Zavzdušňující se přední brzda

  • 0

    17.1.2024 od roadmagor

    Ahoj vespolek,
    už nějakou dobu se mi stává, že když mám EXC delší dobu odstavené na stojanu, tak se mi zavzdušní přední brzda.
    Vypozoroval jsem, že k odvzdušnění potom stačí motorku nahnout nalevo, párkrát promáčknout brzdu a už vidím skrz okénko v nádržce brzdové kapaliny, jak tam vlezlo pár bublinek.
    Zdá se mi, že to vzniká takhle:
    - nejvyšší ohyb hadice je výše než nádržka s kapalinou (jen když je motorka na servisním stojanu. Když na bočáku, tak ne)
    - po čase kapalina částečně steče z toho nejvyššího místa níže - do nádržky. A tím vznikne bublina v hadici
    Když pak motorku nakloním, bublina zas vyletí.

    A teď dotaz - setkal jste se s tím někdo?
    A pokud ano, jak jste to řešili?
    Já už jsem zkusil vyměnit pístek (opravná sada), ale to nic nepřineslo.
    Ještě koukám, že tam v nádržce je jakýsi ventil (viz číslo 34 v tomhle nákresu https://partsdepot....5/200+EXC+EU/439043/) - to by mi znělo jako logická součástka, která by měla zabraňovat tomu samovolnému putování kapaliny.
    - měnil jste někdy někdo tenhle ventil?
    - Z podobného důvodu jako popisuji?
    - jak to tam vůbec drží - jde výměna snadno, nebo je to záležitost na milion na odvoz do servisu?

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (4)
  • 1

    17.1.2024 od JiriBN

    Jak ti radí výše, že máš naplnit nádobku úplně celou je pěkná blbost. Pokud to uděláš tak brzděním (ale i zvýšenou okolní teplotou) se ti ohřeje kapalina tím nabyde na objemu, a jelikož máš nádobku až po okraj tak jediný možný "rozšíření" prostoru, je povysunutí pístků v třmenu a brzda ti bude přibržďovat a tím více ohřívat kapalina a více přibržďovat.....
    Ten "ventil" 34 má fungovat do určitých podmínek jako jednocestný ventil, bo se předpokládá, že s terénní motorkou se bude padat, tak aby se při položení do systému nedostal vzduch z nádobky, ale zase musí umožnit při ohřátí brzdovky její "expanzy" do nádobky.
    To, že se ti to zavzdušňuje, nemusí mít souvislost s pumpou, ale se třmenem, odvzdušňovákem atd.... Vzduch, který se tudy dostane do systému (hadičky) vystoupá do nejvyššího místa a zde se drží, než přijdeš a nakloníš motorku a nejvyšším místem se stane pumpa.

    Doplněno:

    Opět píšeš kraviny, opakuji pokud by jsi naplnil nádobku po vrch, tak kapalina se nemá kam roztáhnout, neboť nad tou gumovou membránou je víčko a při ohřátí kapaliny od brždění ti po chvíli zablokuje kolo.
    A pokud by byla gumová membrána poškozena tak při každém větším náklonu, neřkuli pádu motorky tam tudy bude vytékat kapalina ven a hned to pozná.
    Pro zakladatele dotazu: projdi celou sestavu a hledej i sebemenší únik kapaliny (i jen zavlhnutí). Píšeš, že jsi dával nové gumičky do třmenu, byly originály od výrobce motorky nebo brzdy?

    20.1.2024 od JiriBN

    Prístup vzduchu je umožnený len nad tú gumku. Na viečku je naboku otvor , čiže vzduch ide nad tú gumku, ona je harmoniková čiže umožňuje zväčšovanie a zmenšovanie objemu. Treba pozrieť či nie je poškodená.

    18.1.2024 od krokoš

    Čau, pohyb hladiny zväčšovanie a zmenšovanie objemu zaisťuje tá gumka čo je nad hladinou brzdovky v nádržke. Čiže na rozdiel od áut, k hladine brzdovky u motorky nemá prístup vzduch .

    18.1.2024 od krokoš

    Doplnit odpověď

  • 0

    17.1.2024 od HQMario

    Ahoj, nejsem žádný mechanik ani odborník, ale jestli ti mohu radit, tak bych neváhal zajet do servisu. Brzdy a dobrý gumy to je na mašině základ a není radno ani jedno ani druhé podceňovat. Takže bych nelitoval peněz - zdraví máš jen jedno.

    Doplnit odpověď

  • 0

    17.1.2024 od krokoš

    Čau, mám síce husku, ale brzdu aj spojku mám brembo, takú istú ako ktm. Brzdová hadica mi ide spodkom , ale to by malo byť jedno. Totiž do okruhu sa ti nemá ako dostať vzduch. Možno máš deravú tú gumku čo je nad hladinou brzdovky v nádržke. Možno si ju tam zle namontoval. Tá položka 34 je podľa mňa len akýsi filter proti nečistote. tiež ma zaujíma čo to je. Ja keď manipulujem z brzdovkou v spojke, alebo brzde, tak nalejem brzdovku a keď nasadím tú gumku tam sa mi brzdovka vyleje dookola von. Nasadím viečko. Prístup vzduch je umožnený vybraním vo viečku, ale iba nad tú gumku. Takže by to malo byť plné a bez prístupu vzduchu. Ubytok doštičiek a tým pokles hladiny brzdovky vo nádržke je umožnený tou gumenou čiernou membránkou. Klesá spolu s hladinou bez prístupu vzduchu. U áut je tam prístup vzduchu. Takže u motorky je jedno v akej polohe je motorka, môže byť aj hore nohami a nemôže sa nič zavzdušniť.

    Doplněno:

    Čau, normálne dolej rzdovku, nemusí byť doplna, ale to čo je naviaac tá gumka vytlačí von a potom tam drbni to viečko. Daj pozor ako tam tú gumku dávaš, a takisto aj viečko. dotiahni to len s citom. Ale teraz som si spomenul, taký istý prípad som mal, ale na spojke. Závada bola dole, vadná gumička na vypínacom piestiku spojky. U teba asi tečú, teda ono to netečie len trošku púšťa gumička na piestiku v strmeni. Mne to robila spojka , Pár krát som postláčal a potom fungovala. Vymeň gumku aj všetko dole v strmeni, A ten plastový nemôže byť ventil, lebo pri odvzdušnení spodkom ti brzdovka tečie aj do nádržky a pri odvzdušnení vrchom tečie dole. Bude to najskôr len sitko.

    18.1.2024 od krokoš

    Mě právě zaujalo, že ta součástka 34 se jmenuje "ventil".
    Ale ten tip s tou gumičkou mezi kapalinou a víčkem taky nezní marně - to pod gumu zkusím naplnit nadoraz a koukneme, co to bude dělat.

    17.1.2024 od roadmagor

    Doplnit odpověď

  • 0

    18.1.2024 od ja1

    Máš to jen blbě odvzdusneny, kdyby bylo něco povolený, tekla by kapalina ven,

    Doplněno:

    To je nejpravdepodobnejsi pricina, jak se vzduch do systemu dostava...je poskozena manzeta nebo valec

    20.1.2024 od manaz

    Rozumím, ale pokud tam je kapalina tak se tam vzduch nemá jak dostat, pokud je tam bublina,pojede nahoru do nádržky, já odvzdusnuju tak, že brzdic sundat a dám ho nad řídítka co nejvis a odvzusnim, je to spíš práce pro 2

    19.1.2024 od ja1

    Pístek jsem právě už měnil loni, ale nezměnilo se tím nic. Tak jsem hledal dál a teď mi na partsdepot padl zrak na ten "ventil 34", tak jsem se zeptal.
    Ale zjevně zrovna tohle nikdo neřešil nebo to k řešení nevedlo.
    Blbý odvzdušnění je možný, patent na rozum/ruce nemám :)
    Mě jen zaráží, že odvzdušním (teď obvykle jen tím nakloněním), brzda je parádně tvrdá. Jdu se povozit a vše drží, jak má. Pak to na 14 dní odstavím a máčknutí na brzdu je jak máčknutí do hovna.

    19.1.2024 od roadmagor

    Jediné místo kudy se může dostat vzduch do okruhu je pistek pumpy, kde při cestě zpět netěsni gumičky ,může být i vydreny válec pumpy nebo ryha

    18.1.2024 od ja1

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist