na šroťáku.
Práce odvedeno dost, ta barva je taky taková "devadesátková".
Já říkám: jen houšť.
Moc hezká práce a hlavně inspirující, díky
Hezky. Dlouho jsem nehodnotil a tady jednoznačně musím dát 10b! Mám obdiv a úctu pro lidi, kteří se rozhodnou stroj zachránit - začnou se záchranou a stejně tak ji i zdárně (ne zdánlivě!) dokončí
Ať ten neDanajský dar dělá radost.
Hezká práce a vlastně pěknej youngtimer