PROFIL MOTORKY

Honda XR 150 (2017)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník hrtak
Vloženo 31.5.2018
Aktualizováno 2.6.2018
Zobrazeno 1 998x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jestli nějak pojmenovat Hondu XR 150 L, tak by to rozhodně bylo "Univerzál pro vidláky z rozvojových zemí". XR jsem neměl příliš dlouho... ale byly dvě a strávily se mnou dva týdny a několik tisíc kilometrů cestování po Filipínských ostrovech

Více fotografii

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - Superjednoduchá, superlehká motorka, která je univerzál na šotolinu i na silnici.

Motorku bych doporučil pro - Vidláci z rozvojových zemí a turisti :-D

Recenze

XR150“

Asie. Miluju Asii. Svět tak jiný a svět tak odlišný. Svět, kde všichni jezdí na motorce. No většinou spíš na skůtru. Svět, kde neplatí EURO normy. Svět, kde koupíte novou motorku alá XR za 35000 korun. Svět, kde jste v odlehlých oblastech s takovouhle motorkou za největšího kinga.

Ale hezky popořadě. Naše čtvrtá cesta do Asie nás díky výhodným letenkám zavlála na Filipíny. Podařilo se mi ulovit Dubai-Manila za 1500,-/os, do Dubaje na náš termín už tak super nebyly, ale pořád cesta přes půlku světa za 7 tisíc byla neodolatelná. V Thajsku jsme jezdili na všem možném (Ninja 250, Z300, Versys, CBR250), ve Vietnamu na skůtrech a v Kambodži... vlakem který tam v roce 2016 zprovoznili půl roku před naší návštěvou.

Jezdit na motorce v Asii je skvělý zážitek - je to extrémně levné a zároveň je celá Asie na motorky stavěná. Objevíte spoustu míst turistům skrytých, nejste ničím limitování, a ještě si v měsících jako prosinec, leden nebo únor zajezdíte. Proto jsme se ihned po nákupu letenek rozhodli, že ušetřené peníze investujeme do zapůjčení motorek na celou dovolenou. Poté, co jsme si vyjasnili, že chceme jet na centrální ostrovy ("Visayas") jsme začali řešit na čem. Moje ideální představa byla nějaká 250-650 motorka, ale nesehnali jsme nic v rozumném poměru cena-výkon. Nakonec tedy padla volba na nabízené Hondy XR150L.

Mám v plánu i cestopis, takže odteď dál zkusím odskočit už spíše k motorce, než k cestě jako takové :). Jako půjčovnu jsme zvolili https://islandrentals.ph , kterou provozuje Nizozemec Per, který dokonce nějakou dobu pobýval v ČR.

XR150 jsme dostali dva kousky (jeden pro mě, druhý pro krásnější polovičku). Ani jeden s Endury nemáme zkušenosti (já akorát několik dní na Versysu a kratší projížďky na V-Stromu, GS800 a KTM 1190 Adv.), takže jsme se těšili na nový zážitek. Motorky jsme přebírali úplně nové s najetými 24km a tedy v ideálním stavu z továrny. Na motorkách jsme najeli něco přes 2000km, cestou nás nepostihla žádná závada (pominu-li že zlobila žárovka kontrolky "neutrál" na jedné z motorek), jen jsme museli po cca 500km řešit výměnu oleje.

Motorka jako taková je „klasika třetího světa“ – tj. karburátor, minimum elektroniky, možnost nastartovat nakopnutím, vše jednoduše udělané tak, aby to bylo opravitelné na koleni. Poté co EURO normy znemožnily vývoz takovýchto motorek do poloviny světa, tak Honda výrobní linku nespálila, ale jen začala vyvážet do zemí třetího světa, které mezitím zbohatly tak, aby si střední vrstva mohla motorku tohoto typu za v přepočtu 35000CZK koupit. Cena zhruba 85000 Filipínských pesos pak odpovídá jedné krávě, což je ve venkovských oblastech velké bohatství.
Posez na motorce je velmi rovný a pohodlný. A to jak pro větší osobu (mám cca 185), tak pro menší (Míšina výška necelých 170cm) osůbku, která bez problému dosáhne na zem. Před startem je potřeba motorku nejdříve na krmit sytičem a pak nastartovat pod trochou plynu. S ohřátým motorem naskočí hned. Vzhledem k tomu, že všude na Filipínách bylo přes 20*C, tak se startováním nikdy vyloženě problémy nebyly. Motorka je pro jezdce relativně pohodlná, byť dlouhé přesuny, kdy sedíte na motorce třeba i 10 hodiny jsou znát. Člověk se pak na motorce šije a hledá si tu správnou polohu, ale výhoda je dlouhé sedlo, takže je možné se posouvat dozadu. Párkrát jsme jeli ve dvou a motorka to také zvládla. Nejdelší jednodenní výlet ve dvou na jedné XR byl v délce cca 200 km. Ten jsme sice zvládli, ale pak jsme z toho byli hodně rozlámaní. Rozhodně bych nedoporučil na dlouhé ježdění se spolujzdcem.

Co se týče těch 10 hodin, tak ty dlouhé přesuny jsou dlouhé hlavně časově protože se jezdí pomalu. Pro představu – google maps ukazují v nočním provozu cestu z Caticlanu do Illoilo City 4.45minut… Vzdálenost? 227km. Realita? 7-8 hodiny (protože zácpy ve městě, pauzy atd.). Na Filipínách (ale platí to i pro většinu ostatních asijských zemí) se jezdí rychlostí mezi 20-30kmh v obci a 60-70kmh mimo obec. Zde se sluší dodat, že většina hlavních silnic je obklopena nekončící zástavbou a tedy jedete více ve městě, než mimo město (tj. v podstatě opak ČR). Na takové rychlosti je na druhou stranu XR ideálně stavěné, protože maximálky okolo 90kmh dosáhnete jen málokdy. Co se ale hodí, je nízká váha a tedy dobrá manévrovatelnost a vyšší posez, který umožňuje lepší rozhled. A že to je potřeba, protože po silnici se soustavně někdo, nebo něco pohybuje (děti, psi, krávy…).
Gumy jsme měli jakési univerzály, která jely dobře jak po silnici, tak po šotolinových cestách. Vyloženě do terénu jsme se nikdy nevydali. Co vidím jako slabší místo je určitě ochrana řidiče před vodou. Mám na mysli blatníky, kdy jsme při jednom dešti byli špinaví jak na nohách, tak na zádech. Plastů je na motorce poskrovnu, vlastně jen trochu na boku a žádný štítek. Co je ale pozitivní je malý nosič za sedlem spolujezdce, kam se dá přidělat bagáž. Velmi nám ale chyběl centrální stojan, což dělalo problémy hlavně na trajektech, kdy bylo potřeba motorky pevně uchytit. My jsme cestovali s jedním velkým tankvakem na jedné motorce a bočními brašnami na druhé.

Zbytek motorky je asi takový, jaký byste od voňavky za 35k čekali – jen to nejnutnější. Vepředu jednopískový kotouč, vzadu starý nedobrý buben. ABS nic, kontrola trakce nic, palivové mapy nic… Just sit n ride baby. Motorka je dostatečně vysoká na to, abyste si nikde neškrtli podvozkem a to ani ve větším terénu. Bohužel jsme měli i lehčí nehodu, kdy jedna z motorek padla. Na druhou stranu tak můžete porovnat ceny náhradních dílů u nás a v asii. Zrcátko – 300,-, řadička 200,-, řídítka 800, blatník 1200,- filipínskýc pesos. Celá havárie nás tak vyšla asi 2000 korun.

Říkám si, že je škoda, že se něco takového nemůže prodávat i u nás. Rozhodně bych si dovedl představit mít XR jako univerzála tu na polní cestu, když se jede na houby, tu na dojetí do města. Nulové náklady na provoz, nulové na servis, nová motorka za 35k a člověk ani nemusí mít velký strach kdyby o ní přišel. Ale takové časy už asi nikdy nepřijdou….

Tak či onak, doufám, že se recenze na „exotickou“ motorku líbila a pokud ano, tak mrkněte ještě i na můj cestopis, kdy toho najdete mnohem, mnohem více

Cestopis by měl být i před schválením dostupný na tomto linku:
https://www.motorkar...h-hondach-39242.html

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Gapyra
Gapyra napsal 07.06.18 v 11:20

Zdar, pěkná recenze. Cestopis přečtu později, ale mohl by jsi ho dát i na stránky vfr klubu...

vopák
vopák napsal 01.06.18 v 08:24 10b.

Pěkná recenze a ty vidláci..ty pobavili.

hrtak
hrtak napsal 31.05.18 v 19:22

Cestopis je ve Wordu asi na 6 stran, takže o dost delší jak tohle a věřím že bude stát za to. V průběhu cesty jsme obden sdíleli dojmy na Facebook pro známé, kteří pak prosili jestli by to nešlo pokupě že je to hrozně super. Vzhledem k tomu, že nemám kam jinam to postnout, tak jsem si řekl že vzhledem k tomu, že jsme to celé odjeli na motorkách, tak že motorkáři.cz by mohlo být to správné místo. Jsou to tedy posbírané příspěvky z FCB notně rozšířené o další dojmy . Recenze polobotek klidně - kupuju Botas66, Urban Green už asi 10 let v kuse, jednou za rok na jaře nové a žádné jiné boty nenosím 😅. Dávám jim 10/10

Targus
Targus napsal 31.05.18 v 19:02 10b.

Tak recenzi máš za deset, chlape. DOufám, že ten cesťák bude alespoň na podobné úrovni.
Horší je to s tou motorkou, když zůstala v Asii!
Podruhé udělej recenzi svých polobotek!

matejquad
matejquad napsal 31.05.18 v 18:04 10b.

Paráda Těším se na cestopis

Více komentářů



TOPlist