Aprilia Scarabeo 300, krásný a svižný skútr. Ve městě obratný, mimo město pohodlný cestovatel.
První dojmy - Skútr jsem si koupil po zkušenostech se Scarabeo 125, které krásně jelo, ale výkonově mi nevyhovovalo. Tento skútřík je jiná káva, překvapivě pěkně jde za plynem, je obratný v zatáčkách (což jsem, vzhledem k přechodu z menší verze, očekával) a vleze se do něho hodně věcí. Spotřeba je mírně nad 3 l/100 km, přisuzuji to mému stylu jízdy, když už jedu, tak ať mě to baví :-)
Recenze
Koupil jsem tento stroj s najetými 5-ti tisíci km, už jsem 1 tisíc přidal a musím říct, že 1 tisíc spokojených kilometrů. Krom pozitiv, které zmiňnuji výše, ještě musím pochválit plexi štítek. Při jízdě fouká snesitelně, je to hodně podobné jako u Scarabea 125, které mi v tomto vyhovovalo. Další věcí, která je velice příjemná, je posed. V takovém křesle se sedí opravdu dobře a spolujezdec je též spokojený.
Když jsem jej kupoval, podivil jsem se, že nemá přídavný kufr, vždyť mé Scarabeo 125 jej mělo. Hned jsem hledal na internetu, jak vypadá nabídka a nic moc. Pak jsem zjistil proč, přídavný kufr vlastně není třeba. Vzhledem k přesunu benzínové nádrže pod nohy řidiče (oproti Scarabeo 125, které ji má pod sedlem) vzniklo pod sedlem tolik místa, že tam v pohodě schovám helmu nebo odvezu celkem velký nákup.
Co mi chybí je venkovní teploměr a ergonomičtější ovládání palubního počítače. Jako nevýhodu též vidím malý rejd, když s ním manipuluji z a do garáže, je to celkem složité. Na to všechno si ale zvyknu, chuť jít za plynem a jistota v zatáčkách toto hravě přebije
Koukám stopětadváca šla do světa, a mě se docela po ní zastesklo.
ta třístovka vypadá už jak pětistovka. To scarabeo 125 na nových gumách pirelli jsem ani pořádně neprojel, tak snad to sedělo líp něž ty otřesný číny. A ta třístovka je ještě lšpší? Je to pěkné, ať slouží